Naslovna > Automobili > Porsche > Macan > Nema više trolitarskog dizelaša

Porsche Macan S 2019.

Nema više trolitarskog dizelaša

Njemački Porsche predstavio je sportsku verziju redizajniranog Macana, za čiji pogon je isključivo zadužen 3.0 V6 benzinac. U ponudi nema više istolitarskog dizelaša...

Prvi Porscheov kompaktni SUV ugledao je svjetlo dana, pod sajamskim kupolama u Los Anđelesu i Tokiju još 2013. godine. Mlađi brat Cayennea tada je dobio neobično i veoma zvučno ime Macan. Mada se u engleskom jeziku ova riječ izgovara kao „makan“ i u prevodu sa izvornog indonežanskog znači „tigar“, na našem govornom područuju asocira na puno manjeg predstavnika mačije porodice. Redizajnirana verzija Macana predstavljena je na prošlogodišnjem sajmu automobila u Parizu. Za razliku od prethodnika koji je u svojoj gami imao 2.0, 3.0 i 3,6-litarske benzinske motore sa rasponom snage od 252 do 441 KS sa koliko je raspolagao Macan Turbo u Performance paketu, novi model je u prestonici Francuske predstavljen sa samo jednim 2.0-litarskim turbo četverocilindrašem koji raspolaže sa 245 KS i 370 Nm.  U kombinaciji sa Porscheovim PDK automatikom sa dva kvačila i pogonom na sve točkove on je redizajniranom Macanu omogućio da od 0 do 100 km/h ubrza za 6,7 sekundi i da dostigne najveću brzinu od 225 km/h. Za većinu običnih smrtnika ovo su vrtoglave cifre, ali za istinske ljubitelje Porscheovih automobila podaci koji ne izazivaju strahopoštovanje.

 

Kritičari su odmah primijetili da je novi dvolitarski turbo benzinac za 7 KS slabiji od onog koji se ugrađivao u Macan iz 2013. godine, odnosno da ima isto ubrzanje i 4 km/h nižu najvišu brzinu. U Porscheu su na ove opaske odgovorili da su navedene promjene bile neophodne kako bi se novi motor uskladio sa najstrožim ekološkim standardima, odnosno da ljubitelji Macana u budućnosti sigurno neće ostati uskraćeni za snažnije modele S, GTS i Turbo serija. Da su bili u pravu potvrdio nam je i krajem 2018. najnoviji Macan S. Sa redizajniranim S modelom stigla je i jedna tužna vijest za Porscheove ljubitelje dizelaša, jer u pogonskoj gami S modela više neće biti trolitarskog Audijevog TDI motora sa 258 KS, koji je bio veoma cijenjen kod dosadašnjih kupaca Macana. Podsjećamo da se ovaj motor više ne ugrađuje ni u Cayennea, odnosno da je još dostupan samo u Panameri. Marketinški stratezi njemačkog proizvođača zaključili su da se Porschea kao brend sa jasnim sportskim predznakom u budućnosti treba orijentisati isključivo na benzinski, hibridni i električni pogon.

 

Zbog ovakvog zaključka redizajnirani Macan u S izdanju dostupan je isključivo sa 3.0-litarskim V6 turbobenzincem sa 354 KS i 480 Nm. Novi motor je 14 KS jači od prethodnog, a ima i 20 Nm obrtnog momenta više. To mu je u praksi omogućilo da od 0 do 100 km/h ubrza za 5,1 sekundu i da dostigne najveću brzinu od 254 km/h. Podsjećamo da je ubrzanje za 0,3 sekunde brže od dosadašnjeg ostvarenja, dok je najveća brzina identična kod oba modela. U Porscheu tvrde da novi Macan S nudi mnogo više vozačkog užitka u vožnji u odnosu na standardni model, ali i na prethodnu S seriju zahvaljujući izmjenama koje su napravljene na njegovoj šasiji, upravljačkom i kočionom sistemu. U Porscheu ističu da su uspjeli dodatno utišati određene dijelove vješanja, odnosno da su postigli dosta bolji kompromis između dinamike vožnje i udobnosti. Za kontakt sa podlogom kod Macana S su zaduženi 18-inčni alu naplaci sa gumama dimenzija 235/60 na prednjoj i 255/55 na zadnjoj osovini. Kao potencijalni konkurenti S modela navode se Alfa Romeo Stelvio 2.0 (280 KS) Volvo XC60 T5 (250 KS) odnosno BMW X3 xDrive30i (252 KS). Prvi modeli Macana S kupcima bi trebalo da budu isporučeni do polovine 2019. godine, a njegova početna cijena iznosi 64.356 eura. Standardni Macan je već dostupan po cijeni od 58.763 eura.

Šminka i multimedija
Sa redizajnom Macan je dobio neka od vizuelnih obilježja koja krase broj većeg Cayennea, ali i ostale kućne modele. Tu se na prvom mjestu misli na nova LED svjetla, koja su na zadnjem dijelu sada spojena u svjetlosnu lajsnu, koja se proteže čitavom širinom vozila. Među vizuelne novosti osim novih dezena alu naplataka, ubrajaju se i Mamba Green Metallic, Miami Blue, Dolomite Silver Metallic i Crayon boje. Kada je riječ o enterijeru on je obogaćen novim ukrasnim dezenima i najsavremenijom multimedijom sa 10,9-inčnim na dodir osjetljivim ekranom visoke rezolucije. Na spisku opcionih detalja sada se nalazi i grijano vjetrobransko staklo, a tu je i vjetrobransko staklo sa većim stepenom zvučne i toplotne izolacije od standardnog. Klima uređaj se može dobiti sa jonizatorom vazduha koji poboljšava njegov kvalitet. Ljubiteljima autonomnih sistema nudi se opcija automatskog kretanja u uslovima saobraćajnih gužvi, kada automobil može samostalno da se pomjera i da održava razmak između vozila.

Datum objave: 23/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook