Naslovna > Vijesti > Citroën potvrđuje svoj napredak u pogledu udobnosti uz tehnologiju ovjesa s progresivnim hidrauličkim elementima

Citroen

Citroën potvrđuje svoj napredak u pogledu udobnosti uz tehnologiju ovjesa s progresivnim hidrauličkim elementima

Već gotovo cijelo stoljeće, pojam udobnosti usko se veže uz CITROËN i to do te mjere da je „udobnost marke CITROËN“ postala pravi potpis Marke, uz bok dizajnu i korisnoj tehnologiji.

U skladu s očekivanjima i navikama kupaca, dubinski se promijenila i definicija udobnosti, koja danas obuhvaća mnoge kriterije kao što su osvjetljenje, ergonomija ili internetske usluge. Kako bi se na najbolji način posvetio udobnosti kao cjelini, CITROËN je pokrenuo program „Citroën Advanced Comfort®“. Rezultati tog programa već su vidljivi u trenutačnoj gami, primjerice na C4 Picasso, ali i uz „Citroën Advanced Comfort® Lab’“,prototip u koji je ugrađena konkretna i jedinstvena tehnologija, kao što su ovjesi s progresivnim hidrauličnim elementima, inovativna sjedala i jedinstven postupak konstrukcije.

 

 

„CITROËN ADVANCED COMFORT®“: CJELOVIT PRISTUP UDOBNOSTI


Pojednostavnjeno, udobnost obuhvaća mnogo aspekata. Amortizacija, stabilnost karoserije, akustika, sjedala, osvjetljenje, prostranost, ergonomija, modularnost… Brojni parametri pridonose zadovoljstvu koje osjećaju putnici u automobilu. Program „Citroën Advanced Comfort®“ omogućuje da CITROËN sve te dimenzije udobnosti usavrši tijekom razvoja svojih modela.

 


To je u skladu sa sloganom Marke „Be different, feel good“ koji označava pronalaženje inovativnih rješenja za zadovoljstvo vozača i putnika. Još udobniji modeli CITROËN prepoznatljivi su po svojoj udobnosti karakterističnoj za Marku, različitoj od svega drugog što postoji na tržištu. Naposljetku, ta se udobnost u znaku marke CITROËN treba naći na svim modelima, od najluksuznijih do najpristupačnijih.

Stoga program „Citroën Advanced Comfort®“ ima četiri cilja:


- zaštita putnika od vanjskih smetnji, kako u pogledu vibracija ovjesa, tako i na razini zvuka, kako biste se u automobilu CITROËN osjećali kao u čahuri. To je udobnost vožnje;

- ugodniji boravak u vozilu zahvaljujući velikom obujmu, praktičnim pretincima i domišljatom uređenju. To je udobnost boravka;

- jednostavnija upotreba vozila i njegove opreme zahvaljujući intuitivnoj tehnologiji, praktičnim pomoćnim sustavima i digitalnoj povezanosti putnika i automobila. To je udobnost upotrebe;

- bezbrižnost zahvaljujući pomoći koju vozač dobiva tijekom vožnje, organizaciji informacija kako bi se prikazivale samo one koje su zaista potrebne te opuštajuće uređenju unutrašnjosti. To je udobnost duha.

 

 

Tim programom CITROËN više no ikad potvrđuje svoj značaj, svoje znanje i umijeće u pogledu udobnosti ponudom niza inovacija za veće zadovoljstvo putnika te osmišljavanjem potpisa Marke, jedinstvenog na tržištu. Program „Citroën Advanced Comfort®“ prisutan je u svakoj fazi osmišljavanja automobila marke CITROËN. Promjene u očekivanjima kupaca prati razvoj dizajna, ali i tehnologije. To se odražava na trenutačnim modelima te će i dalje biti temelj za buduće modele.

NOVI C4 PICASSO: VIZIJA UDOBNOSTI MARKE CITROËN


Kao mjerilo u klasi monovolumena, novi C4 Picasso ide korak dalje i poboljšava svoju početnu kvalitetu, obilje opreme i vozna svojstva. Time zorno dokazuje kako primjena programa „Citroën Advanced Comfort®“ pridonosi ukupnom zadovoljstvu svih putnika.

1. Udobnost u vožnji / osjećaj kao u čahuri
Na temelju platforme EMP2 grupe PSA, novi C4 Picasso pruža nenadmašnu udobnost vožnje zahvaljujući dojmljivim rješenjima svojstvenima Marki. Zadržava stražnje okomito postavljene amortizere i povišenu prihvatnu točku ramena ovjesa, koji pridonose učinkovitijem prigušivanju neravnina kolnika. Ergonomski dizajn sjedala te odabir materijala od kojih se sastoje također pridonose zaštiti putnika od neravnina na cesti. U opciji su prednja sjedala opremljena funkcijom grijanja i masaže. Suvozač se pak može opustiti u poluelektričnom sjedalu relax u koje je ugrađena potpora za noge. Naposljetku, poboljšana je zvučna i vibracijska udobnost zahvaljujući smanjenoj buci koja nastaje tijekom vožnje, pospješenim prigušivanjem buke kotrljanja i upotrebom dvoslojnog klina na stražnjoj osovini.

2. Udoban i jednostavan boravak u automobilu
Uz optimalan omjer vanjskih dimenzija i prostranosti novi C4 Picasso svakom putniku nudi obilje prostora. Modularnost kabine i zasebna sjedala na svim mjestima omogućuju personalizaciju unutarnjeg uređenja, ovisno o vašim potrebama ili željama. Pretinci raspoređeni po kabini nisu samo brojni nego su i prostrani i domišljati, a središnji je pretinac pravi primjer za to. Ni utovar prtljage više neće biti izvor stresa zahvaljujući lakom pristupu prtljažniku i velikom raspoloživom obujmu.

3. Udobnija i jednostavnija upotreba
U novi C4 Picasso ugrađena je najnovija oprema u području praktičnosti i internetskih usluga. Već je sâm ulazak u vozilo jednostavniji zahvaljujući sustavu za otključavanje i pokretanje slobodnih ruku. Stoga otvaranje prtljažnika postaje dječja igra. Uz funkciju automatskih vrata prtljažnika, dovoljan je pokret noge ispod odbojnika kako bi se prtljažnik otvorio. U okviru internetskih usluga C4 Picasso putnicima nudi intuitivne sustave za povezivanje pametnog telefona i prikaz njegova zaslona na središnjem zaslonu automobila (MirrorLink, Apple CarPlay i Android Auto, dostupan krajem 2016.), za navigaciju (7’’ tablet osjetljiv na dodir, glasovno prepoznavanje) ili pristup brojnim uslugama koje nudi CITROËN.

4. Izvanredna udobnost i bezbrižnost
Kada je za upravljačem, vozačeva je pozornost potrebna na svim stranama. Kako bi mu se pružila pomoć u vožnji i smanjio mentalni napor, novi C4 Picasso vozaču nudi sustave pomoći odabrane zbog njihove jednostavnosti i praktičnosti u svakodnevnoj uporabi. Pomoć pri kretanju na uzbrdici, poluautomatski sustav pomoći pri parkiranju Park Assist ili automatsko paljenje dugih svjetala dragocjena su podrška vozaču. Niz elektroničkih pomoćnih sustava, od upozorenja na nenamjeran izlazak iz voznog traka do nadzora mrtvog kuta, jamče mu smirenost i sigurnost da će ga automobil upozoriti na opasne situacije.
Konstrukcija armaturne ploče, jedinstvena po 7’’ tabletu osjetljivom na dodir te zaslonu od 12’’ HD, nudi vidljivu ergonomiju i omogućuje razvrstavanje informacija prema njihovoj vrsti i važnosti. Udobnosti pridonose i velike staklene površine (5,30 m2) te spektakularno panoramsko vjetrobransko staklo: kabina je okupana svjetlom i nestaje bilo kakav osjećaj zatvorenosti.

 

„CITROËN ADVANCED COMFORT® LAB'“: NENADMAŠNA KVALITETA PRIGUŠIVANJA


Među raznim aspektima udobnosti, prototip „Citroën Advanced Comfort® Lab'“usredotočuje se na prigušivanje nepravilnosti na kolniku i obuhvaća inovacije marke CITROËN u tom području. Kada automobil prijeđe preko neravnine na kolniku, udar o tu prepreku prenosi se na putnike u tri koraka:

a) radom ovjesa,
b) odjekom vibracija u karoseriji,
c) pristizanjem vibracija do putnika preko sjedala.


Prototip „Citroën Advanced Comfort® Lab'“stoga predstavlja tri inovacije, po jednu za svaki od tih vektora, koje omogućuju ublažavanje smetnji koje osjećaju putnici te se stoga osjetno poboljšava udobnost u vožnji. Za primijenjenu tehnologiju bilo je potrebno registrirati više od 30 patenata, ali sve je razvijeno kako bi bilo ekonomski i industrijski primjenjivo na sva vozila game CITROËN.


a) Ovjesi s progresivnim hidrauličnim elementima


Više ni ne treba dokazivati stručnost marke CITROËN u području ovjesa. Već više od 95 godina udobnost ovjesa utkana je u gene Marke. S godinama su se kupci vezali za udobnost u znaku marke CITROËN, različitu od svega ostalog što se nudi na tržištu. Na temelju svog iskustva i znanja vlastitih inženjera razvijen je novi ovjes čiji je cilj poboljšati kvalitetu prigušivanja vibracija uz svojstvena obilježja marke CITROËN koja su draga njezinim kupcima.

Načelo njegova funkcioniranja jednostavno je, ali postignut rezultat obara s nogu. Dok se klasični ovjes sastoji od amortizera, opruge i mehaničkog graničnika, u sustavu CITROËN dodana su dva hidraulička elementa,
- jedan za povratni hod, a drugi za kompresiju, s obiju strana. Stoga ovjes radi u dva načina, ovisno o potrebama:
• kod blage kompresije i povratnog hoda, opruga i amortizer zajedno kontroliraju okomite pokrete bez potrebe za uključivanjem hidrauličkih elemenata. Ipak, ti su elementi omogućili inženjerima da vozilo ima više prostora za hod, što ostavlja dojam „letećeg tepiha“, kao da automobil lebdi iznad neravnina na kolniku,

• kod velike kompresije i povratnog hoda, opruga i amortizer djeluju zajedno s hidrauličkim elementom za kompresiju i za povratni hod, koji progresivno usporavaju kretanje i tako sprječavaju nagla zaustavljanja na kraju hoda amortizera. Za razliku od uobičajenog mehaničkog graničnika koji upija energiju, ali vraća jedan njezin dio, hidraulički element upija i raspršuje tu energiju. Stoga nema učinka povrata.

 



Zahvaljujući tom inovativnom tehnološkom rješenju, budući modeli CITROËN pružat će nenadmašnu udobnost, svojstvenu Marki i oduvijek cijenjenu među kupcima. Ta će uglađenost biti prisutna u svim segmentima i na svim tržištima: od malih gradskih automobila do prvoklasnih vozila.

U okviru razvoja novog ovjesa registrirano je 20 patenata.


b) Spajanje strukture karoserije tehnikom naizmjeničnih linija


Nakon što je ovjes amortizirao neravnine, vibracije se s neravne podloge prenose na karoseriju. Primjena tehnike spajanja strukture omogućuje znatno smanjenje te pojave povećanjem opće čvrstoće. Industrijski postupak impregniranja ljepilom, svojstven Marki, omogućuje sastavljanje gole karoserije isprekidanim obrubima od ljepila. Na svakom prekidu obruba od ljepila, spoj je upotpunjen električnim zavarivanjem. Ta tehnika spajanja omogućuje sastavljanje naizmjeničnim varenjem i lijepljenjem bez otrovnog dima koji nastaje varenjem preko ljepila.

Gola karoserija sastavljena lijepljenjem strukture ima brojne prednosti:


Prva se odnosi na znatno povećanje ukupne čvrstoće karoserije za oko 20 %, što pridonosi izolaciji vanjskih vibracija, a čvršća karoserija dodatno prigušuje vibracije koje se prenose tijekom vožnje tako da se dobiva na udobnosti. Druga je prednost te tehnike spajanja to što omogućuje poboljšanje odlika gole karoserije bez dodavanja mase. Naposljetku, ta tehnika donosi značajnu prednost u pogledu skidanja. Naime, postupak skidanja obruba napravljenih tehnikom naizmjeničnih linija bez otrovnog dima omogućuje smanjenje broja točki električnog zavarivanja te stoga smanjene troškove sastavljanja karoserije. Taj spoj omogućuje primjenu lijepljenja strukture naizmjeničnim linijama na svim modelima CITROËN.


c) Sjedala nadahnuta jastucima


Sjedala su element automobila s kojim je tijelo putnika najviše u dodiru. Upravo ona daju prvi osjećaj zadovoljstva, najprije izgledom, a zatim udobnošću kada se putnici smjeste u automobil. Osim njihove potporne uloge, uvelike pridonose prigušivanju raznih vibracija u vozilu i nepravilnosti na cesti.

Razvoj sjedala uključuje njegov dizajn, tako da se uzima u obzir zaobljenost leđa i nudi optimalan položaj u vožnji, te odabir materijala od kojih su sjedala sastavljena. Pjenasti materijali različite gustoće i čvrstoće stoga se upotrebljavaju ovisno o ulozi odgovarajućih zona: potpora ili amortizacija. Za veću udobnost sjedala CITROËN se nadahnuo drugim područjima primjene, posebno svijetom kreveta, u kojem memorijska pjena predstavlja vrhunac udobnosti.


Zahvaljujući upotrebi nekoliko slojeva posebnih materijala (poliuretanske pjene, viskoelastične ili teksturirane) CITROËN je usavršio sjedala besprijekornom prilagodbom obliku tijela putnika i udobnom mekoćom jedinstvenom u svijetu automobila. Zahvaljujući tim snažnim svojstvima sjedala se vraćaju u prvotni oblik između dviju vožnji. Nova sjedala presvučena su jedinstvenim podstavljenim presvlakama i daju vizualni potpis udobnosti u znaku marke CITROËN te putnicima nude mekoću bez premca.


Ukratko:


Ovjesi s progresivnim hidrauličkim elementima, sastavljanje strukture karoserije i inovativna sjedala – „Citroën Advanced Comfort® Lab'“ ujedinjuje tri inovacije kojima se znatno unaprjeđuje kvaliteta prigušivanja neravnina na kolniku i time potvrđuje potpis i stručnost Marke u pogledu udobnosti. Posebna pozornost posvećena svim tim inovacijama primjenjiva je na cijelu gamu, bez obzira na segment. Taj je aspekt jedan od temelja istraživanja koje provodi proizvođač kako bi kupcima ponudio jedinstvenu udobnost na tržištu. Novi C4 Picasso nedavno je pokazao kako vozilo marke CITROËN uz udobnost vožnje može stvoriti spoj raznih rješenja za udobnost boravka u vozilu, udobnost upotrebe i udobnost duha. Budući modeli Marke otići će korak dalje u svakom od tih aspekata, kao što pokazuje prototip u aspektu udobnosti ovjesa.

 

Datum objave: 17/06/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook