Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Budućnost njemačkog giganta

Koncept – Volkswagen CrossBlue Coupe

Budućnost njemačkog giganta

Sinergija čistokrvnog coupea i atraktivnog SUV-a, predstavljena u Kini, Volkswagenova je poruka javnosti kakvoj se budućnosti okreće ovaj proizvođač, te kako će izgledati VW automobili za desetak godina...
> U Volkswagenovoj kuhinji se već odavno kuva nešto zanimljivo. Nakon atraktivnog koncepta Cross Coupea iz 2011. godine, došla je prošlogodišnja verzija malog SUV-a Taigun, zasnovanog na platformi modela UP-a. Nedugo zatim, na početku 2013. godine predstavljen je i koncept petmetarskog terenca sa sedam sjedišta - CrossBlue, da bi sve to začinio najnoviji CrossBlue Coupe.
 
 
Osim što su najavili dizajnerski zaokret i potpunu promjenu Volkswagenovog vizuelnog identiteta, svi ovi prototipovi stavili su naglasak na hibridnu tehnologiju pogona. Aktuelni Cross Blue je prototip savremenog SUV vozila, izražene
atletske građe i snažnog stava, kakav danas nude automobili poput BMW-a X6. Za njegov pogon je upotrijebljen kombinovani hibridni sistem, sa ukupnim potencijalom od 415 KS.
 
 
Riječ je o masivnom terenskom automobilu, koji je dugačak 4,89, širok 2,01 i visok 1,68 metara. Kao takav, ovaj model se dimenzijski svrstava u istu klasu sa već spomenutimBMW-om X6 i Porscheom Cayenne. Osovinski razmak je razvučen na 2,98 metara, dok je trag točkova sprijeda 1,70, a pozadi 1,72 metra, zbog nešto većih pneumatika. Koncept je razvijen na modularnoj MQB platformi, koja mu je omogućila poprečno smještanje pogonskog agregata. Taj detalj ga jasno razdvaja od aktuelnog Audija Q7 i Volkswagen Touarega, koji imaju uzdužno smještene motore.
 
 
 
Sklop agregata
 
 
Hibridni sistem CrossBlue Coupea se sastoji od dva električna motora i šestocilindričnog V6 benzinskog motora, koji zahvaljujuć i direktnom ubrizgavanju goriva i turbopunjaču, razvija 299 KS. Manji, koji razvija 54 KS, pokreće prednje točkove, dok je drugi i sa 116 KS osjetno snažniji, zadu`en za pokretanje zadnjih točkova. Za prenos snage je odgovoran šestostepeni DSG automatik sa dva kvačila, koji CrossBlue Coupeu omogućava ubrzanje od 0 na 100 km/h za 5,9 sekundi i postizanje maksimalne brzine od 236 km/h.
 
 
Na papiru je to impresivan rezultat, kako u domenu ubrzanja, tako i u segmentu maksimalne brzine, posebno ako se uporedi sa ostvarenjima direktnih konkurenata sa adekvatnim klasičnim pogonskim potencijalom. Primjera radi, 420 „konja“ snažan Porsche Cayenne GTS, za ubrzanje iz mjesta do 100 km/h treba 5,7 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 261 km/h.
 
 
S druge strane, 400 „konja“ snažni BMW X6 xDrive 5.0i do „stotke“ stiže za 5,4 sekunde, uz elektronski limitirani maksimum od 250 km/h. Šlag na tortu, u slučaju CrossBlue Coupea, je tvornički obećana potrošnja od samo 6,9
litara na 100 kilometara, koja je prema tvrdnjama Volkswagenovih stručnjaka ostvariva, za hvaljujući novorazvijenim baterijama velikog kapaciteta, koje omoguć avaju da se automobil jako dugo vozi na električnu energiju.
 
 
U potpuno električnom modu, CrossBlue Coupe ima autonomiju od 33 kilometra, uz maksimalnu brzinu od 120 km/h. Interesantno je da se za pogon na struju koristi samo zadnji elektromotor, dok je prednji u toj situaciji odvojen od prenosa, kako bi se smanjilo opterećenje i gubici. Baterija je litij-ionska, kapaciteta
9,9 kWh (nominalnog napona 375 V) i smještena je duž centralnog tunela, pošto je 4x4 pogon izveden uz pomoć elektromotora i bez kardanskog vratila.
 
 
Baterije se pune u toku vožnje kod svakog kočenja i u trenucima kada vozač podigne nogu s papučice gasa. Pouzdaniji i efikasniji način punjenja je priključivanje na kućnu mrežu napona 230 V. Vozač ima mogućnost da putem komande u kabini, kao izvor energije za punjenje baterija odabere benzinski agregat, koji se u tom režimu
rada isključivo koristi kao generator.
 
 
 
Treći način punjenja ujedno je i najneefikasniji. Ponuđen je kao alternativa za slučaj da se CrossBlue Coupe nađe u gradskoj zoni, u kojoj je dozvoljen saobraćaj samo za električna vozila. Kako bi pružio vrhunske vozne karakteristike na svim vrstama podloga, a posebno izvan asfalta, Volkswagen je za CrossBlue Coupe osmislio i poseban off - road režim rada.
 
 
 
Pogon na sve točkove
 
 
Njegova posebnost se ogleda u činjenici da omoguđava pogon na sve točkove, tako što prednje točkove pogoni atmosferski, a zadnje elektromotor. U slučaju da se baterije isprazne u off -road režimu, prednji elektromotor počinje da radi kao generator, a struja koju proizvede se koristi za napajanje zadnjeg elektromotora.
 
 
 
Neobična i pomalo komplikovana koncepcija, prema Volkswagenovim stručnjacima, u praksi obezbje|uje uvjerljiva
dinamička ostvarenja i uzornu prohodnost. Nasuprot modernom dizajnu i naprednom pogonu, nalazi se veoma luksuzan enterijer sa pet sjedišta. Posebnu pažnju privlači instrument tabla sa futurističkom grafikom.
 
 
Centralnim grebenom dominira veliki ekran osjetljiv na dodir, u kojem su objedinjeni svi multimedijalni sadržaji, dok su ispod njega stilizovane komande ventilacije. Dizajn svih bitnih komandi je krajnje jednostavan, ali veoma moderan i naoko lijep. Praktičnu stranu automobila naglašavaju široki pretinci u vratima, veliki suvozačev pretinac, kao i pretinac ispod središnjeg naslona za ruke.
 
 
Osnovni kapacitet prtljažnika je 537 litara sa rezervnim točkom ili 609 litara sa kitom za brzi popravak probušene gume. Na pitanje da li že i kada CrossBlue Coupe zaživjeti u komercijalnoj verziji, Volkswagen još uvijek mudro ćuti, ali je i bez tog odgovora izvjesno da se u kuhinji njemačkog proizvođača odavno krčkaju veoma zanimljivi
automobilski specijaliteti.
Datum objave: 12/06/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook