Naslovna > Vijesti > Europski proizvođači dočekuju krizu

Analiza

Europski proizvođači dočekuju krizu

Mnogi ekonomski analitičari, ali i ljudi koji prate autoindustriju, europskim proizvođačima automobila predviđaju težak period u skorijoj budućnosti, poredeći ga sa krizom GM-a 2008. godine

Brojni europki proizvođači automobila i rezervnih dijelova suočavaju se sa istim problemom: proizvode više nego što mogu prodati, pa su neka postrojenja jednostavno višak u lancu, a i brojni radnici bi mogli ostati bez posla.

 

Svjesni su ove činjenice i upravnim odborima kompanija, te se s istom suočavaju na različite načine. Predsjednik Fiata Sergio Marchionne često ističe da se proizvodnja automobila na Starom kontinentu mora konsolidovati, te da se možda mora i riskirati te smanjiti proizvodnja. Upravo on, posljednjih mjeseci intenzivno Fiat-Chrysler grupaciju pokušava vezati za nekog proizvođača, a možda upravo zbog pomenutih razloga. Posljednje nepotvrđene informacije kažu da bi se Fiat mogao udružiti s Volvom.  Jedan od čelnih ljudi GM-a Dan Akerson, navodi da su oni sa Opelom na Starom kontinentu u gubitku, no stvari bi mogla poboljšati nedavno objelodanjena saradnja GM-a i PSA grupacije.

 

Da su stvari zabrinjavajuće potvrđuje i primjer Renaulta, koji je u Velikoj Britaniji svoju prodajnu flotu znatno smanjio. Oni spas vide u novorazvijenom, potpuno električnom vozilu Zoe, predstavljenim u Ženevi.  Mnogi trenutu situaciju u europskoj autoindustriji porede sa situacijom iz 2008. godine u kojoj se našao GM. Tada je vlada SAD-a morala intervenisati sa brojnim „finansiskim inijekcijama“, te je kompanija podijeljena na dva dijela, bolji i lošiji, a ovaj drugi je tek nedavno zvanično ugašen. Novi GM je spasio američku autoindustriji. Razlika između situacije u SAD-u i Evropi je upravo u djelovanju državne Vlade. Mnogi smatraju da vlade europskih država trenutno nisu spremne pomoći europskim proizvođačima.  Najbolji primjer za to je švedski Saab, koji je prepušten sam sebi, a ni u jednoj soluciji spasa kompanije nije se pojavljivala Vlada neke zemlje. U suštini, svi proizvođači u Europi su svjesni ovog problema, međutim ne žele da se suoče s njim.  Daniel Howes iz Detroit Newsa tu situaciju poredi sa dječakom koji je svjestan da mora izgubiti 50 dolara, ali to odlaže do posljednjeg trenutka. Ono što će uslijediti je surova realnost a ogleda se u zatvaranju fabrika i otpuštanju radnika. Fiat je to već učinio u svoja dva postrojenja u Italiji. Uvod u isti scenarij vidjeli smo u Detroitu i znamo kako su se stvari završile, no nismo sigurni kako će se stvari završiti u Njemačkoj, Italiji i Francuskoj. 

Datum objave: 11/03/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook