Naslovna > Automobili > Toyota > RAV4 > Imuna na dječije bolesti!
FOTO GALERIJA (14)

Test - Toyota RAV4 2.2 D-4D Executive

Imuna na dječije bolesti!

RAV4 je poput najboljeg hercegovačkog vina, koje se na početku ničim posebno ne ističe, ali s vremenom pokazuje da samo pravi kvalitet ne stari, već sazrijeva. Toyotin adut preležao je sve dječije bolesti, na koje većina konkurenata još uvijek nije imuna...

Klasa kompaktinih SUV-ova ima puno novih članova, a gotovo da nema proizvođača koji u ovom segmentu nema svoga predstavnika. Treća generacija Toyote RAV4, odličnog japanskog automobila koji je 1994. godine ustoličio ovu klasu, bez obzira na sve bolje rezultate konkurencije, još uvijek predstavlja referencu ostalim proizvođačima, ali i kupcima. Kada je predstavljen 2004. godine, aktuelni model dugačak 4.395 mm bio je jedan od dimenzijama najkomfornijih automobila u klasi. Međutim godine nose svoje, pa su danas njegovi najjači konkurenti Volkswagen Tiguan (4.427 mm), Hyundai SantaFe (4.675 mm), Ford Kuga (4.443 mm)... uglavnom duži i veći. Da manja dužina nije bitnije narušila konkurentnost RAV4, pokazuje i upoređivanje kapaciteta prtljažnika, u koji kod RAV-a staje 450 litara, kod Tiguana 395, SantaFe-a 774 i Kuge 360 litara.

 

 

Razlika ima, ali ako se pogledaju dimenzije konkurenata, jasno je koliko su jaki RAV-ovi prtljažni aduti. S vozačkog stajališta puno važniji međuosovinski razmak od 2.560 mm, iako najmanji u poređenju sa odabranim trolistom Tiguan 2.604 mm, Santa Fe 2.700 i Kuga 2.690 mm, u praksi ne donosi veliku prednost konkurenciji, jer RAV4 pruža uzornu udobnost i stabilnost, posebno na asfaltnoj podlozi, na kojoj najveći broj SUV-ova i provede većinu svog radnog vijeka. Japanski predstavnik ne boji se ni off-road terena, ali ni dugoke vode, koju bez problema savladava zahvaljujući automatskom uključivom pogonu na sve točkove sa elektromagnetnim kvačilom i mogućnošću trajnog uključivanja 4x4 pogona. Iako, na terenu ne može pratiti čistokrvne terence poput Land Cruisera, RAV4 sa klirensom od 191 mm i napadnim uglom od 28º te silaznim od 24 do 27º predstavlja solidno sposoban automobil, čije se mogućnosti više nego dovoljne većini prosječnih vozača, koji se tek vremena na vrijeme upuštaju u vožnju po lošim i zahtjevnijim putevima.

 

 

 


Dizajnerski prepoznatljiv Toyotin smireni stil, za koji su mnogi spremni reći da je nedorečen, kod RAV-a pokazuje svoju pravu vrijednost, jer ovaj automobil i nakon četiri godine na tržištu izgleda privlačno i svježe. Kad se tome pridoda nekoliko opcionih detalja poput aluminijumskih naplataka i lijepo stilizovanog prednjeg branika, sa imitiacijom „bull bara“ izrađenom od neuvjerljive i lako savitljive plastike, nijedan vozač za upravljačem RAV-a ne bi se trebao osjećati manje vrijednim kada se nađe rame uz rame sa nekim od konkurentskih modela.Najčešći izbor domaćih kupaca je 2.2-litarski common-rail četverocilindraš koji razvija 136 KS i 310 Nm obrtnog momenta (u cross sport modelu razvija 177 KS). Iako je ovaj motor već dokazao svoj raskošni potencijal, a prije svega uzornu pouzdanost, treba istaći da se i dalje nameće kao idealan izbor za pokretanje 1.595 kilograma teškog automobila.

 

U kombinaciji sa preciznim, ali hodom predugim šestostepenim manuelnim mjenjačem, ubrza automobil od 0 do 100 km/h za 10,7 sekundi. RAV4 ima i dobru maksimalnu brzina od 181 km/h, koja mu omogućava sasvim solidnu dinamiku na autoputu i održavanje putne brzine od 140 km/h. Zahvaljujući snažnim disk kočnicama na svim točkovima, kojima asistiraju ABS, EBD i BA elektronski sistemi, smanjivanje brzine se veoma lako kontroliše. Zaustavni put od 40,3 metra sa 100 km/h, uljeva dozu neophodne sigurnosti, ali i upućuje na potpunost automobila, koji po pitanju pogona i mehanike još uvijek predstavlja jedan od najboljih primjera dostignuća savremene automobilske tehnike.

Datum objave: 19/12/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook