Naslovna > Vijesti > Dizajn u službi uštede goriva

Renault Trucks

Dizajn u službi uštede goriva

Na salonu gospodarskih vozila IAA u Hannoveru Renault Trucks je predstavio svoju studiju industrijskog dizajna temeljenu na vozilu za prijevoz na duge pruge koje je u potpunosti posvećeno smanjenju potrošnje goriva. Spoj plemenitih materijala, vrhunske aerodinamike i tehnoloških inovacija, ovo vozilo ima za svrhu pokazati, dugoročno, proizvođaču smjer kojim trebaju ići njegova daljnja istraživanja na planu uštede goriva.

„Rad obavljen na modelu CX/03 zapravo je studija o industrijskom dizajnu a ne studija o stilu vozila“, napominje Hervé Bertrand, direktor Odjela za dizajn Renault Trucks. Ovo vozilo nadovezuje se na prethodna istraživanja proizvođača na tom području, posebice ono na modelu Optifuel Lab. „Njegova je svrha otkriti Renault Trucksu što je najvažnije na planu uštede goriva“, nastavlja Hervé Bertrand, „i odrediti, dugoročno, smjer kojim se trebaju kretati njegova daljnja istraživanja.“ Zbog toga svaki pojedini element vozila ima vrlo preciznu funkciju koja je bila diktirana aerodinamikom i učinkovitošću.

 

U prvom redu prednja maska. Načinjena isključivo od cjevaste strukture ugljikovih vlakana i aluminija, doima se poput egzoskeleta kamiona i izgledom sugerira istodobno i lakoću i robusnost. Njen središnji dio pokriva uklonjiva ploča koja se spušta prema dolje kad se brzina vozila poveća. Ispod nje nalazi se odbojnik koji djeluje na istom principu da bi smanjio udaljenost vozila od tla, i tri aerodinamičke lamele koje vode zrak i preusmjeravaju ga prema bočnim stranama vozila. Retrovizori su svedeni na najmanju moguću mjeru i pričvršćeni za profilirane pločice. Njihova je svrha identična svrsi svih ostalih elemenata: omogućiti što bolje rezanje zraka i na taj način smanjiti potrošnju.


Također su i pristupne stepenice u kabinu, izvor zračnih turbulencija, i kotači tegljača pokriveni pločom kako bi se omogućio brži protok zraka. Na samoj kabini, kut nagiba vjetrobranskog stakla, ono što dizajneri zovu „A-stup“, iznosi 12°. Ona omogućuje bolji aerodinamički kompromis. K tome, kabina se pri zaustavljanju lagano naginje kako bi kamion dobio na dinamičnosti. „Željeli smo već na prvi pogled dati do znanja da su svi elementi ovog vozila zamišljeni tako da budu lagani i učinkoviti te da omoguće veću aerodinamiku“, naglašava Hervé Bertrand.



Međutim, aerodinamika jednog kamiona nije ograničena samo na tegljač, i prikolica ima važnu ulogu. Preuzevši elemente iz svojih ranijih istraživanja, ponajprije onoga na modelu Optifuel Lab, Renault Trucks je osmislio prikolicu lagano ispupčenog krova, oblikom nalik na kap vode, s bočnim oplatama koje pokrivaju sve kotače i stražnje odbojnike. Osim toga, preuređen je i spoj tegljača i prikolice jer je prostor između ta dva elementa generirao velike turbulencije. „Da bismo ih maksimalno smanjili, osmislili smo sustav prilagodljivih oplata“, objašnjava direktor Odjela za dizajn Renault Trucks, „pa kad je vozilo na auto-cesti, kabina se potpuno stapa s prikolicom i tako nema zračnih perturbacija. A kad je vozilo u maloj brzini oplate se za potrebe manevriranja kamionom, i kada više nisu od koristi, uvlače.“

 


Istinski alatni stroj, posvećen učinkovitosti, ozbiljnosti i štednji goriva, model CX/03 ne treba doživljavati kao kakvu hladnu zvijer. „Nije nam bila namjera da ozbiljnost isključi strast“, prisjeća se Hervé Bertrand, „zato smo, da bismo tom alatnom stroju dali malo topline, odlučili razbiti jednoličnost kabine dodavši joj sa svake strane aluminijsku pločicu s malo crvene boje. Crvene, koje je boja strasti, dakako, ali i boja Renult Trucksa.“

Datum objave: 29/09/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook