Naslovna > Motocikli > Stvoren da služi i traje
FOTO GALERIJA (18)

BMW K1600 GT, GTL

Stvoren da služi i traje

Šestocilindrični motor, aluminijumska konstrukcija, najsavremenija bezbjednosna i multimedijala oprema u zbiru daju jedan od najboljih tourera današnjice, koji izgleda kao da će trajati vječno...

Već decenijama šestocilindrični linijski motori predstavljaju čistu fascinaciju u automobilskoj i moto-industriji, a sve zahvaljujući tipično mekom radu, velikoj izlaznoj snazi, obilju obrtnog momenta, te na kraju i prepoznatljivom zvuku. Jedan od proizvođača koji je najdalje otišao sa razvojem linijskih šestocilindraša je BMW, koji je nakon automobila ovu pogonsku koncepciju implementirao i u svoje turističke motocikle. Tako su rođene nove K1600GT i K1600GTL serije punokrvnih sport tourera, koji u suštini predstavljaju prave serijske pokretne laboratorije, izvedene iz futurističkog prototipa Concept 6, premijerno predstavljenog krajem 2009. godine. Za razliku od automobilske industrije, gdje BMW vodi možda i glavnu riječ po pitanju downsizeinga pogonskih agregata, pomalo je čudno da u moto-industriji ovaj proizvođač ide u potpuno drugom pravcu. Kako drugačije objasniti činjenicu da novi modeli K serije raspolažu čak 1.6-litarskim agregatom, koji se uz krajnjih 160 KS, ostvarenih pri 7.750 o/min, može pohvaliti i automobilskim obrtnim momentom od 175 Nm, dovoljnim da vozaču BMW-ovog tourera ispuni gotovo sve želje, bez obzira na konfiguraciju puta i vremenske uslove.

 

 

 

 

 


BMW-ov linijski šestocilindraš, koji je sa 102 kilograma trenutno jedan od najlakših i najkompaktnijih od u klasi, nije jedini atribut na koji valja obratiti pažnju u slučaju BMW-ovih novih turističkih krstarica. Osim posebnog pogonskog sklopa, BMW je veliku pažnju posvetio reviziji luksuznih i sigurnosnih elemenata, čime je jasno dao do znanja da i dalje namjerava biti lider u ovoj klasi motocikala. Prva od novina su takozvana ksenonska HID svjetla, koja opciono mogu biti oplemenjena takozvanom Adaptive funkcijom, zaslužnom za znatno bolju iluminaciju tokom vožnje u krivinama. Osim naprednih svjetala, na raskošnu aktivnu sigurnost uticao je i novi DTC sistem kontrole trakcije, koji funkcioniše u tri posebna moda – Rain, Road i Dynamic. Upravo ovaj element u znatnoj mjeri je povećao sigurnost u vožnji, ali je učinio BMW-ove tourere znatno prijateljskije nastrojenim i ka manje iskusnim vozačima.

 

 


Da BMW-ove krstarice K serije prestavljaju trenutno sami vrh proizvoda moto-industrije potvrđuju i ostala napredna rješenja, kao što su ride-by-wire upravljanje akceleratora, mobilna satelitska navigacija, grijanje ručki i sjedišta, napredne ABS kočnice, te ESA II elektronski kontrolisano ogibljenje, koje funkcioniše jednostavnim pritiskom prekidača na upravljaču. Drugačije rečeno, ESA II ogibljenje omogućava operisanje u tri moda - Sport, Normal i Comfort, koji ovim turističkim motociklima, u skladu s potrebama, vrstom vožnje i kvalitetom podloge daju poseban karakter.  To u suštini znači da se K serija i pored prilične mase od, u zavisnosti od opreme, 319 do 348 kilograma u Sport modu može iznenađujuće brzo voziti sa agilnošću na nivou znatno lakših i "sportskijih" motocikala. Normal opcija će odlično poslužiti u svakodnevnoj nezahtjevnoj vožnji, dok su prednosti moda Comfort najizražajnije na otvorenom putu, gdje se BMW-ovi toureri pretvaraju u prave brze vozove.

 

 


Sklop ESA II kontrole ogibljenja predstavlja sastavni dio i prepoznatljivog BMW aranžmana oslanjanja u obliku Duolever i Paralever jedinica, čije pozitivnosti su maksimalno izražene i zbog velike pažnje posvećene adekvatnom rasporedu mase. Lagan i čvrst aluminijumski okvir, nisko težište, te elektronski anđeli čuvari BMW-ovu K seriju motocikala trenutno čine jednom od najkompletnijih, najsigurnijih i najefikasnijih u segmentu. Sa novom K serijom BMW je konkurenciji jasno dao do znanja da trenutno pravi možda i najbolje turističke motocikle na svijetu, a u skladu s tim je formirana i cijena. Novi BMW K1600 GT na zapadnom tržištu startuje po cijenama od 23.500 eura, koliko košta osnovna verzija bez bilo kakvih opcionih elemenata sa dugačkog spiska dodatne opreme. Puno ili malo procijenite sami...
 

Datum objave: 11/12/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook