Naslovna > Automobili > Peugeot > 208 > Najjači lavić u čoporu

Peugeot 208 GTi

Najjači lavić u čoporu

Sa GTi verzijom nove 208-ice Peugeot priziva staru slavu i pokušava oživjeti pomalo ugasli sportski duh...

Peugeot 208 GTi debitovao je u konceptnom izdanju prošle godine na sajmu automobila u Ženevi, a početak njegove prodaje planiran je za proljeće tekuće godine. U odnosu na standardni model GTi je širi 10 mm naprijed i 20 pozadi, a osim toga ima i niže, sportsko vješanje. Srce najsnažnije 208-ice predstavlja 1.6-litarski turboagregat koji razvija 197 KS i nudi 275 Nm obrtnog momenta.

 

Sa ovakvom motorizacijom i šestostepenim ručnim mjenjačem koji snagu prenosi na prednje točkove 208 GTi do 100 km/h iz mjesta stiže za sedam sekundi, uz brzinski špic od 224 km/h. Osim snažnog pogona za respektabilne brzinske prosjeke je veoma zaslužna i mala težina automobila, koji spreman za vožnju teži tek 1.160 kg. Taj rezultat je tim značajniji ako ga uporedimo sa sličnom konkurencijom, odnosno Cliom RS 200, koji je 80 kg teži ili sa prethodnikom Peugeotom 207 GTI, koji je imao čak 128 kg veću masu. Osim po paleti ekskluzivnih boja GTi modeli će se od ostatka game razlikovati i po unikatnim 17-inčnim aluminijumskim naplacima.

 

Tu su i agresivniji sportski branici, prednja svjetla sa LED diodama i sportska maska hladnjaka. Na pripadnost GTI porodici asociraju i posebne oznake, koje su utisnute u hromiranu lajsnu na C stubu. Ovaj detalj vraća nas u prošlost i podsjeća na legendarni Peugeot 205 GTi. U GTi duhu uređen je i enterijer sa ručicom mjenjača i upravljačem presvučenim kožom. Sportski duh isijava iz aluminijumskih papučica i sportski profilisanih sjedišta izvedenih u kombinaciji koža-platno, sa jasno vidljivim šavovima, bez kojih se ne može ni zamisliti jedan ozbiljan gradski trkač.

                                                                               

 

GTI RAZVOJ

Neprevaziđena 205-ica

Bila je lijepa, brza i lagana, ali i đavolski zabavna kao nijedan Peugeot poslije nje...

 

 

Ako je nekada i postojala vizija idealnog malog sportskog automobile, onda je to bio Peugeot 205 GTi. Bio je perolagan, upravljiv i sportski zabavan. Slabija verzija sa 1.6-litarskim benzincem, koji je razvijao 105 KS bila je idealna za početnike, dok je jača sa 1.9 agregatom i prvobitnih 117 KS, odnosno 128 KS bila san svakog uličnog trkača polovinom osamdesetih. Danas je ovaj automobil tiha patnja mnogih kolekcionara i svih onih nostalgičara, koji bi dali sve da se autoindustrija može vratiti u vrijeme jednostavne mehanike.

 

GTi linija u malim Peugeotima nastavila je da živi i sa 206-icom, koja je imala težak i rastrošan 2.0-litarski benzinski agregat sa tek 135 KS. Respektabilnih 180 “konja” je bilo rezervisano tek za RC model. Prethodnik 208-ice model 207 je imao GT izdanje sa 1.6 THP agregatom i 150 KS, te snažniji RC sa 175 KS, koje su ipak bili nedovoljno moćni da se nose sa konkurencijom poput Clia RS.

 

Datum objave: 02/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook