Naslovna > Retro > Srećan rođendan Audi
FOTO GALERIJA (32)

Audi 100 godina

Srećan rođendan Audi

Jedan od najstarijih njemačkih proizvođača automobila Audi osnovan je prije ravno 100 godina od strane Augusta Horcha, koji tada nije ni slutio da će njegova marka danas biti jedan od najupečatljivijih simbola, kako sportskih tako i luksuznih automobila...

Ove godine, tačnije 16. jula, jedan od vodećih njemačkih automobilskih proizvođača Audi napuniće jubilarnih 100 godina postojanja. Danas sjajna pozicija u svijetu autoindustrije mukotrpno je građena decenijama, jer bilo je perioda kada je ovaj proizvođač bio na rubu ponora. Na kraju 19. vijeka u Njemačkoj je već postojalo nekoliko proizvođača automobila u koje je spadao i August Horch & Cie., osnovan 14. novembra 1899. godine u Kelnu. U to vrijeme August Horch bio je jedan od pionira autoindustrije, koji je zanat pekao radeći tri godine kod Carl Benza u Mannheimu na poziciji šefa proizvodnje. Već 1904. Horch preseljava kompaniju u Zwickau, transformišući je istovremeno u akcionarsko društvo. Pet godina kasnije Horch se zbog neusaglašavanja sa rukovodstvom povlači iz društva i odmah osniva sopstvenu kompaniju, koju naziva Audi, što je u stvari latinsko značenje njegovog prezimena «slušati».

 

 

 

 

 

Već naredne godine Audi proizvodi svoj prvi automobil pod imenom Type A Sport Phaeton. Ovaj model, razvijen od strane Augusta Horcha i tadašnjeg tehničkog direktora Audija Hermann Langea, pokretao je 2.6-litarski četvorocilindrični agregat od 16 kW. Ipak, da bi još više privukao pažnju automobilske javnosti, Horch odlučuje da uplovi i u svijet trka, a u periodu od 1911. do 1914. uspijeva da ostvari pobjede na tada prestižnom Alpskom rallyju. Zahvaljujući ovim uspjesima, te modelu Type C10 nazvanom «alpski pobjednik», pokretanim 3.5-litarskim četvorocilindričnim motorom od 26 kW, Audi konačno postaje poznat širem auditorijumu tada još uvijek malobrojnih poklonika automobila.

 

Potpisivanjem Versajskog ugovora, čime je završen Prvi svjetski rat, Audi, kao i ostali proizvođači,  ponovo se orijentiše na produkciju civilnih umjesto vojnih vozila. Upravo tada Audi je počeo i sa implementiranjem inovacija, koje su debitovale u modelu Type K 10, koji je predstavljao prvo serijsko vozilo u Njemačkoj sa upravljačem na lijevoj strani, kao i u verziji Type R Imperator pullman limuzini, prvom Audiju sa ugrađenim osmocilindričnim motorom. Nakon što se Horch povukao iz kompanije, 1928. godine, poslije završetka rata, na čelo Audi Werke AG dolazi JS Rasmussen, koji se u startu zalaže za razvoj jeftinijih modela, koji će se brže proizvoditi. Cilj je bio podmiriti tržište, jer automobili su postali sve traženija roba, što najbolje pokazuje i podatak da je u periodu od 1924. do 1928. godine potražnja porasla sa 420.000 na 1.200.000 vozila. Tako je rođen mali jeftini automobil pokretan DKW dvocilindričnim dvotaktnim agregatom, koji je razvijen za samo šest sedmica. Čim je završen, pušten je u prodaju, a tržište je u veoma kratkom roku progutalo čak 250.000 primjeraka, što ga je tada činilo najpopularnijim automobilom u Njemačkoj.

 

 

Pod inicijativom Državne banke Saksonije, a sve sa ciljem prevazilaženja velike ekonomske krize, 29. juna 1932. godine Audiwerke, Horchwerke i Zschopauer Motorenwerke – DKW ujedinjuju se u kompaniju Auto Union AG. Istovremeno ugovor je potpisan i sa Wandererom, a novo sjedište kompanije se nalazilo u gradu Chemnitz. Zahvaljujući ujedinjenju, Auto Union AG postaje drugi najveći proizvođač automobila u Njemačkoj, dok je novi amblem kompanije simbolizovao neraskidivu uniju četiri osnivačka proizvođača. Imena proizvođača su zadržana, s tim da je Audi bio odgovoran za proizvodnju i razvoj luksuznih automobila srednje klase. Drugi svjetski rat uzrokovao je prekid produkcije civilnih automobila i početak proizvodnje vojnih vozila, oružja i opreme. Među njima je bio i Auto Union AG i upravo u tom periodu Audi nestaje iz automobilske javnosti. Završetkom rata 1945. godine Sovjeti konfiskuju koncern Auto Union AG, a samo tri godine kasnije, tačnije 17. avgusta, kompanija se briše iz sudskog registra. S obzirom na to da je rukovodstvo Auto Uniona AG bilo prebjeglo u Bavarsku, 1949. godine reinkarniraju kompaniju, dajući joj novo ime Auto Union GmbH. Iste godine premijerno je predstavljen prvi poslijeratni model DKW F89 L, ali 60-ih godina dolazi do pada prodaje jer je produkcija bila bazirana na dvotaktnoj mehanici.

 

 

Već 1958. godine kompaniju preuzima Daimler-Benz, koji tehničkom direktoru Ludwigu Krausu nalaže da novi model DKW F102 prilagodi novorazvijenom četverotaktnom četverocilindričnom agregatu. Novi model, sa takozvanim medium-pressure četvorotaktnim motorom, ujedno je značio i povratak Audija u automobilsku javnost. Ipak, krajem 1966. godine Auto Union GmbH pada u vlasništvo VW-a, koji je planirao da pogone u Inngolstadtu koristi za proizvodnju VW bube. Istovremeno Ludwig Kraus insistira na nastavku razvoja Audija i pored toga što je tada VW zanemario razvoj Audijavih modela. Zahvaljujući upornosti, 1968. godine na scenu stupa Audi 100, potpuno novo vozilo koje prvi put nije imalo nikakvih dodirnih tačaka sa DKW-om.

 

Kada su se 1969. godine spojili Auto Union i NSU Motorenwerke, stvorila se izuzetna atmosfera za razvoj novih modela, koja je 1971. godine ovjekovječena novim sloganom koji je i danas zaštitni znak kompanije Audi – «Napredak kroz tehniku». Plod novih tehničkih rješenja stigao je samo godinu dana kasnije u obliku Audija 80, koji je svojim rješenjima bio daleko ispred konkurencije. Koliko je ovaj automobil bio popularan, najbolje govori podatak da je plasiran u preko milion primjeraka. Tokom 1974. godine oca poslijeratnog Audija Ludwiga Krausa nasljeđuje Ferdinand Piech, sa kojim ovaj proizvođač postaje zaštitni znak tehničkih inovacija, kvaliteta i performansi. Samo neki od najvećih noviteta su uvođenje 1976. godine novog petocilindričnog motora, turbo tehnologija stiže 1979, a sada već legendarni quattro pogon debituje 1980. godine. Upravo zbog ovakvog, sistematskog razvoja, Audi je izrastao u jednog od najvećih i najcjenjenijih proizvođača automobila na svijetu. I to naravno sve uz slogan – «Napredak kroz tehniku».

Datum objave: 14/04/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook