Druga generacija Toyote Yarisa predstavljena je 2005. godine i od tada igra veoma zapaženu ulogu u klasi malih gradskih automobila. Specifičan izgled, sjajna reputacija prethodnika, te poslovični Toyotin kvalitet bili su dovoljni aduti da novi model bez problema nastavi tragom veoma uspješne prve generacije i zabilježi odlične prodajne rezultate, kako u inostranstvu, tako i na našem tržištu. Yaris druge generacije zbog kompaktnih dimenzija posebno je omiljen kod vozačica. Njegova dužina od 3.750 mm je 23,5 cm kraća od Fiat Punta, 25 cm od Opel Corse i čak 30 cm od nove Seat Ibize, najvećeg automobila u klasi. Mali prevjesi karoserije i odsječen zadnji kraj, u kombinaciji sa velikim staklenim površinama, u praksi znači da je s Yarisom moguće lako manevrisati i bez pomoći parking senzora.
„Gubitak“ u dužini Toyotin mališan nadoknađuje širinom od 1.695 i visinom od 1.530 mm, međuosovinskim razmakom od 2.460 mm, te maksimalnom iskorišćenošću prostora u neobično dizajniranoj unutrašnjosti, koja po ergonomiji i komforu spada u sam vrh klase. Idealan položaj iza po visini podesivog upravljača s lakoćom će naći i iznadprosječno visoki vozači, kojima prijeko potreban višak centimetara donosi jednostavno podešavanje udobnih sjedišta i ergonomski oblikovan središnji greben. Ni sa smještanjem brojnih sitnica neće biti problema, jer Yaris dolazi sa čak 13 otvorenih i zatvorenih pretinaca. Da je svaki cantimetar interijera maksimalno iskorišćen, najevidentnije je u zadnjem dijelu, gdje se udobno mogu smjestiti dvije, a ako to potreba naloži, na kraćim dionicama i tri odrasle osobe. Klizna zadnja klupa obezbjeđuje prtljažni prostor promjenjivog kapaciteta, sa zapreminom u rasponu od 272 do maksimalnih 737 litara. Pozitivni utisak naglašava dvostruko dno prtljažnika, u čiji donji dio se mogu odložiti gabaritniji i vredniji predmeti... Paket opreme Terra + nudi sve što je potrebno malom gradskom automobilu - kvalitetan klima uređaj, elektrifikovana stakla, centralnu bravu, te audio CD sistem sa četiri zvučnika, pa je ugođaj u vožnji potpun.
U poređenju sa početnim 1.0-litarskim modelom, testni 1.3-litarski četverocilindraš sa varijabilnom kontrolom ventila i maksimalnih 87 KS u stanju je pružiti sasvim dovoljno užitka u vožnji. Dugački prenosni odnosi preciznog petostepenog mjenjača u prvom redu su proračunati za štednju goriva, dok se neki izražajniji brzinski prosjeci dobijaju tek tjeranjem u visoke obrtaje, kojima se sa druge strane Toyotin benzinac nimalo ne opire. Upravo tada, Yaris je u stanju ostvariti solidne brzinske prosjeke, tačnije sprint do 100 km/h za 11,3 sekunde, a nakon toga i maksimalni brzinski špic od relativno visokih 171 km/h. Kada se ovome doda i prosječna potrošnja od relativno povoljnih 7,8 litara bezolovnog benzina, imajući u vidu dinamiku vožnje i činjenicu da nismo štedjeli testni model, postaje jasno da je Toyota ponovo uspjela dotaći nivo koja spaja ekonomičnost i dobre, dinamične vozne osobine. Toyota Yaris 1.3 VVT-i Terra+ je kompaktan, praktičan i maksimalno iskorišten gradski automobil, koji je zahvaljujući kapacitetnom benzincu sposoban i za duže izlete.