Naslovna > Vijesti > 60. Rođendan Citroenove legende

Citroen Ami 6

60. Rođendan Citroenove legende

Francuski proizvođač je ovim modelom htio upotpuniti svoju gamu koja se sastojala od modela 2 CV, ID i DS. Njegov dizajner, koji je već bio zaslužan za dizajn modela Traction Avant, smatrao ga je svojim remek-djelom...

Nakon što je zajedno s timom odjela za dizajn marke Citroen dizajnirao Traction Avant, 2 CV i DS, Flaminiju Bertoniju povjeren je i dizajn vozila srednje klase nazvanog Projekt AM. Iz tog je projekta nastao Ami 6, kojeg je on prozvao svojim remek-djelom. Dizajner je prvi put mogao u vozilo pretočiti sve svoje ideje bez uplitanja bilo koga drugoga ko bi nametnuo određeni stil vozila. Odvažio se na vozilo Ami 6 postaviti udubljeno zadnje staklo do kojeg kapi kiše ne dopiru u slučaju lošeg vremena, što takođe omogućava da prtljažnik ima veliku zapreminu i standardni način otvaranja te da ostane dovoljno prostora na zadnjim sjedištima, a sve to u smanjenim dimenzijama. Ovo „veliko malo vozilo” kompaktne veličine, ali izuzetne prostranosti, istaknuće se, osim svojom jedinstvenom siluetom, i brojkom od više od milion proizvedenih primjeraka, od kojih je više od polovine bilo u karavanskoj verziji koja je na tržište stavljena 1964. godine.

 

 


Dvocilindarski motor od 602 cm3 isti je kao i onaj na modelu 2 CV. Posebno obrađene linije na prednjem dijelu u koje su umetnuta velika pravougaona prednja svjetla (prva takva svjetla u to doba), poklopac motora koji je u centralnom dijelu bio udubljen, krov u obliku pagode i bočne strane naglašene reljefnim linijama: sve je to dalo vozilu Ami 6 jedinstven karakter, a neki su to nazivali i „baroknim stilom”! No Ami 6 nije donosio iznenađenja samo na estetskoj razini. Inovacije su uvedene i u marketinškom smislu jer se vozilo u oglašivačkim materijalima predstavljalo kao „drugo idealno vozilo za gospođe”.


Unutrašnjost vozila Ami 6 inspirisana je uređenjem vozila DS, koje u tom pogledu služi kao uzor svima. Upravljač s jednim krakom, kvake na vratima, komande, pa čak i sjedišta – sve podsjeća na vrhunske modele marke Citroen. Kad je riječ o voznim svojstvima, svi su hvalili upravljivost i fleksibilnost limuzinske varijante za koju je zaslužno poznato vješanje s modela 2 CV. U skladu sa duhom brenda, Ami 6 je od samih početaka bio autentično i inovativno vozilo. Njegovi obožavaoci bili su posebno oduševljeni verzijom Club koja je imala četiri prednja svjetla i ukrasne poklopce točkova s bijelim rubovima, koji su u prodaju pušteni u septembru 1967. godine. Poznati reklamni slogan za Ami 6 uvijek je bio „najjeftinija udobna vožnja na svijetu”.

 


Bitnu prekretnicu obilježio je krajem 1964. godine dolazak malog karavana (nosivost 320 kg) koji su dizajnirali Henri Dargent (pomoćnik Flaminija Bertonija) i Robert Opron (nasljednik Bertonija koji je umro 1964.) .Bio je to karavan koji će povećati prodaju i istisnuti limuzinu. To je izuzetno rijedak slučaj u istoriji automobilske industrije. Njegov oblik pružao je velik tovarni prostor za putničko vozilo ove kategorije te jednostavan i praktičan pristup. U ovom svestranom vozilu mogla je ugodno putovati cijela porodica, ali je moglo poslužiti i u poslovne svrhe, za trgovačke putnike ili čak privrednike. Tako je Ami 6 1966. godine postao omiljeni automobil u Francuskoj. Proizvodnja limuzinske verzije završila je u martu 1969., šest mjeseci prije nego što je prestala proizvodnja karavana, a nakon njih na scenu je stupilo nešto manje neobično vozilo Ami 8 kojem je zadnje staklo bilo postavljeno u „pravilnom” smjeru. Potonje će vozilo ustupiti mjesto modelu Visa 1978. godine.


Naziv Ami 6 dolazi od fonetske mješavine u kojoj se spaja naziv istraživačkog projekta (vozilo AM), riječ miss („gospođica” na engleskom) i amici („prijatelj” na italijanskom), što je vjerovatno inspirisalo dizajnera vozila Flaminija Bertonija, koji je porijeklom bio Italijan. Yvonne de Gaulle, supruga generala de Gaullea, vozila je Ami 6. De Gaulle je otvorio fabriku Citroen u Rennes-La-Janaisu dok je još bila u izgradnji 10. septembra 1960., nešto više od godinu dana prije nego što je tamo započela proizvodnja. Ukupno je proizvedeno 1.039.384 primjeraka vozila Ami 6: 483.986 limuzina (od aprila 1961. do marta 1969.), 551.880 karavana (od oktobra 1964. do septembra 1969.), 3.518 privrednih vozila (karavan modela Service sa dva sjedišta, u verzijama s ostakljenim i limenim bočnim površinama). Danas ćete za ispravnu verziju vozila Ami 6 u dobrom stanju morati izdvojiti najmanje 5000 eura.

Datum objave: 20/04/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook