Naslovna > Vijesti > Dva litra goriva na sto kilometara

Tehnika - Hybrid Air tehnologija

Dva litra goriva na sto kilometara

PSA grupacija na svom putu ka očuvanju životne sredine i manjoj potrošnji goriva, razvija Hybrid Air tehnologiju, koja predstavlja kombinaciju SUS motora i komprimovanog vazduha....

Očuvanje okoline i potrošnja od 2,0 l/100 km su cilj, koji je već odavno postavljen pred proizvođaće automobila. Međutim, put kojim će doći do zacrtanog cilja nikada nije bio kristalno jasan, tako da su proizvođaći usvajali razne ideje, pri ćemu su hibridna vozila izbila u prvi plan. Kombinacija SUS i elektromotora kod svih proizvođača je na prvom mjestu, ali PSA grupacija odlučila se na radikalniji pristup, osmislivši hibridnu kombinaciju motora SUS i komprimovanog vazduha, kao svoj put ka ostvarenju cilja od 2,0 l/100 km do 2020. godine, nazvavši ga Hybrid Air tehnologija.

 
 
Ova inovativna tehnologija koristi benzinski motor, sistem za skladištenje komprimovanog vazduha, hidrauličnu motor- pumpu i automatski mjenjač. Centralni sistem kontrole omogućava trostruki način rada: ZEV (Zero Emission Vehicle), kombinovani (motor SUS i komp. vazduh) i pogon samo na benzinski motor. Prednost ovog sistema je ta što je pogodan za upotrebu u svim klimatskim uslovima i za sve načine vožnje, bez potrebe za posebnom servisnom mrežom.
 
 
Manja emisija CO2
 
 
Briga za okolinu iskazana je kroz emisiju CO2 od samo 69 g/km i potrošnju od 2,9 l/100 km, u poređenju sa 104 g/km CO2 „konvencionalnih“ C3 ili Peugeota 208, sa manuelnim mjenjaćima, dok je krajnji cilj dostići 95 g/km CO2 u Evropi i 117 g/km CO2 u Kini. Isto tako, ovaj sistem omogućava da se od 60 posto do 80 posto gradske vožnje vozi u ZEV modu, zavisno od uslova i gustine saobraćaja. Pri tome, ugodnu i mirnu vožnju omogućava i automatski mjenjać, koji nudi vrhunsko, glatko i ugodno kretanje. Izbor „moda“, odnosno vrste pogona, bira se automatski na osnovu procjene samog sistema koji je mod vožnje trenutno energetski najefikasniji. Takođe, u sam Hybrid Air sistem ukomponovan je i sistem regenerativnog kočenja, koji skladišti komprimovani vazduh u rezervoare kod svakog usporenja ili kočenja. Pri tome, regenerativno skladištenje vazduha dostupno je u sva tri moda Hybrid Air sistema.
 
 
Jednostavnost i funkcionalnost
 
 
Postignuti nivo performansi novog hibridnog pogona nije ostvaren uz pomoć kompromisa. Vozila pokretana ovom kombinacijom biće jednostavna za održavanje, a kabine će biti modularnog dizajna. Glavne karakteristike biće pouzdanost i robusnost, odnosno mehanički sistemi biće jednostavni i ekonomični za održavanje, dok su kompletna vozila predviđena za laku i ekonomićnu reciklažu. U PSA naglašavaju da je ova tehnologija pristupačna i namijenjena svim kupcima na globalnom nivou, a krajnji cilj je otkinuti što veći dio kolača od 15 posto predvi|enog udjela hibridnih vozila u Evropi, koji sada uglavnom drže proizvođači iz Azije. U PSA grupaciji se nadaju velikom
uspjehu ove svoje ideje. Nade su im zasnovane na tome da je ovaj hibridni pogon pogodan za upotrebu u svim putnićkim automobilima i lakim privrednim vozilima.
 
 
Posebnom uspjehu u grupaciji nadaju se u B segmentu (sa snagom motora SUS do 82 KS) i C segmentu (sa snagom motora SUS do 110 KS). Da bi zaštitili svoju tehnologiju, PSA grupacija prijavila je i zaštitila 80 patenata, nastalih prilikom rada na Hybrid Air tehnologiji. Uz
to, strateške partnere pronašli su u firmama BOSCH i Faurecia (radi smanjenja troškova), a uspjehu projekta svakako je doprinijelo i partnerstvo sa francuskom državom, koja je prepoznala važnost projekta na stalnom putu smanjenja emisije štetnih izduvnih gasova i unapre|enja kvaliteta životne sredine.

 

Datum objave: 09/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook