Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Dva karavana iz C segmenta
FOTO GALERIJA (20)

Uporedni test - Opel Astra ST i Peugeot 308 SW

Dva karavana iz C segmenta

Francuski karavan je podbacio u uporednom testu sa Opel Astrom, koju nije mogao da pobijedi u nijednom od bitnih sučeljavanja. Peugeot je na mnogim poljima ponudio komplikovana i nepraktična rješenja, koja su mu oduzela veliki broj bodova.

Neko im je prorekao izumiranje, ubrzano nezaustavljivom najezdom SUV vozila. Ipak, za one koji već djeluju kao vrsta indijanskog rezervata, karavani – kao i monovolumeni – imaju još mnogo toga da kažu. U C segmentu, na primjer, „laktaju se“ Peugeot 308 SW i Opel Astra Sports Tourer: prvi je minimalno restilizovan (veoma blago po pitanju dizajna, a uglavnom po pitanju zabave i asistencije u vožnji), dok drugi može da pohvali titulom “Automobila godine 2016”, i raskošnom dužinom od 4,70 metara (11 cm više). U saradnji sa našim italijanskim partnerima dobili smo ekskluzivnu priliku da na međunarodnom testu u različitim uslovima i do najsitnijih detalja ispitamo dva kompaktna karavana, te da dođemo do veoma zanimljivih činjenica i saznanja.                               

UPOREĐIVANJE STAVOVA
Oba modela ciljaju na klijentelu koja cijeni kompaktnost, te nude interesantan spoj komfora i ugođaja vozačima koji vole živopisne puteve. To su karakteristike koje pomjeraju težište izazova na zapreminu, bilo pod haubom bilo u kabini. Kada je riječ o motorima, treba prvo reći da smo oba automobila dobili u vrhunskim paketima opreme ili skoro pa takvim (Astra je Innovation, a 308-ica GT Line). Za njihov pogon su zadužene turbodizelske 1,6-litarske jedinice srednje snage, kombinovane sa automatskim mjenjačima sa šest brzina. Sa 136 konja iz novog CDTI-ja Astra je u mogućnosti da pokaže uzorne performanse, dok je BlueHDi od 120 konja živahan, troši malo u gradskoj vožnji, ali generalno ne može da drži korak sa Opelovom mašinom. Oba karavana su nam se dopala u startu, ali kako je test odmicao Astra je po mnogo čemu bila ispred 308. Prvi kontakt sa eneterijerom nas je uvjerio da Nijemci cijene vrhunsku ergonomiju, a Francuzi prednost daju dizajnu. Funkcionalnost im je u drugom planu zbog čega je u Peugeotu gotovo nemoguće pronaći idealan položaj za malim upravljačem, tako da vidite instrumente. Sjedišta od kože i platna su udobna (308-ica nudi jače profilisana što na duže staze iritira leđa). Francuski i-Cockpit sa visoko pozicioniranom instrument tablom  i digitalizacijom raznih fizičkih komandi, koje su premještene na ekran multimedijalnog sistema od 9,7-inča čija stvarna dijagonala je 7-inča nije nikoga oduševio funkcionalnošću. To je sistem koji komplikuje život za upravljačem na primjer, kod upravljanja klimatizacijom. S druge strane, Astra se predstavlja tradicionalnom postavkom, kombinujući dosta tastera sa na dodir osjetljivim Navi 900 IntelliLinkom od 8-inča. Rivali su, između ostalog, povezani sa CarPlay i Android Auto aplikacijama. Prelaskom u drugi red i dalje, pojavljuju se nove razlike. Tu Astra putnicima ostavlja puno više prostora za noge i pravo je čudo kako 4.585 mm dugačak 308 SW može biti tako skučen. Pitamo se gdje su nestali svi ti milimetri?

 

DUEL NA IVICI
Na cesti, dva porodična automobila su uravnotežena, lagana za vožnju i dobro upravljiva sa efikasnom i ne mnogo napadnom elektronikom. Upravljač 308-ice je brz i komunikativan, ali će se to dopasti samo vozačima koji gaje agresivan stil vožnje. Ostalima će munjevite reakcije biti pretjerane za jedan porodični karavan. Prateći trenutni trend, Astra nudi laganiji volan (svejedno brz, precizan i diskretno progresivan), iznoseći značajne performanse: 0-100 km/h se dostiže za 9,4 sekundi, dok prelaz od 70 do 120 zahtijeva desetinku više. Što se tiče kočnica, one su uvijek postojane i snažne. Peugeot se bolje kreće na ujednačenoj podlozi, dok se Opel ponaša dobro na različitoj. Astra se može pohvaliti i odlično izbalansiranim vješanjem, naročito efiksanim na suvom ili na kratkim preprekama. Analiza potrošnje, umjerene u apsolutnim granicama, donosi jednake rezultate, u istim situacijama. Naime, 308-ica se pokazuje kao štedljivija u gradu, dok se Astra ističe na regionalnim i autoputevima. Da zaključimo, pri pomenu sistema pomoći vozaču: u osnovi, oba vozila nude automatsko kočenje, upozorenje o napuštanju saobraćajne trake i prekoračenju brzine, ali Opel dodaje i korekciju upravljača (serijski) i  mogućnost prelaska na adaptivni tempomat (1.565 KM): opcija koja se na 308-ici može kombinovati isključivo sa snažnijim dizel motorima. 

RASKOŠ I TEHNOLOGIJA 
308 -Francuz je prilično prostran,  iako nije u vrhu kategorije (Škoda Octavia se razmeće sa skoro 600 litara). Prostor je veoma pristupačan zahvaljujući niskom utovarnom pragu i pažljivo profilisanim oplatama, produženim na naslone sjedišta djeljivih u omjeru 60/40. Dobro su odrađene aluminijumske vodilice za klizne kukice, dok ručice sa strana dozvoljavaju da oborite sjedišta po dužini. Ona, međutim, ne formiraju neravnine.

 

 

 

Astra -Nijemac nudi nekoliko litara manje, ali nadoknađuje razliku elektronskim komforom. Naime, vrata se mogu otvoriti bilo pokretom noge (sistem Hands Free je serijski), bilo sa vozačevog mjesta, zahvaljujući posebnom tasteru. Praktični su nasloni podesivi u omjeru 40/20/40 (opciono), te povezani sa površinom za utovar sa mekanim oplatama. Sklopivi su čak i otpozadi zahvaljujući tasterima na stranama prtljažnika.
 

Datum objave: 16/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook