Naslovna > Teme > Bavarski odgovor na B-klasu

BMW

Bavarski odgovor na B-klasu

Prvi BMW-ov monovolumen biće ujedno i prvi njegov automobil sa pogonom na prednje točkove...

BMW-ov odgovor na Mercedesovu B-klasu na predstojećem sajmu automobila u Parizu osvanuže u konceptnom izdanju nazvanom Active Tourer Concept. Prvi BMW-ov klasični monovolumen poseban je po činjenici da je prvi BMW u istoriji bavarske kompanije, koji će imati pogon na prednje točkove. Ako je vjerovati pretpostavkama novi model bi u komercijalnom izdanju trebao nositi naziv Serija 1 GT te ležati na istoj platformi kao i sledeća generacija MINI-ja.

 


Iz tabora bavarskog proizvođača poručuju da je Active Tourer Concept zamišljen kao multifinkcionalno vozilo koje kombinuje komfornu i prostranu unutrašnjost sa dinamičnim voznim karakteristikama i BMW-ovim sportskim stilom. Novi BMW-ov model je dugačak 4.350 mm, širok 1.835 mm, visok 1.560 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.670 mm. U odnosu na glavnog konkurenta Mercedes B klasu BMW-ov model je 9 mm duži, 49 širi i tri višlji. Osovinski razmak je za 29 mm duži kod Mercedesovog modela. Milimetarska razlika na papiru na najbolji način potvrđuje da su BMW-ovi stručnjaci kao glavnog konkurenta gledali upravo Mercedes.

 


Dizajn Active Tourer Concepta u potpunosti se oslanja na aktuelne BMW-ove modele, sa osjetno više slobode kada je riječ o kreiranju enterijera. U konceptnom modelu enterijer ipak izgleda previše futuristički da bi ga u identičnom izdanju očekivali u komercijalnom modelu. Neka rješenja poput „head up“ displeja sa projekcijom podataka na vjetrobranskom staklu su realnija, od ambijentalnog osvjetljenja i kristalnih površina. Nivo luksuza u kabini bi trebao biti na visokom nivou, a kod koncepta ga nagovještavaju drveni umetci i višebojne kožne obloge.

 


Za pogon konceptnog modela uzeta je kombinacija 1.5-litarskog twin-turbo benzinca i elektromotora čija zbirna snaga se mjeri sa 190 „konja“, a obrtni momenat sa 200 Nm. Benzinac pokreće prednje točkove, a snaga električnog pogona se prenosi na zadnju osovinu. Sa ovakvim pogonom prema BMW-ovim tvrdnjama Active Tourer „stotku“ dostiže za manje od 8 sekundi, uz brzinski makisimum na 200 km/h. Domet vozila na električni pogon je 30 km, a snaga se crpi iz litijum-ionskih baterija. Prosječna potrošnja ovakvog automobila prema bavarskim inženjerima ne prelazi 2,5 litara na 100 km, uz emisju CO2 manju od 60 g/km.

Datum objave: 14/09/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook