Naslovna > Teme > Šta je za večeru?

Automobilske priče – Land Rover Discovery Jamiea Olivera

Šta je za večeru?

Land Rover je u saradnji sa slavnim britanskim kuharom pretvorio svoj model Discovery u jedinstvenu off-road kuhinju. Ona na svojevrstan način oslikava avanturistički duh Land Rovera, ali i karakter Discoverya kao snažnog, prostranog i udobnog porodičnog automobila…

 

Vaša mašta može svašta, a Specijalni odjel Jaguara i Land Rovera može i više od toga, on ispunjava snove svojih klijenata. Jedan od onih, koji je imao čast da mu se ispune automobilski snovi je jedan od najpoznatijih britanskih kuhara današnjice Jamie Oliver. Podsjećamo da je iza Land Rovera i Olivera dugogodišnja saradnja, koja se ogleda u tome da je poznati kuhar bio i još je jedno od najpoznatijih „zaštitnih lica“ britanskog brenda, koji je na svoj način promovisao njegove najnovije modele. Iz te saradnje izrodila se ideja da naprave nešto potpuno novo, odnosno kuharski automobil, koji će zadržati sve kvalitete standardnog. Kao baza za ostvarenje toga plana uzet je novi Discovery, koji je od predstavljanja prve generacije 1989. godine do danas izgradio imidž jednog od najmultifunkcionalnijih Land Roverovih modela. Da bi taj epitet povezali sa aktuelnom trećom generacijom Discoverya, Oliver i dizajneri, odnosno inženjeri Specijalnog odjela Jaguara & Land Rovera su udružili snage i zajednički ponudili veoma zanimljivo finalno rješenje.

 

 

„Malo ljudi zna da sam je pored kuhanja u stvari i veliki zaljubljenik u automobile, posebne one britanske. Land Rover je uvijek bio jedan od mojih favorita, a posebno legendarni Defender u kojem sam se rado vozio još kao mali dječak”, kazao je Jamie Oliver. U njegovoj garaži do sada su bili parkirani mnogi zanimljivi stari i novi modeli automobila, ali se ni za jedan nije posebno vezao.

 

„Kao što volim da eksperimentišem sa hranom tako volim i da ekperimentišem sa automobilima. Kao i svim mladim Britancima jedno vrijeme moj omiljeni model bio je Mini. Kada sam prerastao tu fazu kupio sam sebi Porsche 911, a kada sam postao porodičan čovjek i Cayennea. U mojoj garaži jedno vrijeme bio je i Maserati, pa Mustang, a imao sam i nekoliko verzija Forda Capri, prema kojem gajim posebne simpatije. Među moja omiljena vozila spada i Volkswagen T1, odnosno Samba iz 1954. godine sa posebno uređenim enterijerom i čak 23 prozora koji mojoj porodici omogućavaju da uživa u vožnji. Jedno vrijeme omiljen mi je bio Mercedes SLK, a kao i svaki uspješan Britanac imao sam i svoju „Aston Martin“ fazu, sa jednim prelijepim Vantage modelom kojeg nažalost zbog puno obaveza nisam vozio koliko sam želio. Kroz godine iza nas družio sam se i sa gotovo svim modelima Land Rovera, od bezvremenskog Defendera, preko luksuznog Range Rovera, pa sve do kompaktnog Evoquea u kojem sam i napravio najviše kilometara proteklih godina“, rekao je Oliver i dodao da je njegov automobil snova Mercedes SL kabriolet iz 1952. godine. Međutim Jamie Oliver je osim njega imao i još jedan san, da sebi i svojoj porodici napravi jedinstven automobil, koji će mu omogućiti da kuha na otvorenom.

 

„Kada su mi iz Land Rovera predložili da napravimo nešto što će povezati moje kuhanje i njihove automobile na neki novi način, vjerovatno nisu mogli ni da sanjaju da ja već imam gotovu ideju. Kockice su se jednostavno poklopile, jer sam ja već dugi niz godina imao u glavi viziju jednog posebnog automnobila, u kojem bih mogao voziti svoju porodicu i kuhati im gdje god da se zaustavimo na našim putovanjima“, objasnio je Oliver.

 

Prvi korak u ispunjavanju ovog veoma zahtjevnog zadatka bio je odabir adekvatnog modela, koji će poslužiti kao osnova za „automobil kuhinju“.

 

„Kada je riječ o izboru automobila za ovaj projekat, jedna činjenica je bila ključna, a to je moje petoro djece. Da bismo supruga i ja sa svima njima zajedno sjeli u automobile, on mora imati sedam sjedišta, a jedini model koji na najkompforniji način ispunjava ovaj zadatak unutar Land Rover game je novi Discovery. Moram biti iskren da me ovaj automobil ranije nikada nije toliko privlačio koliko je to bio slučaj sa ostalim Land Roverima, ali da sam tek sada shvatio da njegovi kvaliteti nisu u izgledu već u multifunkcionalnosti i činjenici da je to off-road automobil sa najviše „porodičnih gena“ u sebi“, kazao je Jamie Oliver.

 

Drugi korak u izradi „automobila kuhinje“ bilo je sastavljanje spiska svih kuhinjskih uređaja, alata i pomagala koja bi trebalo da se nađu u njemu, a koja će Oliveru omogućiti da kilometrima daleko od svog doma pripremi omiljena jela njegove porodice.

 

„U prvi mah gledajući novi Discovery parkiran u radionici Specijalnog odjela Jaguara & Land Rovera pomislio sam da će serijski morati biti drastično modifikovan kako bi se u njega ugradila kuhinja. Moja vizija je bila pomalo djetinjasta i nerealna, a kada sam ljudima iz Land Rovera rekao da u Discovery trebaju ugraditi kuhalo za vodu, sudoper, radnu površinu, toster, plinska kola za kuhanje.. oni su se samo zgledali i vjerovatno tada pomislili da mi nije dobro. Najveći izazov od svega bilo je pored svih tih novih elemenata zadržati sedam sjedišta za moju porodicu“, objasnio je Oliver.

 

Nakon definisanja svih smjernica počela je modifikacija Discoverya. Dizajneri i konstruktori automobila ponovo su presipitali svaki centimetar karoserije, putničkog i motornog prostora kako bi pronašli dodatni proctor za nove sadržaje.

 

„Malo je reći da sam bio iznenađen kada sam nakon nekoliko sedmica vidio svoj „automobil kuhinju“. Ljudi iz Land Rovera su pravi čarobnjaci. Ni u najluđim snovima nisam mogao zamisliti da će u motornom prostoru naći mjesta da ugrade električni lonac u kojem mogu da pripremam supe, čorbe i umake. Čitava radna površina sa mini stolom, malim sudoperom i dva plinska kola stala je u prtljažnik automobila. U tunelu mjenjača ugrađen je toster za hljeb, a u prtljažniku se nalazi dozator maslinovog ulja čije komade su napravljene od ručice brisača. U radnoj površini nalaze se ladice za moje začine, a dodatno odlagalište za njih napravljeno je sa desne strane na mjestu gdje se kod standardnih modela nalaze zadnji bočni prozori. Sa lijeve strane je pretinac u kojem mogu da držim svježe začinsko bilje. Na točkovima su dodate specijalne ratkapne u koje može stati pet litara pavlake čijim blendanjem se dobija slastan domaći maslac koji koristim u kuhanju. Vrhunac svega je rotacioni okretač skriven ispod znaka na maski hladnjaka na koji mogu da montiram mašinu za mljevenje mesa, mašinu za izradu tjestenine i iznenađenje, svih iznenađenja – roštiljski ražanj“, naveo je oduševljeni Jamie Oliver i dodao da u svom „automobilu kuhinji“ ima i aparat za sladoled. Posebna čast da prvi isprobaju jela spremljena u jedinstvenom Land Roverovom „automobilu kuhinji“ pripala je Oliverovoj porodici, koja je bila oduševljena mogućnostima njihovog novog automobila. Mada iza čitave ove priče stoji marketiška promocija Land Rovera, njihovi inženjeri na interesantan način su još jednom dokazali da njihova kreativnost ne poznaje granice, kao što ih ne poznaju ni njihovi savremeni off-road modeli. Discovery Jamiea Olivera nema cijenu, niti će je ikada moći imati. Riječ je o po mnogo čemu jedinstevnom automobilu, koliko su jedinstveni i snovi svjetski poznatog britanskog kuhara.

 

Izjava: David Fairbairn, program direktor Specijalnog odjela Jaguara & Land Rovera.

„Kao tim, nikada nismo ni zamišljali da će se od nas tražiti da proizvedemo točkove koji miješaju maslac. To je jednostavno fenomenalno. Bilo nam je vrlo zabavno raditi zajedno s Jamiem kako bi oživjeli njegovu viziju, koja će omogućiti da kuha svojoj porodici gdje god to poželi. Zaista je želio pomjeriti granice mogućeg s ovim svestranim vozilom i moram priznati da je u tome u potpunosti i uspio. Ponosan sam što sam učestvovao u jednom ovako neobičnom projektu, koji je meni, ali i mom timu proširio dosadašnja saznanja. On nam je pokazao da granice naših mogućnosti jednostavno ne postoje, odnosno da se možemo uspješno prilagoditi svakom klijentu“.

 

Land Rover Discovery HSE TD6

Za „automobil kuhinju“ Jamie Oliver i Land Rover izabrali su Discovery sa bogatom HSE opremom i najjačom verzijom 3.0-litarskog V6 dizelaša. Podsjećamo da Discovery dijeli istu platformu sa broj većim i reprezentativnijim Range Rover i Range Rover Sport modelima, te da je sa 4.970 mm dužine jedan od najraskošnijih SUV-ova britanskog proizvođača, koji u kabini ima dovoljno mjesta za čak sedam sjedišta. Za pokretanje Discoverya, Land Rover je namijenio pet motora, dva benzinska i tri dizelska. Benzinsku gamu otvara dvolitarski Si4 turbobenzinac koji raspolaže sa 300 KS i ima 340 Nm obrtnog momenta. Iznad njega je 3.0 Si6 sa 340 KS i 450 Nm. Ljubiteljima turbodizelaša ponuđene su dvije verzije 2.0-litarskog agregata sa 180 i 240 KS. Slabiji motor ima obrtni momenat od 430, a jači od 500 Nm. Vrh dizelske ponude predstavlja 3.0 TDV6 motor, koji je prvobitno bio dostupan u verziji sa 258 KS i 600 Nm. Riječ je o veoma moćnom dizelskom agregatu, koji Discovery od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,1 s i može da ga potjera do 209 km/h. Britanci su svojim kupcima ponudili i jaču SD6 verziju trolitarskog dizelaša, koja raspolaže sa 306 KS i čak 700 Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom 2.300 kg teški britanski SUV, koji u svim pogonskim verzijama dolazi u kombinaciji sa osmostepenim automatskim mjenjačem i 4x4 pogonom, sposoban je od 0 do 100 km/h ubrzati za 7,5 sekundi, te povući teret mase do 3,5 tona. Ovaj šestocilindrični dizelaš ima dvoturbinski sistem, drugačiji usis, dva interkulera, te najsavremenije direktno ubrizgavanje goriva sa diznama koje imaju osam rupica.

Datum objave: 15/02/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook