Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Tektonske promjene na američkom tlu

SAD

Tektonske promjene na američkom tlu

Prodajni rezultati na tržištu Sjedinjenih Američkih Država u protekloj godini predstavljaju presedan, jer je po prvi put otkako postoji mjerenje došlo do smjene na prvoj poziciji...

Da je 2021. godina bila puna iznenađenja i nepredvidivih situacija govori i situacija sa tržišta SAD-a, gdje je višedecenijski suvereni vladar, General Motors zbačen sa trona, od strane pretedenta iz zemlje izlazećeg sunca Toyote. Jedna od najdužih tradicija u svijetu automobilizma je srušena ovim ishodom jer je General Motors uzastopno završavao kao najuspješnija kompanija još od 1931. godine, otkada se zvanično mjere podaci prodaje automobila u zemlji. Ova dominacija traje još duže jer se smatra da je GM završavao na prvom mjestu bar nekoliko godina prije oficijalnih mjerenja. Koliko je kroz posljednih 90 godina kompanija bila dominantna govori i podatak da su u jednom momentu 50-ih godina posjedovali udio od preko 50% od ukupne prodaje.

 

 

 

 

 


Međutim i ovome je došao kraj jer je u godini koja je iza nas došlo do smjene na čelnoj poziciji. Naime sa ukupno 2.218.228 zabilježenih isporuka GM je pao na drugo mjesto. Titulu najuspješnijeg brenda za 2021. godinu ponijela je Toyota sa 2.332.262 prodaje, ovaj rezultat bolji je za 10.4% u odnosu na prošlu godinu, dok je GM bio manje efikasniji za 12.9%, za isti period. Najuspješniji model japanskog proizvođača bio je RAV4 sa 430.387 isporuka, dok je udarna pesnica General Motorsa bio  Chevrolet Silverado sa 529.765 jedinica. Takođe zanimljiv i značajan podatak predstavlja i činjenica da je ukupni udio svih domaćih proizvođača iz SAD, na tržištu ove države bio svega 40%, što predstavlja istorijski minimum.

Datum objave: 05/01/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook