Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Pokretač razvoja autoindustrije

Bosch automobilska tehnologija

Pokretač razvoja autoindustrije

U 129 godina svoga postojanja njemački Bosch je bio i ostao jedan od glavnih pokretača razvoja autoindustrije, o čemu na najbolji način svjedoče njegova mnogobrojna dostignuća na svim poljima automobilizma...

Njemačka kompanija Robert Bosch GmbH je osnovana 1886. godine i danas važi za jednog od najvećih proizvođača automobilskih dijelova u svijetu. Bosch je kroz vrijeme bio snažan oslonac za autoindustriju, ali i pokretač razvoja inovativnih tehnoloških dostignuća, od kojih su neka poput ABS-a ili ESP-a višestruko unaprijedila bezbijednost automobila. Prvi i najvažniji proizvod kompanije Bosch za autoindustriju je bio takozvani „magneto“ sistem ranog paljenja električnih izvora, koji je pomoću „svjećica“ omogućavao zapaljenje smjese vazduha i goriva u cilindrima benzinskih SUS motora.

 

Danas Bosch ima široku paletu proizvoda za autoindustriju, koji između ostalog obuhvataju: razne vrste senzora, pogonske remene, baterije, alternatore i startere, kočione sisteme, injektore i grijače, filtere, pumpe goriva, zvučnu signalizaciju, svjećice, razvodne „kape“, kablove, brisače, sijalice... Osim toga Bosch je angažovan i na za razvoju i proizvodnji raznih elektronskih sistema, koji se koriste u prvoj ugradnji na automobilima. Tu su i dijagnostički uređaji, koji omogućavaju jednostavnu detekciju njihovih kvarova, popravak, ali kontrolu ispravnosti sve kompleksnijih sistema na automobilima. Od 2008. godine Bosch u saradnji sa Samsungom radi na proizvodnji litijum-jonskih baterija namijenjenih hibridnim i električnim vozilima. Bosch je uključen u razvoj i proizvodnju audio i navigacionih sistema. Poslednjih godina Bosch se bavi i širenjem mreže specijalizovanih servisa, koji su osposobljeni za kompletno održavanje savremenih automobila, sa tendencijom uspostavljanja bliskog kontakta sa direktnim korisnicima njegovih tehnoloških rješenja.

 

BOSCHOV PATENTI

Važniji datumi i patenti
Boschov doprinos u razvoju automobila je nemjerljiv o čemu najbolje svjedoči njegovi mnogobrojni izumi i patenti...

1897. Niskonaponski sistem magnetnog električnog paljenja za automobilske motore
1902. Viskonaponski sistem magnetnog električnog paljenja sa svjećicom
1908. Starter za paljenje s kalemom
1909. Uljna pumpa
1910. Razvodnik paljenja
1912. Prvi sistem benzinskog ubrizgavanja.
1913. Automobilska rasvjeta sa prednjim svjetlima, generatorom i regulatorom
1914. Starter
1921. Magnet i generator za paljenje. Sirena za automobile.
1922. Baterija (akumulator). Počinje razvoj sistema za ubrizgavanje dizel goriva.
1923. Prvi prototip pumpe goriva za dizel motore.
1925. Baterija za paljenje
1926. Punjač za bateriju
1926. Brisači za vjetrobransko staklo
1927. Pumpa za dizel gorivo i injektori (dizne). Amortizeri i vakum kočnice.
1928. Pokazivači smjera (žmigavci). Počinje razvoj kočionih sistema.
1930. Svjetla za maglu. Filter goriva.
1932. Kombinacija generatora, startera i sistema za paljenje. Kombinacija zamajca, startera, generatora, magneta i sistema za paljenje. Automobilski radio - Blaupunkt.
1933. Zaključavanje upravljača.
1935. Duga svjetla
1936. Grijanje za automobil. Sistem ubrizgavanja dizel goriva za putničke automobile.
1954. Sistem direktno ubrizgavanje benzina za četverotaktne motore.
1960. Prva VM razvodna pumpa.
1964. Sistem za paljenje sa tranzistorima
1965. Sistem za paljenje sa viskonaponskim CDI kondenzatorom. Autoradio s kasetofonom.
1966. Svjetla sa H1 halogenim žaruljama
1967. D-Jetronic elektronski kontrolisani sistem ubrizgavanja benzina. Počinje razvoj električnog pogona za automobile.
1969. Počinje razvoj sistem, koji sprečava blokiranje kočnica.
1971. Predstavljen Opel GT sa Bosch elektromotorim i elektronski kontrolisanim kočnicama. 
1973. K-Jetronic i L-Jetronic ubrizgavanje benzina. Prototip hybridnog automobila na bazi Ford Escorta.
1974. Sistem za paljenje sa TI-i tranzistorima
1975. VE razvodna pumpa. EDC elektronski kontrolisani dizel sistem. Predstavljen ABS sistem za kamione.
1976. Lambda sonda sa katalizatorom.
1978. Bosch ABS 2 antiblokirajući sistem.
1979. Motronic (kombinacija L-Jetronic benzinskog i elektronskog ubrizgavanja)
1980. Kontrolini sistem za vazdušne jastuke.
1982. Elektronski kontrolisana mapa paljenja
1983. Elektronsko paljenje sa kontrolom detonacije
1985. Boschov ABS prvi put ponuđen na američkom tržištu. CD plejer.
1986. Elipsoidna glavna svjetla. Predstavljen ABS sa pojačavačem kočione sile. TCS kontrola proklizavanja. Proizvedeni milioniti ABS sistem.
1987. Elektronsko paljenje sa adaptivnom kontrolom detonacije. Dijagnostički uređaj za kontrolu sastava izduvnih gasova.
1988. Napravljeno 30 VW Golf hybridnih automobila sa Bosch električnim pogonom.  RDS radio sistem.
1989. Motronic sa 16-bitnim mikroprocesorom. Statični visoko-voltažni razdjelnik paljenja. TravelPilot IDS prvi navigacioni sistem u automobilu.
1991. Litronic – elektronski kontrolisana kseonoska svjetla
1992. Sistem za prijem informacija o stanju na putevima.
1993. Pumpa goriva sa kontrolisanim razvodom. Parking senzori.
1994. Predstavljena ABS za motocikle.
1995. Glavna svjetla sa varijabilnom distribucijom snopa. Pumpa-dizna sistem. Motronic sa eklektronskom kontrolom gasa. Predstavljen ESP sistem.
1996. Motronic micro hibridnog dizajna. Dizelska pumpa viskog pritiska VP44.
1997. Common-rail sistem za motore putničkih automobila. Telefon za automobile.
1998. Sistem za paljenje integrisan u glavu motora. Pumpa dizna sistem za putničke automobile. Bi-Litronic kratka i duga svjetla. Pumpa-dizna sistem za motore putničkih automobila.
1999. Common-rail sistem za motore komercijalnih vozila.
2000. Tempomat sa automatskim prilagođavanje brzine uslovima na putu.
2001. Spiralni kalem. EHB hidraulični kočioni sistem.
2004. Mala, kompaktni spiralni kalem. Common-rail sistem sa piezo električnim injektorima. Denoxtronic sistem za prečišćavanje izduvnih gasova motora komercijalnih vozila.
2005. Elektro-hidraulična kontrola mjenjača. Osnovan odjel za razvoj hybridnog pogona. Night vision sistem za noćnu vožnju. Sistem sigurnosnog samostalnog kočenja.
2006. Direktno ubrizgavanje sa piezo injektorima.
2007. Snažni kompaktni spiralni kalem
2008. Bosch-Mahle Turbo sistem. Sistem automatskog parkiranja. Prvi navigacioni sistem sa kamerom za očitavanje saobraćajnih znakova.
2009. Proizvedeno 200 miliona sistema za kontrolu kočnica. Radar visokog dometa sa funkcijom detekcije pješaka.
2010. Ustanovljen Bosch Emisssions Systems. Počinje serijska proizvodnja prvog snažnog paralelnog hibridnog pogonskog sistema. Proizveden najmanji na svijetu ABS sistem za motocikle. Sistem automatskog kočenja u slučaju opasnosti.


 

Datum objave: 15/01/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook