Naslovna > Tehnika > V12 neće ići u zaborav

Ferrari

V12 neće ići u zaborav

Ferrari se neće lako odreći svog V12 agregata, već sada se u kompaniji radi na razvoju istog u konfiguraciji sa hibridnim sistemom

Mnogo je stvari koje asociraju na Ferrari, a jedna od njih je svakako V12.  Čak prvi model Ferrarija iz 1947. godine 125 S pogonio je 1,5-litarski V12. Do kraja osamdesetih u gami Ferrarijevih modela uvijek su se mogli naći oni sa V12 agregatom, a onda su isti „preseljeni“ u svijet F1.

 

No, 1996. godine Ferrarijev bolid F310 za čijim je upravljačem sjedio Schumaher bio je pogonjen V10 agregatom , jednostavno jer je bio bolji, a danas „Scuderiu“ pogoni V8, zbog pravila FIA.  Govorilo se da će  F12berlinetta i nasljednik Enza biti pogonjeni V12 agregatom, no neće nas čuditi ako se to i ne desi. Dakle, možemo zaključiti da „dvanaeska“ lagano ide u zaborav.  No u Ferrariju su svjesni šta za njih znači taj agregat, te su nedavno u izjavi o razvijanju KERS-a spomenuli V12 koji će u budućnosti biti uparen sa hibridnim sistemom.  Kako bi to sve moglo izgledati imali smo priliku vidjeti u Ženevi prije dvije godine na HY-KERS konceptu zasnovanom na modelu 599. Hibridni sistem u tom slučaju smanjuje emisiju štetnih gasova za 35 % a istovremeno povećava izlaznu snagu za 100 KS.  Predsjednik Uprave kompanije Amedeo Felisa ne bježi od hibridnih modela, ali ističe činjenicu da ako Ferrari bude išao u tom pravcu, ti modeli će biti standardni i hibridni sistem se neće nuditi kao opcija. Dakle jasno je da Felisa na taj način želi „zaštiti“ aktuelne modele. Jer zamislite da možete naručiti neki od današnjih Ferrarija sa hibridnim sistemom ? Sve bi izgubilo smisao. Felisa je istakao činjenicu da kompanija iz Maranela ne bježi ni od V6 agregata, sve dok su oni efikasni. Znamo da među ljubiteljima automobila ima veliki broj onih koji ne vole i ne opravdavaju „downsizinig“, međutim za utjehu ostaje činjenica da je legendarni Ferrari 206 Dino iz 1966. godine bio pogonjen upravo agregatom sa 6 cilindara. Pa možda to i ne bude downsizing, već povratak  tradiciji.   

Datum objave: 24/03/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook