Naslovna > Tehnika > Pogled kroz prozor budućnosti
FOTO GALERIJA (9)

Tehnologija - Bosch Mobility Experience 2017.

Pogled kroz prozor budućnosti

Automatizacija, povezanost i elektrifikacija automobila već su „stara“ priča. Na red su došli neki novi trendovi i neki novi projekti koje smo u okviru Bosch Mobility Experienca imali ekskluzivno pravo praktično iskusiti kao jedini medijski predstavnici iz Bosne i Hercegovine u Boschovom razvojno-testnom centru u Boxbergu...

Transformacija svijeta odavno je počela. Sve se više „tehnologija budućnosti“ svakodnevno koristi i s pravom možemo reći da smo duboko zagazili u novu eru mobilnosti. Istog mišljenja je i njemački elektrotehnički gigant Bosch koji poseban fokus stavlja na mobilnost u urbanim sredinama, jer svjetske metropole „pucaju po šavovima“ zbog sve bržeg razvoja i sve većeg širenja, što direktno utiče na saobraćajno okruženje koje prestaje cirkulisati. Stručnjaci pretpostavljaju da će do 2050. godine, koja je na pragu, u megametropolama živjeti više od šest milijardi stanovnika planete zemlje i u takvom okruženju saobraćaj će biti praktično nemoguć. Kao najbolje rješenje ovog rebusa čini se nova Boschova vizija urbane mobilnosti u takozvanom pametnom gradu. Tamo će se saobraćaj odvijati bez stresa, bez saobraćajnih nesreća i bez emisije štetnih gasova. Kako će Bosch takvu ideju pretvoriti u djelo prikazao nam je praktičnim iskustvima dvadesetak prototipova i interaktivnim radionicama u okviru Bosch Mobility Experienca održanom u Boschovom razvojnom centru u Boxbergu. Nakon obilaska tri cjeline (automated, electrified i connected mobility) dobili smo sveukupnu sliku budućnosti koju ćemo pokušati vjerodostojno predstaviti.

 

 

Autonomna mobilnost činila nam se najinteresantnijom. Na poligonu je u petnaestak različith modela automobila Bosch predstavio najsavremenije aktivne i pasivne sigurnosne sisteme od kojih se većina već nalazi u ponudi na automobilskom tržištu. Neki od njih su automatsko autonomno parkiranje vozila, kamere za nadzor okoline sa uglom pregleda od 360°, autnomno kočenje u slučaju nužde i predviđanje saobraćajnih sitacija. Na ovim temeljima baziraju se i novi koncepti autonomne mobilnosti na kojima Bosch intenzivno radi u saradnji sa najvećim automobilskim brendovima današnjice, a osnovni cilj je kreacija potpuno autonomnog vozila koje će u potpunosti razumjeti ljudske potrebe. Ovakvim korakom Bosch postavlja standarde na „humanizaciji“ automobila, čime se želi napraviti negativni trend rasta saobraćajnih nezgoda širom svijeta. Prvi rezultat: „stress free“ vožnja bez stresa.

 

Da bi svi ovi sistemi idealno funkcionisali potrebno je da međusobno budu uvezani. Međutim, ovaj vid uvezanosti nije osnova Boscovog Connected mobility koncepta. Ovdje se podrazumijeva veza između autonomnog vozila i njegovog vlasnika, te veza automobila sa bazom podataka, na osnovu koje se korisnicima nudi niz servisa u jednom automobilu. Među njima je i sistem za pretragu parkinga u zajednicama, zahvaljujući kojem će parkiranje u pametnom gradu biti najmanji problem, a na krajnjoj parking lokaciji se neće moći desiti da se susretnu dva automobila. Boschova vizija povezanog automobila ogleda se i u personalizaciji, ali i automatizaciji prevoznog sredstva. Tako će automobil postati treće životno okruženje nakon porodice i posla koji obavlja. Kako kažu iz Boscha, automobil bi trebalo da postane lični asistent na točkovima. Zahvaljujući posljednjoj generaciji HMI-a (Human Machine Interface) za vrijeme automatizovane vožnje od tačke A do tačke B putnici će, prema riječima Boschovih čelnika, već u skorijoj budućnosti moći provjeriti stanje u svom frižideru te naručiti namirnice koje nedostaju, zatim provjeriti temperaturu kuće i automatski uključiti klima uređaj ili sistem zagrijavanja prostorija. I ovakvim radnjama se direktno utiče na smanjenje stresa i povećanje sigurnosti. Svakako, da bi grad budućnosti bio ekološki prihvatljiv, jer kao što smo već napisali do 2050. godine se očekuje čak šest milijardi „građana“, automobili budućnosti moraće raspolagati ekološki prihvatljivim rješenjima. Prema tome, Bosch punom parom radi na smanjenju emisije štetnih gasova u atmosferu. Najjači zeleni projekat iz Boscha je elektrifikovana mobilnost. Prvi korak u budućnosti je kreacija novih sistema filtracije izduvnih gasova, a nakon mnogoborojnih testiranja Bosch je uspio smanjiti emisiju štetnih gasova na dizelskim motorima ispod 60 mg/km. Potpuna elektrifikacija je najbolje rješenje, ali aktuelni problem kod svakog proizvođača električnih vozila je baterija. Nova generacija Boschovih baterija skoro da je spremna, jer su testovi u finalnoj fazi. Bez obzira na sve poteškoće neki prototipovi pokazuju se veoma dobro, dok se već u svijetu može naći realno i logično rješenje prenatrpanih gradova: mali električni automobili.

 


U konačnici, scenario bi već u skorijoj budućnosti trebalo da izgleda ovako: 2025. godina, jutarnje putovanje na posao ne podrazumijeva vožnju vlastitih automobila ili vožnju podzemnom željeznicom, već putovanje u robotizovanom taksiju koji će nas gotovo nečujno provesti ulicama do kancelarije. Na tom putu ćemo moći, zahvaljujući konceptu konektovane mobilnosti, rezervisati električni skuter kojim ćemo se prevesti do finalne destinacije, naše kancelarije. Pri povratku kući moći ćemo se pozabaviti drugim za nas krucijalnim pitanjima poput stanja u frižideru ili naručivanja namirnica koje će, opet automatizovano, biti dostavljene na željenu adresu.

 


Ako mislite da jedno takvo vozilo ne postoji i da je samo dio naučne fantastike, varate se. Upravo takav jedan koncept predstavlja Mercedes-Benz F015 Luxury in Motion kao opipljiv primjerak naše budućnosti, koji smo fizički mogli isprobati i uvjeriti se da ideja pametnog grada sa saobraćajem bez stresa, nesreća i emisije štetnih gasova ipak nije neostvariva. Priča o pametnim gradovima već je prisutna i broji 14 vodećih projekata za pametne gradove širom svijeta. Sve što je potrebno je još malo truda i odgovarajuća infrastruktura, a sudeći po dosadašnjim rezultatima i novim ulaganjima iz Boscha, koja se broje u milijardama američkih dolara ili eura, mogle bi doći mnogo prije nego što mislimo. Zbog toga i ne čudi plan razvoja kompanije Bosch uz godišnji rast od oko sedam odsto.

 

Autonomna vozila
Umjesto da vozači dolaze do svojih vozila, vozila će po Boschovoj viziji budućnosti dolaziti do njih. Ono što danas zvuči kao znanstvena fantastika uskoro će postati stvarnost. „Pojava autonomnih vozila u urbanom saobraćaju iz temelja će promijeniti način na koji poimamo vožnju”,  rekao je dr. Rolf Bulander član upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH i predsjednik Boschovog poslovnog područja Mobility Solutions. Bosch će, u suradnji s Daimlerom, već početkom sljedećeg decenije na gradske ulice dovesti potpuno automatizirane automobile bez vozača. To će pomoći u protoku prometa.

 

„Bosch tehnološkim rješenjima može pomoći poboljšati kvalitet života u megagradovima. Glavno sredstvo kojim će se to ostvariti je mobilnost bez emisija štetnih gasova, bez stresa i bez nesreća!“, dr Rolf Bulander, član upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH i predsjednik Boschovog poslovnog područja Mobility Solutions.


* Zanimljivost 1: Više od 1,2 miliona ljudi godišnje izgubi život u saobraćajnim nesrećama. Osnovni razlog 90% nesreća je ljudska greška.


* Zanimljivost 2: Kina u 2017. godini broji više od 200 miliona malih električnih vozila na ulicama. Priliku da proba takva prevozna sredstva imala je i naša novinarska ekipa.


U Sinagapuru, San Franciscu, Berlinu u Hamburgu se već primjenjuje 14 projekata, čija realizacija je neophodna ostvarivanje Boschovog koncepta „pametnih gradova“

Datum objave: 05/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook