Naslovna > Automobili > Opel > Astra > Teretnjak u tijelu zanosne ljepotice
FOTO GALERIJA (18)

Vozili smo - Opel Astra Sports Tourer

Teretnjak u tijelu zanosne ljepotice

Prva vožnja karavanske Astre otkrila nam je da je riječ o jednom od najljepših modela u klasi, koji pažnju privlači kako udobnim enterijerom i potentnim motorima tako i raskošnim, ali nadasve praktičnim prtljažnikom, koji je iskorišćen do maksimuma...

ISTANBUL - Opel je prvi evropski proizvođač koji je još u ranim pedesetim godinama prošlog vijeka predstavio jedan karavan. Sa velikim iskustvom u razvoju ovog tipa vozila svaka nova generacija Opelovih karavana dočekivana je sa velikom radoznalošću, koje nije pošteđen ni njegov najnoviji predstavnik Astra Sports Tourer. Svjetska premijera ovog modela održana je u petom po veličini gradu na svijetu Istanbulu, u kojem trenutno živi više od 15 miliona stanovnika, poznatih po beskompromisnom stilu vožnje i spornom poštovanju saobraćajnih propisa. Nakon početnog teorijskog upoznavanja sa inovacijama koje donosi karavanska Astra, među kojima su domaćini izdvojili novi 1.4-litarski turbo benzinac sa 140 KS i kompaktnu zadnju osovina sa Wattsovim linkom, imali smo priliku i praktično isprobati atraktivni Opelov karavan.

 

 

 

 

Na raspolaganju smo imali dva različito motorizovana modela, benzinski 1.4 turbo sa 140 i 2.0-litarski CDTi sa 160 KS. Ruta prvog dijela vožnje vodila nas je kroz središte evropskog, a zatim i azijskog dijela turske metropole. Prvi model koji smo izabrali bila je dizelska 2.0 opcija, čijih je 160 KS i 350, odnosno 380 Nm obrtnog momenta, u overboost režimu, bilo upareno sa solidno preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem podešenim na ekonomičnost. I pored velike snage i prilične mase veće od 1,4 tone, ovaj moderni common-rail agregat pokazao se ekonomičnim, jer je u zakrčenom gradskom okruženju trošio prosječno 7,5 litara goriva. Tokom vožnje do našeg prvog odredišta na periferiji Istanbula, tačnije odmarališta Village Park, uvjerili smo se i u anarhiju koja vlada u saobraćaju najmnogoljudnijeg turskog grada. Na sreću, Astra Sports Tourer je veoma pregledno vozilo, te je vožnja nakon samo nekoliko kilometara postala ipak zadovoljstvo. Poslije stotinjak pređenih kilometara sa našim dizelskim modelom stigli smo u Village Park, te smo konačno imali više vremena da se upoznamo sa osnovnim karakteristikama Opelovog karavana.

 

 

 

U kompaktnih 4.698 mm dužine, što je nepunih 30 centimetara više u poređenju sa klasičnim petovratnim modelom, Opelovi dizajneri uspjeli su konfigurisati enterijer, koji može primiti pet odraslih osoba, ali i ponuditi velikodušan prtljažni prostor. Upravo ovaj dio Astre Sports Tourer oduševljava, iz razloga što raspolaže s novim FlexFold sistemom, koji pritiskom na prekidač osnovnu zapreminu prtljažnika povećava sa standardnih 500 na krajnjih 1.550 litara. Svakako ne treba zanemariti i maksimalnu dužinu tovarnog prostora od 1.835 mm, što je nepuna tri centimetra bolje ostvarenje od još uvijek aktuelne Astre karavan. Svi ovi podaci posebnu težinu dobijaju i poređenjem sa broj većom Insignijom Sports Tourer, koja u krajnjem zbiru ima 20 litara manji prtljažnik. Tajna ovakvih rezultata krije se u kompaktnoj zadnjoj polunezavisnoj osovini sa Wattsovim linkom, koja obezbjeđuje dinamičnost glomaznijih multilink vješanja, ali i štedi prostor, te povećava tovarnu površinu.

 

 

 

 

U pogledu enterijera, tačnije dijela namijenjenog vozaču i suvozaču, karavanska Astra u potpunosti je identična standardnom modelu, čije su unutrašnje konture, aranžman komandi i instrumenata zasnovani na rješenjima iz Insignije. Ergonomija i kvalitet upotrijebljenih materijala su na visokom nivou, što važi i za veoma udobna sjedišta, koja ne zamaraju i nakon nekoliko sati provedenih u vožnji. U drugom dijelu testne rute isprobali smo i benzinski model, pogonjen novorazvijenim 1.4-litarskim turbo motorom od 140 KS. Ovaj agregat predstavlja najnovijeg Opelovog predstavnika takozvane downsizeing generacije, posebnog po kompaktnim dimenzijama, velikoj snazi, ekonomičnosti, te čistim izduvnim gasovima. Kao i dizelska opcija i ovaj agregat ukombinovan je sa šestostepenom manuelnom transmisijom, podešenom da maksimalno iskoristi obrtni moment od 200 Nm, konstantno raspoloživ u režimu između 1.850 i 4.900 o/min s ciljem postizanja gotovo idealnog kompromisa između dinamičnosti i niske potrošnje goriva.

 

 


Kao i dizelski model i benzinska 1.4 turbo verzija bila je opremljena opcionim FlexRide adaptivnim ogibljenjem, koje konstantno podešava vješanje u zavisnosti od vrste podloge i vozačkog stila. Ovo mehatroničko ogibljenje u Standard modu funkcioniše potpuno automatski, u Tour opciji pruža maksimalni komfor, dok pritiskom na taster Sport dodatno ukrućuje vješanje, modifikuje upravljanje, koje postaje direktnije, motor se bolje odaziva na pritisak gas, a i mijenja se osvjetljenje instrumenata u sportski crveni kolorit. Što se tiče ostalih detalja u vezi sa ovim modelom, velika pažnja posvećena je i bezbjednosti, tako da ovaj model dolazi sa TSA asistentom za stabilnost prikolice, ESP programom stabilnosti, a tu su i AFL+ adaptivna svjetla, kao i od strane EuroNCAP-a nagrađeni Opel Eye sistem, koji upozorava vozača na saobraćajne znakove i eventualno gubljenje pravca u saobraćajnoj traci.


 


Kao i njena hatchback „sestra“, koja je do sada naručena u više od 200.000 primjeraka i Astra Sports Tourer može očekivati odličnu prođu na tržištu. Uzmemo li u obzir skori dolazak i coupe modela, sasvim je jasno da će Opel uskoro imati naručenih oko 500.000 jedinica, što dovoljno govori koliko je nova generacija Astre popularna na evropskom tržištu. Osim motornih opcija koje smo isprobali, ovaj model isporučivaće se i sa atmosferskim benzincima 1.4 sa 100 i 1.6 sa 115 KS, kao i sa turbo opcijama zapremine 1.4 i 1.6 litara sa 120 i 180 KS. Dizelska ponuda sastojaće se od 1.3 i 1.7-litarskih CDTI verzija sa 95, 110 i 125 KS, od kojih će se najmanja isporučivati i sa start/stop funkcijom. Što se tiče cijena karavanske Astre one za naše tržište još uvijek nisu formirane, ali je poznato da će ovaj model u poređenju sa klasičnim biti skuplji za oko 900 eura, odnosno da će startovati po cijenama od nepunih 29.000 KM. Početak prodaje na našem tržištu je najavljen za prvi kvartal 2011 godine.

Datum objave: 27/12/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook