Naslovna > Automobili > Citroen > C4 > Francuz sa japanskim pasošem
FOTO GALERIJA (16)

Test – Citroen C4-Aircross 1.8 Hdi Exclusive 4WD

Francuz sa japanskim pasošem

Jedan od najljepših kompaktnih SUV modela današnjice u svom top izdanju donosi neobičan spoj francuskog šarma, japanske jednostavnosti i dokazane pogonske tehnologije, koja garantuje dugovječnost...

U klasu kompaktnih SUV modela Citroen je ušao tek polovinom prošle godine, sa popriličnim zaostatkom u odnosu na konkurente iz Volkswagena, Opela, Chevroleta, Forda, Hyundaija... Razlog je veoma jednostavan. Naime, Francuzi nemaju iskustva u proizvodnji terenskih vozila sa 4x4 pogonom, pa su u projektovanju i finalizaciji C4 Aircrossa, morali da se oslone na znanje i proizvodne kapacitete japanskog kooperanta Mitsubishija.

 

Podsjećamo da je saradnja japanske kompanije i PSA grupacije, kada je riječ o proizvodnji SUV vozila, svoj prvi plod dala 2007. godine, kada su na bazi Mitsubishi Outlandera, nastali sada već ugašeni modeli Citroen C-Crosser i Peugeot 4007. Po istom receptu, ali na tehnološkoj osnovi Mitsubishija ASX-a, nastali su i broj manji C4-Aircross, odnosno Peugeot 4008.

 

Bliska srodnost sa japanskim bratom blizancom, ogleda se i u činjenici da se Citroenov SUV proizvodi u Japanu. Mada je ova činjenica itekako pozitivna, jer garantuje uzoran kvalitet izrade, ona sa sobom povlači i visoke poreske stope, koje je neophodno platiti da bi se jedan takav automobil uvezao iz Japana na tlo Evropske unije, ali i BiH.  

 

UZ SVE AKTUELNE POPUSTE, koje Citroen već tradicionalno nudi za svoje modele, činjenica da C4-Aircross zbog dalekoistočnog porijekla podliježe plaćanju carine, može se lakše preboliti. Naime, za najpovoljniji model C4-Aircrossa sa 1.6-litarskim benzinskim agregatom (117KS), u našoj zemlji je potrebno izdvojiti 44.438 KM. Druga krajnost je bogato opremljeni testni model sa Mitsubishijevim dizelskim agregatom (150 KS), koji je ujedno najskuplja verzija kompaktnog francuskog SUV-a i za čiju kupovinu je neophodno izdvojiti 66.206 KM.

 

U sredini cjenovnika je bh. kupcima možda i najzanimljivija verzija sa 1.6 HDi dizelašom od 114 KS i drugim paketom opreme Seduction, koja sa 2WD pogonom košta 52.770 KM. Podsjećamo da je isti model sa pogonom na sve točkove skuplji za 4.225 KM. To je i više nego dovoljno razloga da se dvaput razmisli o opravdanosti dodatnog ulaganja, posebno kada se uzme u obzir činjenica da većina savremenih SUV-ova rijetko silazi sa asfalta, a još rjeđe se upušta u ozbiljnije off-road avanture.

 

TESTNA TOP VERZIJA sa najjačim dizelašom u ponudi i pogonom na sve točkove, namijenjena je istinskim avanturistima, koji ne žele praviti kompromise, ali i ne žale novac, kako bi dobili sve ono što im se uz C4-Aircross nudi. Mada je ispod lima čistokrvni Mitsubishi, C4-Aircross donosi prepoznatljivu Citroenovu šminku, sa velikim hromiranim grilom, karakterističnim prednjim svjetlima i vertikalnim nizom LED dioda, koje su integrisane u prednji branik.

 

S boka se ovaj model prepoznaje po hromiranoj letvici sa ugraviranim imenom, koja je utisnuta u zadnji krovni nosač, dok pozadinu krase velika svjetlosna tijela, koja oblikom podsjećaju na Citroenove ostale kućne modele. Kada se tome pridodaju i jedinstveni 18-inčni aluminijumski naplaci, dobija se dizajnerski veoma naočit automobil, koji barem s vana djeluje kao punopravni Citroen.

 

DA JE IPAK riječ o modelu, koji nam dolazi sa Dalekog istoka, postaje jasno odmah po ulasku u automobil. Dizajnerski smiren enterijer, sa klasičnom instrument tablom i jednostavnim centralnim grebenom, daleko je od modernističkih i avangardnih rješenja, kakva se recimo nude u enterijerima današnjih „evropskih Citroena“. Zahvaljujući bogatoj opremi, a prije svega udobnim, kožom obloženim, sjedištima, lakiranim umecima na oblogama vrata, upravljaču, centralnom grebenu, zatim navigacionom sistemu sa ekranom osjetljivim na dodir i kamerom za vožnju unazad, panoramskom krovu, pa i 4x4 pogonu sa selektorom na centralnom tunelu, dah nenametljivog luksuza se osjeti na prvu.

 

Međutim, nema tu ni traga od one Citroenove lepršavosti, inovativnosti i avangardnosti, na koju su nas navikli svi ostali njegovi modeli. Svi oni kojima ova činjenica nije tako bitna, primijetiće da je kvalitet izrade vrhunski, da se pedantnost japanskih radnika vidi u svakom detalju, te da čitav enterijer djeluje kao da je od granita. Mada je tvrda i na grebanje veoma otporna plastika garant dugovječnosti i jednostavnog održavanja, i nju bismo mogli uvrstiti na spisak detalja, koji u sebi više imaju dalekoistočnih, nego evropskih gena.

 

S druge strane, trokraki upravljač kakav ima C4-Aircross, poželjeli bismo pronaći u što je više moguće automobila. Osim što lijepo izgleda, odlično leži u rukama. Ta činjenica nas nimalo nije iznenadila s obzirom da je takav upravljač preuzet od Mitsubishi Lancera. Što se tiče komfora, on je podjednako dobar, kako na prednjim, tako i na zadnjim sjedištima, dok je prtljažnik sa osnovnih 412 litara na nivou klase, ali i na nivou očekivanja od jednog ovakvog automobila.

 

 

 

MADA OZNAKA HDi aludira da je za pogon zadužen agregat PSA grupacije, pod prednjim poklopcem testnog modela se ipak nalazio Mitsubishijev 1.8-litarski turbodizelaš. Motor sa 150 KS, koje razvija pri 4000 o/min i najvećim okretnim momentom od 300 Nm, dostupnim u rasponu od 2000 do 3000 obrtaja, sposoban je da C4-Aircross potjera do 198 km/h, uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,5 sekundi. Iako je nešto glasniji, nego uporedivi francuski HDi agregati, odlučno se odaziva na svaki pritisak papučice gasa, a može se pohvaliti i ekonomičnošću.

 

 

Testni prosjek od 7,8 litara za 1,5 tona težak automobil sa 4x4 pogonom, koji je bio u upotrebi veći dio testa, po nama je u rangu sa ostvarenjima konkurencije. Ono po čemu je C4-Aircross u vrhu klase, sigurno je njegov pogon na sva četiri točka, kojeg potpisuje Mitsubihi. U skladu sa očekivanjima od kompaktnog SUV-a, on prvenstveno nudi dodatnu sigurnost na mokrom i zasniježenom asflatu, ali i omogućava savladavanje lakših terenskih izazova, s obzirom da je C4-Aircross ograničen klirensom od 19,5 cm, te cestovnim gumama.

 

Njegova upotreba je krajnje jednostavna, a odabir željenog načina rada se obavlja putem okruglog selektora u podnožju mjenjača. Osim osnovnog 2WD moda sa pogonom na prednje točkove, ponuđena je 4WD opcija, odnosno Lock mod, u kojem se omjer prenosa snage između osovina blokira na nivou od 50:50%. Nakon sedmodnevnog testa top modela Citroena C4-Aircross, možemo zaključiti da isti predstavlja neobičnu kombinaciju francuskog šarma, kojim obiluje njegov dizajn, te japanske jednostavnosti u enterijeru, iza koje se krije provjerena i pouzdana tehnologija, koja u praksi veoma uvjerljivo funkcioniše. Nažalost, japanski geni ovog automobila negativno se odražavaju na konačnu cijenu, koja se zbog velikih carinskih dažbina penje do 66.206 KM. 

Datum objave: 27/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook