Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > U Evropi ispred Volkswagena

Porsche postaje najvrijedniji proizvođač automobila

U Evropi ispred Volkswagena

Vrijednosti dionica stalno rastu i padaju, a postoji šansa da bi Volkswagen mogao povratiti vodstvo u budućnosti. Međutim, Porsche je snažan brend koji služi vrhunskim kupcima spremnim da potroše za značku i sve ono što dolazi uz nju...

Porsche je lansirao svoju Inicijalnu javnu ponudu na njemačkoj berzi krajem prošlog mjeseca. Bila je to jedna od najvećih u Evropi ikada, i pokazao se prilično uspješnim za proizvođača automobila. Porsche je prestigao Volkswagen kao najvrijedniji evropski proizvođač automobila. Prošle sedmice su akcije Porschea porasle na 93 evra. To je proizvođaču automobila dalo procjenu od 85 milijardi evra. Ovo je gurnulo brend ispred Volkswagena, čija je vrijednost bila 77,8 milijardi evra. Mercedes je bio treći najvrijedniji brend u Evropi sa 57,2 milijarde evra, a slijede BMW i Stellantis sa 47,5 milijardi evra i 39,7 milijardi evra.

 

 

 


Kada je Porsche izašao na njemačku berzu, prvi dan je zaključio s procjenom od 75 milijardi evra, a dionice su se zatvorile na 82,50 evra. Dionice su pale na 81 evro  početkom oktobra, ali su porasle na 93 evra po dionici do četvrtka prije nego što su pale na 91,04 evra i procjenu od nešto manje od 84 milijarde evra, što je još uvijek ispred VW-a.

 

 

 

Porsche je prikupio 19,5 milijardi evra od IPO-a, od čega je nešto manje od polovine otišlo Volkswagenu, Porscheovoj matičnoj kompaniji, što je pomalo ironično. Visoka vrijednost ovog proizvođača automobila čini ga petom najvrijednijom kompanijom na listi u Njemačkoj, iza Lindea, SAP-a, Deutschea, Telekoma i Siemensa. Porsche je još jedna kompanija koja je izašla na tržište. Ferrari je 2015. godine pokrenuo IPO. U početku je bio raspršen, ali se nekoliko godina kasnije vratio na velike rezultate.

Datum objave: 10/10/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook