Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Šta bi bilo, kad bi bilo?

Yugo

Šta bi bilo, kad bi bilo?

Pored mehaničkih postavki i performansi vozila, u svijetu automobilizma veoma je bitna dizajnerska maštovitost i kreativnost, koje često vode u pravcu ispitivanja nekonvencionalnih ideja i mogućnosti...

Jedna takva ideja pojavila se nedavno na Internetu i privukla pažnju znatnom broju javnosti iz svijeta automobilske industrije, a naročito javnosti u Evropi, ili preciznije na Balkanu.  Riječ je o sada već klasiku jugoslovenske i balkanske auto industrije iz vremena Hladnog rata, malom hatchback modelu Yugo. Ovaj automobil proizvodila je kompanija Zastava iz današnje Srbije, a bio je poznat po svojim malim dimenzijala i izrazito istaknutoj ekonomičnosti, čime je i zaradio imidž narodnog automobila, ili automobila za mase iz Jugoslavije.

 

 

 

 

 


Svojevremeno Yugo je bio dostupan na tržištima širom svijeta, ali je tokom turbulentnih 90-ih godina, polako nestajao sa scene, da bi se 2008. godine ugasila i proizvodnja unutar same kompanije Zastava. Međutim sjećanje i interesovanje za ovim automobilom prisutni su i danas. Tako su se pojavile dizajnerske slike na kojima se vidi kako bi model Yugo mogao izgledati danas, u svijetlu elektrifikacije i tehnološkog napretka. Skice su djelo dizajnera Dejana Hristova, koji je Yuga prikazao kao poprilično elegantnog malog električnog hatchbacka. Naravno ideja Yugo automobila ide sa konceptom ekonomičnosti, pa bi postojanje lako  dostupnog električnog automobila, moglo biti pun pogodak i veliki korak ka povećanju popularnosti vozila sa ovim vidom pogona. Dizajner smatra da je ova ideja isplativa i veoma atraktivna, te u planu ima da kontaktira i vladu Srbije kako bi im iznio ovu ideju, nadajući se pozitivnom odgovoru. Dalje u predstavljanju svoje misli, Hristov navodi brojne olakšavajuće mogućnosti koje bi mogle olakšati realizaciju ovog projekta. "S obzirom na to da su komponente za prvi Yugo proizvođene u cijeloj bivšoj Jugoslaviji, moguće je da će Rimac Automobili iz Hrvatske učestvovati u projektu." rekao je Hristov. Dodaje i da veza Fiata i originalnog Yuga može biti faktor za uključivanje Fiat Chrysler Automobiles u njegov razvoj. Ostaje da se vidi da li će ova ideja pustiti korijenje i zaživjeti ili će ostati samo nedosanjani san kreativnog dizajnera.

Datum objave: 27/09/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook