volvo top 1
Naslovna > Automobili > Peugeot > 208 > Šarmer i veliki zavodnik
FOTO GALERIJA (20)

Test - Peugeot 208 Active 1.4 VTi

Šarmer i veliki zavodnik

Mali Peugeoti već godinama su neodoljivo šarmantni i zavode vas na prvi pogled. Mada nije ljepuškast kao njegovi prethodnici, novi 208 ostaje gradski šminker, automobil sa posebnim stilom, zanimljivim enterijerom i naprednom tehnologijom...

Francuski proizvođač Peugeot u bližoj istoriji napravio je neke od najboljih malih automobila. Pri tome svakako posebno mjesto pripada sada već kultnoj 205-ici, koja je u periodu od 1983. do 1998. godine plasirana u preko 5,3 miliona primjeraka. Sličan uspjeh ostvarili su i njeni zamjenici, modeli 206 i 207, ali sve veći broj konkurenata natjerao je Peugeot da ponovo zavrne rukave s ciljem razvoja novog mališana, kojem već sada svi predviđaju svijetlu budućnost.

 

Riječ je o modelu 208, gradskom automobilu koji je veoma važan za Peugeot, ne samo iz komercijalnih razloga već i zbog toga što u velikoj mjeri donosi novi dizajnerski pečat, kako eksterijera tako i unutrašnjosti. O čemu se zapravo radi, provjerili smo testiranjem 1.4-litarsog VTi benzinskog modela sa 95 KS, koji je u našu redakciju stigao sa srednjim Active paketom opreme.Iako zasnovan na identičnoj PSA PF1 platformi, kao i njegov prethodnik 207, novi model se u znatnoj mjeri razlikuje od njega. Peugeot se pri razvoju ovog modela, za razliku od većine konkurenata, odlučio na redukovanje dimenzija, tako da je njegova dužina od 3.962 mm nepunih osam centimetara manja od dužine modela 207. Nova 208-ica redukovana je i u širinu za jedan centimetar, kao i u visinu za 12 mm, dok je međuosovinski razmak od 2.538 mm jednak onom na 207-ici.

 

U pogledu dizajna 208 je potpuno nov automobil, kreiran tako da sadrži sve najbolje osobine 206-ice i 207-ice, ali upakovane na jedan poseban način. Od prepoznatljivih „mačkastih“ linija donekle odudara prednja sekcija, koja će, sigurni smo, izazvati najveći broj polemika. To ne znači ništa negativno, ali prednji dio 208-ice jednostavno traži privikavanje u povezivanju sa do sada prepoznatljivo upadljivim Peugeot vozilima. Velika oštra svjetla, neobičan gril motora, lijepo stilizovani odbojnik sa integrisanim spojlerom i svjetlima za maglu sa hromiranim obrubom, detalji su koji posebno odvlače pažnju pri pogledu na 208-icu. Propeti lavić sada je smješten na poklopac motora, a ispod njega postavljena je novina u obliku decentnog natpisa Peugeot. Na puno dizajnerski smireniji način oblikovani su bokovi Peugeotovog novajlije, iz čijih pora jasno zrače obrisi elemenata posuđenih sa modela 206 i 207. Konvencionalan, ali i atraktivan bočni dio skladno se stapa sa zadnjom sekcijom, gdje dominantnu ulogu igra upadljiva svjetlosna grupa, najviše zaslužna za prepoznatljivi Peugeotovski izgled ovog modela.

 

 

 

 

Enterijer nove 208-ice jednostavno rečeno predstavlja revoluciju u ovoj klasi vozila. U Peugeotu tvrde da je manje ponekad veće, odnosno da u ovom slučaju kompaktnija karoserija nudi bolje enterijerne karakteristike. U odnosu na 207-icu, novi model je komforniji na prednjim i veoma udobnim sjedištima, a isto zapažanje važi i za zadnju klupu. Pri tome je narastao i prtljažnik za 15 litara i sada mjeri u osnovnom položaju zadnjih sjedišta 285 litara, odnosno 1.076 ako sa 208-icom planirate putovati udvoje. Međutim, bolja prostranost nije najpozitivnija stavka malog „gala“, jer sam dizajn enterijera, te oblik i konfiguracija instrument table teško da će ikoga ostaviti ravnodušnim. Dovoljno je pogledati veličinu minijaturnog multifunkcionalnog trokrakog u svim pravcima podesivog upravljača, položaj analogno-digitalnih instrumenata, te poziciju komandi ugrađene opreme na centralnom grebenu, pa da zaključimo da 208-ica zaista predstavlja hrabar potez Peugeota sa uvođenjem novotarija u ovu klasu vozila. Dodamo li svemu i opcioni Arkamys audio-sistem sa CD playerom u pretincu rukavica, šest zvučnika, bluetooth i USB konekciju i info-multimedijalnim ekranom osjetljivim na dodir, stiče se utisak da su se u Peugeotu posebno potrudili da vozač i suvozač najviše uživaju boravkom u 208-ici. U Active paketu između ostalog nalaze se i elementi kao što su potpuna elektrifikacija prednjih stakala i retrovizora, kao i centralna brava sa daljinskom komandom, a sve pohvale idu i na račun korišćenih materijala u enterijeru, koji su znatno ugodniji u poređenju sa dosadašnjim.

 

Motor
Što se tiče motorizacije, naš testni model pod prednjim poklopcem je imao ugrađen moderni 1.4-litarski benzinski VTi agregat, koji pri 6.000 o/min na prednju osovinu isporučuje 95 KS. Najveći obrtni moment od 135 Nm ostvariv je pri 4.000 o/min, a za prenos snage na podlogu zadužen je dovoljno precizni petostepeni ručni mjenjač. Ovaj četvorocilindrični motor će, po svemu sudeći, predstavljati najčešći izbor kupaca u našoj zemlji jer nudi odličan omjer snage i ekonomičnosti.

 

 

 

Na testu dinamičnosti od Peugeota 208 1.4 VTi smo mnogo očekivali, a mnogo smo i dobili. Sa težinom od 1.145 kilograma, u kombinaciji sa 95 KS i 135 Nm obrtnog momenta novi Peugeot 208 odlično se snalazi pri svakodnevnoj vožnji i to posebno u gradskom okruženju, gdje do izražaja dolazi mali krug okretanja od 10,4 metra. Na otvorenom putu mali lavić ima dovoljno potencijala za održavanje visokih brzinskih prosjeka, ali tada do izražaja dolazi i zvučna kulisa, zbog koje smo poželjeli još jedan, tačnije šesti stepen prenosa. Na našoj testnoj stazi nismo uočili apsolutno nikakve negativne reakcije, što govori da je Peugeot ogibljenju ovog modela posvetio posebnu pažnju, a svakako treba napomenuti i to da 208-ica i u početnom paketu opreme dolazi sa elektronskim ESP, AFU i REF pomagalima. Sam agregat pokazao se u sjajnom svjetlu, uvijek dopremajući do podloge dovoljno vučne sile.

 

 

 

Pri mjerenju performansi ubrzanje od 0 do 100 km/h Peugeotov mališan savladavao je za 10,7 sekundi, a zatim bi uz nešto više zaleta stigao i do visoke krajnje brzine od 190 km/h. Pozitivne ocjene dobio je i kočioni sistem sastavljen od diskova i ABS sistema, koji nije pokazivao znakove slabljenja ni nakon nekoliko naglih zaustavljanja sa 100 km/h, kada smo izmjerili i prosječni kočioni put od 39,3 metra. Osim ubjedljivih performansi, jak adut 1.4-litarskog benzinca predstavlja i ekonomičnost, jer svakih 100 kilometara je zahtijevao umjerenih 6,7 litara bezolovnog goriva. Peugeot 208 predstavlja skladan sudar tradicionalnih vrijednosti ovog proizvođača i novotarija, koje tek treba da se dokažu u modernoj autoindustriji. Sve u svemu, konačni utisak je i više nego povoljan, pogotovo ako pogledamo na cjenovnik. Naš testni model sa uključenim opcijama kao što su Arkamys multimedijalni sistem, takozvani pretinac paket i metalik boja, do registracije košta umjerenih 25.352 KM, a ako ste manje zahtjevni jednako pogonjena Active verzija startuje od 21.668 KM. Dodaćemo još da najpovoljniju verziju nove 208-ice čini 1.0-litarski benzinski Acces model, za koji je potrebno izdvojiti 19.631 KM.

Datum objave: 09/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook