Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Saopštenje za javnost sa Renault eWajs gogađaja

Renault group

Saopštenje za javnost sa Renault eWajs gogađaja

Renault Grupa pravi istorijski skok u strategiji razvoja električnih vozila: na osnovu svojih tehnoloških i industrijskih kapaciteta kao i 10 godina iskustva u području električne mobilnosti doneće hrabre odluke i ponudiće tržištu konkurentna, održiva i popularna električna vozila...

Najzelenija ponuda vozila na evropskom tržištu 2025., sa više od 65 % električnih ili elektrifikovanih vozila u ponudi i do 90 % električnih vozila u ponudi marke Renault. Renault ElectriCity: kompaktan, efikasan, napredan električni ekosistem u severnoj Francuskoj u kombinaciji samegafabrikom električnih pogona u Normandiji. Strateška saradnja sakompanijom Envision AESC za izgradnju gigafabrike u Douaiju za proizvodnju najmodernijih, cenovno konkurentnih baterija niskog CO2otiska od 2024. Zajednički projekat sa francuskim start-upomVerkor za razvoj lokalno proizvedenih održivih baterija visokih performansi od 2022.Standardizovana veličina baterije za 100 % svih predstojećih baterijskih električnih vozila u svim segmentima, čime će se do 2030. troškovi po paketu baterija smanjiti za 60 %. Vrlo kompaktan električni pogon koji omogućava uštedu u troškovima do 30 % i do 45 % manje rasipane energije, čime će se domet električnog vozila povećati do 20 km.

 

 

 

 

 


Uravnoteženiji i profitabilniji portfolio vozila koji uključuje 10 novih električnih vozila. Dve legende: Renault 5 koji će koštati 33 % manje od modela ZOE i povratak vanvremenske legende pod nazivom „4ever”. Snažniji C-segment na sasvim električni pogon u obliku potpuno novog modela MéganE od 2022. Stručnost Grupe Renault u stvaranju dodatne vrednostitokom čitavog životnog ciklusa baterija u saradnji sa društvom Mobilize: do 400 evra godišnje vozačima električnih vozila zahvaljujući sistemu V2G i preprodajnavrednost do 500 evra po bateriji. „Danas svedočimoistorijskom skoku strategije Renault Grupe za razvoj električnih vozila i za proizvodnju u Evropi. Izgradnjom Renault ElectriCityja, našeg kompaktnog, efikasnog i naprednog električnog ekosistema u severnoj Francuskoj kao imegafabrike električnih pogona u Normandiji stvorili smo preduslove da budemo konkurentni na domaćem tržištu. Edukovaćemo se, ulagaćemoi sarađivaćemo sa etabliranim i budućimpartnerima, predvodnicima u svojim područjima, uključujući: ST Microelectronics, Whylot, LG Chem, Envision AESC i Verkor. Predstavićemo deset novih električnih modela i proizvešćemo milion električnih vozila do 2030., od povoljnih gradskih vozila do luksuznih sportskih automobila. Poredefikasnosti, fokusiraćemo se na dizajn inspirisan legendarnim modelima, kao što je omiljeni Renault 5, čime ćemo elektrifikaciji udahnuti prepoznatljiv duh Renaulta”, rekao je Luca de Meo, glavni direktor Grupe Renault.


Baterije: usavršavanjem hemijskih procesa nikal-mangan-kobalt baterija za proizvodnju milijonprimeraka za celu Alijansu do 2030. Oslanjanjem na desetogodišnje iskustvo u proizvodnom lancu električnih vozila, strategija Grupe Renault u području baterija rezultirala je hrabrim odlukama u pogledu standardizacije unutar Alijanse, čime je povećana konkurentnost. Baterije koje se baziraju na niklu, manganu i kobaltu (NMC) i imaju jedinstvenu konstrukciju će se ugrađivati u sva buduća baterijska električna vozila u svim segmentima. Obuhvatiće sve modele i ugradiće se u do milijon električnih vozila iz Alijansine ponude do 2030. godine. Odabir ovih hemijskih elemenata osigurava konkurentan odnos troškova i pređenih kilometara, do 20 % veći domet u poredjenju sa baterijama koje se zasnivaju na drugim hemijskim elementima i mnogo efikasnije recikliranje. Na osnovnom nivou Grupa će ponuditi sledeće: - u okviru svoje električne strategije, Grupa Renault će sarađivati sa društvom Envision AESC sa kojim će 2024. izgraditi gigafabriku u Douaiju kapaciteta 9 GWh, sa ciljem ostvarivanja do 24 GWh do 2030. U blizini Renault ElectriCityja partner Grupe Renault će proizvoditi najnovije tehnologije, cenovno konkurentne i sigurne baterije niskog CO2 otiska za električne modele, uključujući budući Renault 5.

- Grupa Renault potpisala je Memorandum o razumevanju kojim postaje deoničar u francuskom start-upuVerkoru, saudelom većim od 20 %. Dva partnera će zajednorazvijati napredne baterije prikladne za vozila iz C segmenta i viših segmentaRenaultove ponude, kao i za modele iz Alpineove ponude. Ovo partnerstvo uključuje razvoj pilot-proizvodne linije u Francuskoj za proizvodnju baterijskih ćelija i prototipa modula od 2022. U drugom koraku, predviđenom za 2026., Verkornameravada izgraditi prvu gigafabrikuGrupe Renault za proizvodnju baterija visokih performansi u Francuskoj, početnog kapaciteta 10 GWh, što bi do 2030. potencijalno moglo porasti do 20 GWh. U manje od deset godina Grupa će postupno smanjiti troškove za 60 % na nivou paketa. Cilj je ostvariti cenu manju od 100 dolara po kilovatsatu do 2025. kao i manje od 80 dolara po kilovatsatu u pripremama za uvođenje solidstate baterija u ponudu Alijanse do 2030.
Grupa Renault ostaje korak ispred konkurencije i postaje prvi proizvođač automobila koji je razvio vlastiti električni motor – bez upotrebe retkihzemljanih magneta (nestalni magneti) i zasnovan na tehnologiji sinhronog motora pokretanog električnim impulsom (EESM) sasopstvenim reduktorom. Nakon što je već uložila znatna sredstva, Grupa je u proteklih deset godina upola smanjila trošak baterija, a u sledećoj deceniji će ga smanjiti za još polovinu. Grupa će od 2024. postupno uvoditi nova tehnološka poboljšanja u svoj EESM: statorsku ukosnicu, zalepljen sklop motora, osovine rotora bez četki; u svrhu smanjenja troškova i poboljšanja efikasnosti motora. Grupa je dogovorila saradnju i sa francuskim start-upomWhylotom na razvoju inovativnog električnog motora aksijalnog fluksa. Ova tehnologija će se prvo ugraditi u hibridne motore, čime će se troškovi smanjiti za 5 %, a emisije CO2 za 2,5 g prema WLTP-u (za putnička vozila B i C segmenta). Renault Grupa će biti prvi proizvođač automobila koji će proizvesti električni motor aksijalnog fluksa u velikoj seriji.
Grupa će povećati svoju kontrolu nad vrednosnim lancem integrisanjem invertera, DC-DC struje i ugrađenog punjača u jedinstveni sklop sopstvene proizvodnje. Ovaj projekat kompaktnog dizajna će bitikapaciteta800 V i imaće manje delova, čime će se smanjiti troškovi. Koristiće se u svim platformama i pogonskim sklopovima (BEV, HEV, PHEV) za dodatno smanjenje troškova. Električni moduli za inverter, DC-DC i ugrađeni punjač koristićesilicijum karbid (SiC) kao igalijum nitrid (GaN) zahvaljujući našem strateškom partnerstvu sakompanijom ST Microelectronics. Poredovih novih tehnologija Grupa radi i na kompaktnijem električnom pogonu, tzv. sve-u-jednom sistemu. Ovaj električni pogon čine električni motor, reduktor i elektronika za kontrolu isporuke električne energije u objedinjenom paketu: to će smanjiti zapreminu paketa za 45 % (jednako zapreminirezervoara goriva aktuelnog Clija), smanjiti ukupan trošak pogonskog sklopa za 30 % (ova ušteda je jednaka ceni električnog motora) i na taj način će smanjiti nepotrebnu potrošnju energije za 45 % prema WLTP-u, što će povećati domet vozila za 20 km.
Platforme razvijene posebno za električna vozila: visoka efikasnost i optimalan domet po konkurentnim cenama Platformama CMF-EV i CMF-BEV razvijenim posebno za električna vozila Grupa ubire plodove 10 godina iskustva u proizvodnji električnih vozila. Platforma CMF-EV razvijena za vozila C i D segmenta nudi veći užitak u vožnji i nenadmašne performanse. Ova platforma ugradiće se u 700.000 vozila iz ponude Alijanse do 2025. CMF-EV nudi domet do 580 km prema WLTP-u uz vrlo nisku potrošnju energije. Ove performanse su rezultat bogatog znanja inženjera Grupe Renault i Nissana koji su radili na smanjenju trenja i mase kao i na razvijanjunajnaprednijih rešenja za kontrolu temperature. Arhitektura pomera granice povećanjem prostora u kabini jer su svi tehnički elementi smešteni u prostoru motora i izbegava provlačenje kablova od zadnjeg do prednjeg kraja, što smanjuje masu i troškove. Sistem klimatizacije jetakođesmešten u prostor motora, što je omogućilo tanji dizajn kontrolne table. Pored tih poboljšanja, platforma CMF-EV nudi vrhunske vozačke užitke zahvaljujući niskom težištu i idealnom rasporedu mase, vrlo niskom odnosu upravljača koji rezultira brzim odzivom vozila kao i multi-link zadnjemvešanju. Potpuno novi MéganE koji će se proizvoditi u fabrici u Douaiju konstruiran je na platformi CMF-EV.  Platforma CMF-BEV koja će se ugrađivati u vozila segmenta Bomogućiće Grupi Renault proizvodnju pristupačnih baterijskih električnih vozila za svaki džep. Ova potpuno nova platforma smanjiće trošak vozila za 33 % u poredjenju sa aktualnom generacijom modela ZOE. To je ostvareno baterijskim modulom koji se može menjati, pogonskim sklopom idealnih dimenzija dostupnim po nižoj cenikao i preuzimanjem delova koji nisu specifični za električna vozila iz platforme CMF-B, koja se ugrađuje u 3 miliona vozila godišnje. Platforma CMF-BEV biće pristupačna i razvijaće vrhunske performanse uz domet do 400 km prema WLTP-u, bez kompromisa u pogledu dizajna, zvučne izolacije i voznih karakteristika. Ova platforma koristiće inovaciju Grupe Plug &Charge koja ispunjava zahteve direktive NF-C 15118.

Datum objave: 07/07/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook