Naslovna > Automobili > Toyota > Auris > Dobra prilika
FOTO GALERIJA (49)

Test - Toyota Auris 1,4 D4-D Style

Dobra prilika

Napredak u odnosu na sada već stari Auris upečatljiv je u svakom, pa i najsitnijem detalju. Sve je napravljeno po ukusu europskog kupca- dizajn, finalna obrada i odličan dizel motor. Bazni dizelski model sa 1,4 D4-D motorom uz aktuelni popust do registracije košta 31.290 KM dok se za jači 1,6 D4-D u kombinaciji s paketom Luna treba izdvojiti 32.999 KM...

Već površni pogled na karoseriju otkriva jasne razlike u odnosu na dosadašnju verziju. Dizajneri su se najviše pozabavili prednjim i zadnjim dijelom dok je bočna silueta, manje-više, ostala ista. Ugradnjom novih svjetlosnih elemenata i bogatom upotrebom kroma postignut je dinamičan izgled. Nove linije odbojnika i uske maske motora još više ističu Toyotin logo...Bez moderne LED tehnologije svjetala više se ne može zamisliti niti jedan novi automobil. Istaknimo da je radni vijek LED svjetala na Aurisu 100.000 sati što je po procjenama inženjera identično radnom vijeku automobila. Samo se treba paziti fizičkih oštećenja...

 


Donja polovica zadnjeg dijela izvedena je od potpuno novih linija. Masivni odbojnik naglašava širinu automobila dok LED svjetla, koja duboko zadiru u bočne stranice i peta vrata, koketiraju sa sportom. Mnogi kompaktni automobili dolaze sa monotonim zadnjim dijelom što kod Aurisa definitivno nije slučaj- čak je jedan od trenutno najinteresantnijih na tržištu...
Zbog masnivnijih odbojnika a samim tim i nešto dužih prevjesa preko osovina Auris je, uz isti međuosovinski razmak, postao nešto duži. Ovisno o odabranih točkovima može se postići znatno drugačiji izgled. Moramo priznati da smo se pozitivno iznenadili dizajnom aluminijskih felgi...
Sve u svemu novi dizajnerski izražaj Aurisa čini svježim i privlačnim širokoj masi kupaca bez obzira da li se radi o hatchback ili karavanskoj verziji.  U ponudi su i nove boje a mi smo, naravno, na test dobili automobil ofarban u plavu promotivnu boju...

 


Toyotin europski dizajnerski centar uložio je velike napore za unaprjeđenje unutrašnjosti. Zadatak je bio tim veći ako se zna da je sada već stari Auris imao kvalitetan i udoban putnički prostor. Po otvaranju masivnih vrata odmah se opaža veliki, moderni, touch screen ekran dijagonale 7 inča. Kao takav omogućava upravljanje raznim sistemima. Kao prijatna posljedica dolazi znatno manji broj prekidača čime kokpit postaje elegantniji. Kada već spominjemo prekidače recimo da su oni namijenjeni klima uređaju izvedeni u ukusno odmjerenoj kombinaciji modernog i retro izgleda.
Od sada vozač na raspolaganju ima bolje instrumente među kojima je smješten TFT displej dijagonale 4,2 inča. Na njemu se, po želji, prikazuju svi interesantni podaci vezani za rad motora i sigurnosnih sistema. Grafika i simboli su kristalno jasni tako da problema neće imati ni vozači slabijeg vida. Usput su došli novi otvori za ventilaciju, ručke na vratima te još neki manje upadni detalji. Vozači koji često idu na duže relacije posebno će hvaliti nova sjedišta dok će pripadnice ljepšeg pola odmah primijetiti novi dizajn presvlaka na njima...  

 


Uz kvalitetnije materijale došla je ''deblja'' zvučna izolacija pa je komfor podignut na višu razinu. Zasluga je to paketa mjera označenoga kao NVH (Noise, Vibration and Harshness). Buka i vibracije generisane od ovjesa, pogonske grupe i vjetra svedene su na najmanju moguću mjeru. Zaista, čak i prilikom brze vožnje po autocesti ali i lošoj podlozi NVH uspješno apsorbira višak decibela i vibracija. Mekane obloge u unutrašnjosti i već sve navedeno u svakom pogledu snažno asocira na premium modele zahtjevnog ''C'' segmenta...
Temeljit redizajn podrazumijevao je uvođenje potpuno novih ali i ozbiljno poboljšavanje postojećih pogonskih grupa. Novi motori dolazi u vidu 1.2 litrenog turbo benzinca i 1,6 litrenog dizelaša. Prvi se više nego uspješno pridružio već postojećim 1.33 i 1.6 litrenim benzincima dok drugi dolazi kao zamjena za 2.0 litreni dizelaš. Već dokazani i iznimno štedljivi 1.4 D-4D od sada, baš kao i svi motori u ponudi, zadovoljava Euro6 normu o izduvnim gasovima.

