Naslovna > Automobili > Fiat > 500 > Italijani ugasili proizvodnju legende

Fiat 500

Italijani ugasili proizvodnju legende

Nakon gotovo dvijee decenije na tržištu, Evropu je napustio kultni Fiat 500 u svom modernom izdanju...

Čuveni Cinquecento je ovih dana već napustio proizvodnu traku poljske fabrike Tychy. Fiat 500 je godinama bio najprodavaniji model italijanske marke, zato će njegov odlazak iz Evrope biti veoma bolan, a tranzicijski period do pojave nasljednika biće veoma težak za italijanski brend. Rokovi za implementaciju novih bezbjednosnih propisa koji stupaju na snagu u julu postali su prekratki da bi legendarni Cinquecento zauzimao proizvodno postrojenje poljske fabrike, koje će ustupiti jeftinom kineskom modelu. S obzirom na to da je Fiat početkom godine predstavio posebno izdanje FIAT 500 Collezione 1957, već tada se moglo naslutiti da je oproštaj bliži nego što se očekivalo.

 

 

 


U najboljem slučaju, proizvodnja je trebala trajati do jula, ali Stellantisov plan da u pogone poljske fabrike ubaci montažne komplete malenog Leapmotor T03 ubrzao je odlazak Fiatovog večnog šarmera. Stellantis više nema vremena za čekanje i želi na prodajnim tabelama u Evropi imati svoj pristupačni model. Ugovor s kineskim partnerom potpisan je još krajem prošle godine, tako da je Leapmotor sada zvanično 15. brend u Stellantis grupaciji, a maleni i jeftini model T03 će biti prvi model azijskog partnera proizveden na Starom kontinentu. Iako u ponudi ostaje 500 Electric, njegova prodaja u ovoj godini je toliko blijeda da ne opravdava poziciju nasljednika.

 


Fiat je oduvijek bio marka s velikim iskustvom u razvoju malih automobila, te trenutno jedinu nadu polaže u uspjeh nove Pande koja će biti predstavljena početkom jula, ali će u prodaju krenuti tek krajem godine. Italijane hvata panika, jer je to preveliki jaz između nestanka njihove prodajne "lokomotive" i dolaska Pande. Međutim, Fiatovi menadžeri su potvrdili da se radi na alternativi, odnosno na razradi plana transformacije električnog 500 u klasičnu verziju. Fiat će u tom slučaju morati uložiti nova velika sredstva za takvu transformaciju, budući da je platforma električnog Fiće koštala 600 miliona evra. Iako Italijani navodno rade na nasljedniku, jer platforma baterijskog modela tehnički omogućava produžetak života za novu generaciju Fiata 500 Hybrid u izdanju kakav se posljednjih godina proizvodio, on se nažalost neće pojaviti do 2026. godine.

 


Fiat je prošle godine isporučio više od 100.000 primjeraka konvencionalne 500-ke širom Evrope u modernom izdanju, što je, s obzirom na nepromijenjeni oblik od 2007. godine, više nego respektabilan rezultat. Istovremeno, Fiat 500 je već godinama najprodavaniji model italijanske marke, a od debija prve generacije 1957. godine, širom svijeta je prodato više od sedam miliona čuvenog Cinquecenta. Činjenica da se benzinski Fiat 500 nastavlja proizvoditi u Alžiru, ali nažalost ne za evropsko tržište, ostaje tek mala utjeha za njegove obožavaoce.

Datum objave: 22/05/2024
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook