Da je tržište starog kontinenta bilo nemilosrdno prema američkim proizvođačima jasno govori činjenica da je Ford jedini preostali veliki predstavnik ove velike automobilske nacije. To je istakao i direktor Forda za evropsko tržište, Stuart Rowley, koji je naveo da je Fordovo američko porijeklo faktor koji ga ističe na evropskom tržištu. General motors je Evropu napustio prodavši Opel , koji je danas dio Stellantis grupe, kao i Jeep koji je prije toga prešao u ruke FCA grupacije. Ford se, za razliku od svojih američkih rivala, odlučio na drugačiju strategiju razvojem i prodajom modela namijenjenih primarno evropskim kupcima. Međutim, velike promjene na tržištu i dominacija crossovera su doprinijele činjenici da je Puma preuzela titulu najbolje prodavanog Forda od Fieste, a donesena je i odluka da se prekine prodaja limuzinskog Mondea.
Rowley je istakao da će se Fordova strategija u Evropi ubuduće zasnivati na SUV i crossover modelima koji će biti elektrifikovani. Amerikanci su zadovoljni rezultatima Mustanga i najavljuju dolazak većeg broja automobila sa američkog tržišta, počevši sa Explorerom pogonjenim plug-in hibridom, koji je već godinama jedno od najpopularnijih vozila u SAD. U američkom proizvođaču ipak ne najavljuju dolazak na evropsko tržište novog Forda Bronco, koji je odlično prihvaćen u SAD, a razlog bi mogla biti stroga emisiona politika Evropske Unije. Međutim, nije nemoguće da se manji broj plug-in varijanti modela ipak nađe u Evropi, a stroge standarde bi zadovoljila i potpuno električna verzija, čiji je razvoj nezvanično potvrđen na Twitteru od strane direktora Jima Farleya.