Naslovna > Retro > Najskuplja, najelitnija, najbrža...
FOTO GALERIJA (20)

Aston Martin Lagonda

Najskuplja, najelitnija, najbrža...

Sa prvim modelom Lagonda, nova serija tada najluksuznijeg sportskog sedana na svijetu dijelila je samo koncepciju sa četvero vrata. Prve naznake novog modela pojavile su se 1971. godine, a već tri godine kasnije predstavljena ja serijska varijanta pokretana potpuno novim V8 motorom, koja je tada važila za jedan od najnaprednijih automobila na svijetu...

Aston Martin Lagondu dizajnirao je William Towns, koji je kao bazu iskoristio sir David Brownovu verziju od koje se serijski model najviše razlikovao po aluminijumskim točkovima umjesto prijašnjih žičanih. Obzirom na izuzetno visoku cijenu od u prosjeku 150.000 britanskih funti, do juna 1976. godine potpuno ručno je proizvedeno i prodano samo sedam primjeraka. U proljeće 1975. pojavio se još jedan set novih vlasnika, tačnije američko-kanadska investiciona grupacija sa Peterom Spragueom i George Mindenom na čelu. Ovaj dvojac odmah je odobrio razvoj dizajnerskog procesa, koji je rezultovao drugom serijom V8 Lagonde. Nova serija debitovala je u oktobru 1976. godine, a predstavljala je veoma neobičan automobil, koji se u potpunosti oslanjao na novorazvijene elektronske sisteme.

 

 

 

 

Ipak, ovaj superluksuzni automobil sa sportskom notom mogao je Aston Martina koštati bankrota, iz prostog razloga što su za njegov razvoj uložena ogromna sredstva. Neobičan, kockasti dizajn bio je zaštitni znak ovog modela, ali njegova prava raskoš posebnosti krila se u luksuznom enterijeru u potpunosti obloženom kvalitetnom kožom i ostalim skupocjenim materijalima. Novija varijanta raspolagala je brdom elektronike, a najviše su se izdvajali digitalni instrumenti, koji su se nažalost često kvarili. U zadnjem dijelu mogle su se udobno smjestiti dvije osobe, koje su na raspolaganju imale više fotelje nego sjedišta, a glamuroznu atmosferu dodatno je pojačavao i elektrifikovani stakleni otvor na krovu.Tokom svog života Aston Martin Lagonda je ispod svog velikog prednjeg poklopca udomljavala samo jedan jedini motor, izrađen u nekoliko verzija.

 

Veliki 5.4-litarski V8 agregat dizajnirao je čuveni Tadek Marek, a svaki primjerak bio je ručno izrađen od strane samo jednog majstora, kojem je trebalo oko sedam dana da ga pripremi za ugradnju. Uz Chryslerovu trostepenu automatiku svaki motor je imao na sebi i posebnu pločicu gdje je sa godinom proizvodnje bilo ugravirano i ime njegovog tvorca. Što se tiče samog motora, on je i za današnje pojmove po mnogo čemu tehnički biser automobilske industrije. U zavisnosti od verzije razvijao je 289 ili 313 KS, a uspijevao je da Lagondu potjera i preko 230 km/h. 

 

Obzirom na reputaciju, Aston Martin Lagonda je danas prilično cijenjen klasik, koji se može nabaviti za pristojnu svotu novca.  Uzmemo li u obzir da je za proizvodnju svakog modela bilo potrebno oko 2.500 radnih sati, te da je ukupno izrađeno samo oko 1.300 primjeraka, cijene na tržištu klasika su prilično povoljne, a to znači od 25.000 eura naviše. Ono što je posebno važno napomenuti je i to da je Aston Martin nedavno objavio da razmatra ponovno pokretanje brenda Lagonda. Da li će se to desiti, trebali bismo saznati u naredne dvije godine.

Datum objave: 14/02/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook