Da su veliki gradovi prezasićeni brojem automobila na svojim ulicama, koji stvaraju velike gužve u saobraćaju i emituju ogromne količine štetnih gasova, jasno je već dugo vremena. Međutim pojedine metropole, odnosno njihove vlasti nastoje da riješe i ublaže ove probleme. Za sada najbolji primjeri su slučajevi Londona i Pariza, gdje su vlasti uvele određene restrikcije po pitanju saobraćaja, pa je tako u glavnom gradu Francuske na najvećem broju ulica maksimalna brzina kretanja iznosi 30 km/h.
Građani Berlina su ohrabreni primjerima drugih velikih centara pokrenuli inicijativu, peticiju koju je potpisalo već više od 50.000 ljudi, a kojom bi se zabranila vožnja urbanim sredinama za sve privatne automobile. Organizacija koja je pokrenula ovaj javni prijedlog je „Berlin AutoFrei“, a njen plan je da se u ovom gradu stvori zona bez automobila. Naravno mobilnost bi se održavala putem sredstava javnog prevoza, kao što je razvijena mreža tramvaja i podzemne željeznice, zatim bicikala, trotineta itd. Takođe dodatni segmetni u okviru ovog plana su, preuređenje parking površina u zasadnike cvijeća i stabala, kako bi se u gradu povećao nivo zelenih površina, isto tako gradskim vlastima se predlaže dodatno unaprijeđivanje, sistema javnog prevoza i njegova besplatost za sve korisnike. Zakonodavstvo predviđa najmanje 200.000 hiljada prikupljenih potpisa kako bi inicijativa stekla uslove da se razmatra službeno.