Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > 50 godina sigurnosnih pojaseva u svim Opelovim vozilima

Godišnjica

50 godina sigurnosnih pojaseva u svim Opelovim vozilima

Godine 1973. Opel je predstavio sigurnosne pojaseve kao standard u cijelom svom asortimanu, tri godine prije nego što je to postalo obvezno...

Nova elektrifikovana Astra donosi brojne impresivne tehničke inovacije, kao što je novorazvijeni električni motor i vodeća u klasi Intelli-Lux LED®Pixel svjetla sa 168 LED elemenata. Osim toga, tu su i napredne značajke poput head-up prikaza i prepoznavanja prirodnog glasa pod naredbom "Hey Opel". Iako su ovi aspekti istaknuti, inženjeri su takođe marljivo radili na manje vidljivim područjima. Jedan poseban sistem koja dodatno povećava sigurnost nove Astra Electric je prilagodljiv limitator sile pojasa. Ovaj inovativni sistem precizno kontroliše silu pojasa koja djeluje na tijelo tokom sudara, s ciljem smanjenja povreda i zaštite vozača. Koristeći senzore za prepoznavanje ozbiljnosti nesreće, sistem optimalno prilagođava silu pojasa za svaku situaciju. Ova dodatna sigurnosna mjera može imati značajan uticaj na smanjenje posljedica sudara. Iako se razvilo mnogo vazdušnih jastuka i pomoćnih sistema, ističe se da "sigurnosni pojas još uvijek ostaje najvažnija karakteristika koja spašava živote u automobilu", kako je naglasio Peter Schüßler, voditelj pasivnih sigurnosnih sustava u Opelu, smještenom u Rüsselsheimu. Povodom godišnjice, važno je napomenuti da je prije 50 godina, 1973. godine, Opel postao pionir u postavljanju sigurnosnih pojaseva u tri tačke s praktičnim upravljanjem jednom rukom kao standardom u svim modelima. To se dogodilo tri godine prije nego što je vezivanje sigurnosnim pojasom postalo obavezno u Njemačkoj. Kroz proteklih 50 godina, Opel je postavio ukupno 15 metara sigurnosnih pojaseva u prosječno svaki svoj model. To je rezultiralo ukupnom dužinom od oko 750 miliona metara sigurnosnih pojaseva u cijeloj mreži vozila. Ova impresivna brojka odgovara 18 obilazaka oko ekvatora.

 

 

 


Još u 1960-ima, inženjeri Opela su počeli testirati sigurnosne pojaseve kao moguće sredstvo za spašavanje života. Već 1968., Opel modeli poput Kadetta, Admirala i Diplomata, su imali opciju naručivanja prednjih sjedišta sa sigurnosnim pojasima. Manta A coupe model je takođe stigao sa pojasevima u listopadu 1970. Opel je bio lider u implementaciji ovih sigurnosnih mjera, čak i u sportskim modelima kao što su Kadett B Rallye iz 1967. i Commodore A GS iz 1968. Paralelno s tim, Opel je bio među prvima u promociji upotrebe sigurnosnih pojaseva, preuzimajući pionirsku ulogu. Još 1969. godine, Opelovi inženjeri su predstavnicima medija pokazali rezultate svojih istraživanja nesreća u Dudenhofen testnom centru. Najvažnija poruka iz tih rezultata bila je jasna: više od polovice svih žrtava nesreća bi preživjelo da su bili vezani sigurnosnim pojasom. Početkom 1972., uprava Opela je poslala pismo svim zaposlenicima, podstičući ih da koriste sigurnosne pojaseve. Takođe, ponudili su popuste za zaposlenike koji su željeli naknadno opremiti svoja vozila pojasevima. Ova inicijativa je bila izuzetno dobro prihvaćena, i u vrlo kratkom vremenskom periodu, instalirano je čak 12.000 sigurnosnih pojaseva.

 


U početku, javnost nije odmah prihvatila sigurnosni pojas kao neophodan dio vozne sigurnosti. Kada su sigurnosni pojasevi postali obavezni od 1. januara 1976., mnogi ljudi su se protivili ideji vezivanja. Mnogi su smatrali da je vezanje pojasa nezgodno, posebno kad je isto vozilo koristilo više članova obitelji, pa je svaki put trebalo podesiti pojas. Ova briga je riješena uvođenjem automatskog povlačenja pojasa. Uprkos tome, dugo su postojale predrasude, uključujući ideju da pojas ograničava osobnu slobodu i sumnje u njegovu stvarnu sigurnost. No, s vremenom su se prigovori smanjivali kako je broj smrtnih slučajeva u saobraćaju počeo opadati. Istovremeno, sigurnosni stručnjaci su neprestano radili na poboljšanjima. Godine 1986., Opel Omega je postao prvi automobil na svijetu koji je standardno uključivao podesive sigurnosne pojaseve po visini za prednja i zadnja sjedišta. Zatim je 1991. godine Opel uveo zatezač sigurnosnog pojasa u model Astra F, nakon čega su uslijedili zračni jastuci punih dimenzija i aktivni sigurnosni sistemi poput ABS-a i elektronskog programa stabilnosti. vazdušni jastuci su se posebno pokazali ključnima u smanjenju rizika od povreda, naravno, uz pretpostavku da su vozač i suvozač bili vezani. Oni djeluju na način da zadrže tijelo tijekom sudara, smanjujući udarac. Sigurnosni pojas apsorbuje oko dvije trećine energije udarca. Prvi limitatori sile pojasa su uvedeni 2000-ih kako bi se spriječila prevelika opterećenja.

 


Nadalje, kontinuirani napredak je doveo i do poboljšane udobnosti, kao što je primjer električno podešavanje sigurnosnih pojaseva u kabrioletima. Tokom 1960-ih, inženjeri iz Opela su prepoznali još jedan ključni faktor za unapređenje sigurnosti: sigurnosni stub upravljača. Onemogućavanje prodora upravljača i stupa na stranu suvozača ostalo je jedno od prvih načela sigurnosne strategije. U slučaju sudara, stub upravljača je dizajniran da se pomakne, omogućavajući dinamički razmak udara od čak 100 milimetara. Ovi ključni milimetri igraju presudnu ulogu u smanjenju rizika od povreda. Kombinacija ovog sistema sa sigurnosnim pojasom i vazdušnim jastucima dodatno povećava sigurnost putnika. Prilagodljivi limitator sile pojasa, koji je sada ugrađen u Opel Astru Electric, koristi još sofisticiraniji "protublokirajući kočioni sistem" za pojaseve. Ovaj sistem kontroliše silu pojasa elektronski tokom sudara. Stručnjaci objašnjavaju da su na THOR lutkama za testiranje sudara postavljeni četiri senzora kako bi se precizno mjerilo biomehaničko opterećenje na prsima. Ova napredna metoda omogućava osjetljivija mjerenja nego što je to bilo moguće s prethodnim verzijama, gdje su bila moguća samo pojedinačna mjerenja. Ovaj povećani stepen osjetljivosti postignut je uz pomoć najnovije generacije lutki za testiranje sudara, koja se koristi od 2020. godine.

 


Daljnji razvoj sigurnosnih pojaseva neraskidivo je povezan s napretkom inteligentnih visokotehnoloških lutki koje se koriste u simulacijama sudara kako bi se testirali učinci na ljudsko tijelo. Ova testiranja se obavljaju prije nego što se sigurnosni sistemi odobre za serijsku proizvodnju. Najnovija generacija ovih lutki naziva se THOR, što je skraćenica za "Test device for Human Occupant Restraint" (testni uređaj za zadržavanje osobe). THOR je opremljen sa više od 120 senzora koji mu omogućuju elektroničko osjećanje i komunikaciju o događanjima tijekom sudara. Kroz korištenje THOR lutke, razvijen je prilagodljivi limitator sile pojasa, koji je prvi put primijenjen u modelu Opel Mokka, a sada se koristi i u modelu Astra. Ovo predstavlja još jednu prekretnicu u dugogodišnjem razvoju pasivnih sigurnosnih sistema. Budućnost takođe donosi mnoge mogućnosti. Od 2026. godine, na primjer, testovi za zaštitu potrošača procjenjivaće povrede temeljene na slabijoj koštanoj strukturi starijih osoba. Osim toga, budući razvoj će biti usmjeren prema automatizovanoj vožnji koja će donijeti značajne promjene. Putnici više neće morati biti okrenuti prema naprijed, već će moći biti okrenuti prema drugima, a neki će čak možda biti u ležećem položaju. Sigurnosni pojasevi bi se mogli potpuno integrisati u sjedišta. Tim u Rüsselsheimu već radi na tome kako prilagoditi sigurnosne sisteme ovim promjenama. Ovaj napredak će označiti novu eru u razvoju sigurnosnih sistema i spašavanju života, unutar okvira koji traje već pet decenija.

Datum objave: 24/08/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook