Priliku da na putevima Sicilije među prvima u svijetu isproba rezultate redizajna pete generacije najpopularnijeg automobila u američkim porodičnim filmovima, onima namijenjenim za nedjelju poslijepodne, imala je i naša novinarska ekipa, i to kao jedini predstavnik bh. medija. Svi koji su gledali „Dr. Dolittle“, „Brakedown“ i filmska ostvarenja poput njih sigurno se sjećaju legendarnih automobila kojima mame i očevi odvoze djecu u školu ili odlaze na posao u njima. Naravno, najčešće je to bio neki Cherokee kao simbol lagodnog života Amerikanaca iz tog perioda. Doduše, u vrijeme kasnih osamdesetih i ranih devedesetih Jeep i nije bio tako čest gost u Evropi, ali od kako je uplovio u porodične vode sa italijanskim gigantom Fiatom priča je polako počela da se mijenja. Korak po korak počeli su osvajati evropska tržišta i od 2014. godine, kada je ovjerena alijansa, do danas prodato je blizu 500.000 jedinica na evropskom tlu. Zbog toga mnogi „Amerikance“ uz rumunsku Daciju smatraju najbrže rastućim brendom u Evropi.
Da bi na tom tragu i ostali, bili su primorani poduzeti određene mjere i redizajnirati petu generaciju svog glavnog aduta u Evropljanima najinteresantnijem segmentu automobila. Sve promjene nisu bile toliko korjenite da bi Cherokee dobio naziv „potpuno novi“, ali ni zahvati na redizajnu nisu zanemarivi jer su vidljivi već pri prvom vizuelnom kontaktu. Redizajnirana peta generacija zadržala je prepoznatljivi stil prednje maske hladnjaka, ali sa njenih strana se sada nalaze nove svjetlosne kutije koje objedinjuju dnevna svjetla te kratki i dugi snop u jednu cjelinu. Zbog toga Cherokee opet poprima tradicionalni i prepoznatljivi dizajnerski stil, ali sa LED tehnologijom kao dijelom serijske opreme svakog ponuđenog paketa. I na prednjem braniku vidljive su promjene, nova je boja prednjeg „bumper spojlera“, dok se na zadnjem dijelu vozila vidi redefinisani difuzor, te svjetlosni stil LED stop lampi.
Dimenzije redizajniranog Cherokee-ja ostale su nepromijenjene, stoga je kabina zadržala jednak stepen prostranosti kao i prethodnik. Međutim, mudrije iskorištenim prostorom dobilo se 70 litara više prtljažnog prostora (sada broji 570 litara zapremine), a funkcionalnost je povećana na novi nivo postavljanjem zadnje klupe na šine. Za finalnu obradu enterijera korišteni su nešto mekši i raskošniji materijali. Na centralnoj konzoli glavnu riječ vodi 8,4-inčni ekran osjetljiv na dodir sa četvrtom generacijom Uconnect multimedijalnog sistema, koji nam se doduše učinio malo pretrpan informacijama, te za upravljanje mnogobrojnim sistemima skretao bi pažnju sa saobraćajne okoline na sebe. Međutim, za zahtjevnije radnje kroz sistem, poput uparivanja pametnih telefona sa AndroidAuto ili Apple CarPlay aplikacijama, potrebno je potpuno zaustaviti vozilo.
Za vrijeme našeg trodnevnog boravka na Siciliji nismo bili u prilici isprobati sigurnosne sisteme serijski ponuđene u svakom od četiri evropskom tržištu dostupna paketa opreme (Sport, Longitude, Limited i Overland). Bar prema riječima predstavnika Jeepa u svakom trenutku će vozaču na usluzi biti 75 različitih sigurnosnih sistema i asistenata, a mi ćemo sa liste obligatornih izdvojiti automatsko kočenje u slučaju nužde, održavanje linije kretanja, napredni kočioni sistem, parking kameru te sistem upozorenja na vozila u mrtvom uglu uz upozorenja na nadolazeći saobraćaj. Budući da smo na sicilijanskom itinereru sa kombinovanim vozačkim okruženjem imali priliku upravljati najbogatije opremljenim dizelašima, veoma korisnim nam se učinio „select terrain“ mode selektor koji nudi četiri osnovna režima vožnje: auto, snow, sport i mud-sand. Upravo ovim redoslijedom su i poredani, što nam izgleda pomalo nelogično, ali bitno je da imaju svoje funkcije i da odlično rade zadate poslove.
U težim off-road uslovima isticao se i sistem kontrole kotrljanja vozila, te režim rada mjenjača u malom obimu rada. Na otvorenoj cesti nismo primjećivali značajnu razliku između „auto“ i „sport“ režima, osim da je dizelski agregat značajno bučniji u sportu, ali bez osjetnijeg priliva veće snage, pa bismo radije zaključili da je Cherokee uz uzorne terenske sposobnosti ipak vozilo namijenjeno uživanju i svakodnevnoj upotrebi prije nego sportskom dokazivanju.
Kako će se redizajnirani Cherokee dokazati pred konkurentima tek ostaje da se otkrije kada se u prodajnim salonima pojavi do kraja oktobra ove godine. Sudeći prema početnoj cijeni u Njemačkoj od oko 41.500 eura neće baš imati lagan zadatak izboriti se sa na primjer tradicionalno terenski sposobnom Toyotom Rav4 ili sve popularnijim Hyundai Tucsonom, čije su cijena u BiH znatno konkurentnije. Ipak, ikona ostaje ikona i to se mora uzeti u obzir kada su pretpostavke u pitanju.
MOTORI
I dok se ostatak svijeta utrkuje u kreaciji hibrida ili potpuno električnih pogonskih sklopova, italijansko-američka alijansa odlučila je ostati vjerna „starom dobrom dizelu“. Tako je evropskom tržištu naumila ponuditi jedan dizelski agregat. Iz 2,2-litra uspjeli su izvući dva nivoa snage, pa su im i dali dvije različite nomenklature. Prvi, 2.2 MultiJet I razvija 150 KS. Moguće ga je dobiti sa pogonom preko prednje osovine ili u 4x4 kombinaciji, naravno sa manuelnim mjenjačem koji broji šest stepeni prenosa. Druga verzija je MultiJet II uparena sa devetostepenim automatskim mjenjačem, a iz iste zapremine izvlači 195 KS. Sa redizajnom po prvi put je moguće dobiti Cherokee-a uz automatski mjenjač u kombinaciji sa prednjim pogonom. Od benzinaca na raspolaganju je dvolitarski GMT4 sa 270 konja koji snagu na sve točkove prenose putem devetostepene automatske transmisije. Pojedina tržišta, poput ruskog, u ponudi će imati i 3.2 Pentastar agregat, kao najjaču verziju sa 272 KS, te 2.4 Tigershark sa 177 KS.
TrailHawh edition
Posebno terensko izdanje redizajniranog Cherokee-a, kao i kod drugih članova Jeep porodice, biće TrailHawk. Odlikovano je plastičnim zaštitnim oblogama blatobrana, pragova i plastičnih lajsni podno vrata. Osim estetskih elemenata TrailHawk će raspolagati mode selectorom sa pet ponuđenih režima, te Active Drive Lock sistemom prenosa snage na točkove. Zahvaljujući velikom klirensu i obliku branika bez problema će savladati prilazni ugao od 29,9°.