 


Obzirom da su ovdašnjim kupcima najinteresantniji dizel motori obradovali smo se kada smo ispod prednje haube zatekli osvježeni 1,4 litreni dizelaš uz već standardnu oznaku D-4D.
Motor uglađenog rada snagu razvija linearno. Maksimalnih 90 KS prisutno je na 3.800 obr/min dok je obrtni moment od 205 Nm na raspolaganju u intervalu 1.400 – 2.2800 obr/min. U svim režima rada relativno maleni dizelaš pokazao se kao prava mjera. Snage ne nedostaje čak ni u situacijama kada se vozi u pogrešnom stepenu prenosa. Kada već spominjemo stepene prenosa recimo da ih se u aluminijskom kućištu nalazi 6. Sve je izvedeno na najbolji mogući način- od mehanizma za biranje brzina do prenosnih odnosa u kućištu mjenjača. Kombinacija motor mjenjač omogućava primjerene performanse u zaista nisku potrošnju goriva. Mi smo test završili sa prosječnih 5,2 litara. Na otvorenoj cesti dionica od 100 km bez problema se može preći sa 4 litara. Prijatno smo se iznenadili u gradskim gužvama gdje se za istu dionicu iz rezervoara ispraznilo, približno, 5,7 litara dizela.   
Osječaj za komandama je gospodski. Nema nikakvih nepotrebnih stresova što je od presudne važnosti tokom dugih putovanja. Upravljački je mehanizam dovoljno precizan a isto se može reći za sve ostale komade. Ovjes predstavlja dobru kombinaciju limuzinskog i sportskog. Bez obzira na tempo vožnje Auris čvrsto stoji na ''nogama''. Zbog dobrog rasporeda mase iznad osovina nema neugodnih iznenađenja prilikom naglog rasterećenja zadnjeg para točkova. Na kraju testa nismo se mogli oteti utisku da su tvorci novog Aurisa sve podredili opuštenoj vožnji. A kao takav japanski konpakt bit će po ukusu većine kupaca...

 


Očekivano, velika se pažnja posvetila sistemima za aktivnu i pasivnu sigurnost. Naravno, sve ovisi o odabranom paketu opreme ali čak i bazna verzija dolazi sa svim onim što vožnju čini sigurnom a posljedice od sudara manje bolnim. Po tom receptu ugrađeni su sistemi za automatsko upravljanje dugim svjetlima (AHB),  upozorenje na nenamjerno mijenjanje vozne trake (LDA) i ''čitanje'' saobraćajnih znakova (sve navedeno radi bez greške). No, kao posebna poslastica dolazi PSC. Iza oznake krije se sofisticirani sistem za prevenciju od sudara. Aktivan je u rasponu od 10 do 80 km/h kada prepoznaje prepreke u koje se može udariti i donosi odluku o samostalnom kočenju ako izostane reakcija vozača. Sigurni smo da će PSC u znatnoj mjeri smanjiti nalete na vozilo ispred, pogotovo u gradskom i prigradskom režimu vožnje. Uostalom tu se najčešće i dešavaju saobraćajne nezgode ovog tipa. 
Na žalost sistem PSC još  nije dostupan na našem tržištu – zbog specifičnih radnih frekvencija čeka se odobrenje nadležnih službi...

 


Ono što je potencijalnim kupcima veoma bitno jeste finalna cijena koja će u odnosu na ono što se dobiva u zamjenu ostati među najpovoljnijim u klasi od 26.404 KM do 38.921 KM. U ponudi je i Hybrid koji starta od 44.789 KM. Da odgovorni u našoj državi imaju imalo smisla za posao s kojim se bave sigurni smo da bi i Hybrid bio tražena roba...

 

Datum objave: 15/07/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook