Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Uspavana zvijer

Jaguar XE SV Project 8 Touring

Uspavana zvijer

Sa limitiranom Touring serijom koja je bazirana na najbržem sedanu današnjice Jaguar je ponudio manje brutalan vizuelni paket nego kod originala, te XS SV Project 8 učinio zanimljivim ljubiteljima takozvanih „spavača“...

Rijetko koji sportski automobil, koji je izveden iz velikoserijskog modela je izazvao toliko pažnje ljubitelja brzine kao Jaguarov XE SV Project 8, pa nije ni čudo što se britanski proizvođač često medijski osvrće na ovaj „fenomen“. Najnoviji Jaguarov „osvrt“ u prvi plan ističe ekskluzivnu Touring mini seriju ovog modela, koja je limitirana na 15 primjeraka, a naglasak ostaje i na činjenici da je XE SV Project 8 trenutno najbrži sedan model na svijetu, te da kao takav zaslužuje da bude u centru pažnje automobilske javnosti.

 

Podsjetićemo vas da je priča o ovom jedinstvenom automobilu započela 2017. godine kada je na ekskluzivnom britanskom automobilskom skupu „Goodwood Festival of Speed“ Jaguar na veliko iznenađenje domaće javnosti predstavio jarko narandžasti koncept XE SV Project 8. Bila je to vizija brutalne sportske limuzine, tačnije najjačeg i najbržeg cestovnog Jaguara u njegovoj sada već 96-godišnoj istoriji, koja je zaživjela u praksi zahvaljajući velikom insistiranju ljubitelja XE modela. Najbolje od svega je što se čitav projekat smatra „živim“ i što je nakon prvobitno najavljenih 300 primjeraka „standardnog“ SV Project 8 modela Jaguar sada potvrdio i da će njih 15 proizvesti u specijalnoj limitiranoj seriji, koja će se u određenim segmentima razlikovati od originala.

 

Na prvom mjestu navedenih „razlika“ je stilizovani fiksni zadnji spojler, koji je skladno integrisan zajedno sa poklopcem prtljažnika i koji je znatno manje agresivan u odnosu na veliko krilo sa kojim je brojne simpatije ljubitelja sportskih automobila pobrao prvo konceptni, a zatim i „velikoserijski“ SV Project 8 model. Touring je dostupan i u kombinaciji četiri boje, među kojima se nalaze i British Racing Green i Corris Grey Satin. Na Touringu nema ni karakterističnih naljepnica, sa kojima je oblijepljen „originalni“ model. Automobili koji „njeguju“ ovakav dizajnerski pristup među obožavaocima imaju nadimak „spavači“ i u posljednje vrijeme su sve cjenjeniji, jer puno manje ističu sportsku narav, te njihove performanse predstavljaju veliko iznenađenje za ostale učesnike u saobraćaju.

 

Kada je riječ o pogonskom sklopu, on je kod Touring modela isti kao kod standardnog SV Project 8. Podsjećamo da su kao osnovu za njega Jaguarovi inženjeri uzeli velikoserijski XE i značajno ga modifikovali kako bi pod poklopcem motora mogao da ugosti veliki 5,0-litarski V8 motor potpomognut kompresorom, koji spaljivanjem mješavine vazduha i benzina iz osam cilindara istiskuje 600 KS i čak 700 Nm obrtnog momenta. Ekstremni karakter najbrže Jaguarove limuzine najbolje se ogleda u činjenici da mu je za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno samo 3,3 sekundi, odnosno da može postići najveću brzinu veću od 320 km/h. Ipak, Touring se zbog novog spojlera i manjeg pritiska koji ostvaruje na visokim brzinama na zadnju osovinu ne može pohvaliti istim performansama. Naime, njegovo ubrzanje od 0 do 100 km/h povećano je na 3,7 sekundi, dok je najveća brzina limitirana na 300 km/h. O kakvim dinamičkim ostvarenjima je riječ najbolje potvrđuje činjenica da su renomiranim direktnim konkurentima poput Mercedesa C 63 AMG S ili BMW M3 CS za ubrzanje od „stotke“ potrebne 4,0 odnosno 3,9 sekundi. Mercedesov maksimum je pri tome na 290, a BMW-ov na 280 km/h.

 

Jaguar je sa XE SV Project 8 definitivno pomjerio granice mogućeg i pomalo nenadano i lako nadmašio najjače konkurente. Najnoviji Touring model dolazi kao odgovor na specifične zahtjeve kupaca i najava da bi u budućnost mogli očekivati još neku specijalnu mini seriju baziranu na najbržem sedan modelu na svijetu. Mada nema potvrde očekivana cijena za Touring model bi trebala biti nešto niža od 170.000 eura, koliko nezvanično košta standardni Jaguar XE SV Project 8.

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook