Naslovna > Automobili > Aston Martin > Rapide > Kad emocije postanu automobil
FOTO GALERIJA (12)

Snovi - Aston Martin Rapide

Kad emocije postanu automobil

Malo je limuzina na svijetu kojima se istovremeno dive vrhunski umjetnici i ljubitelji automobilizma. Gledajući Aston Martin Rapid nije teško primijetiti da su emocije rijetko kada tako lijepo pretočene u automobil...

Listajući prve stranice našeg automobilskog sanovnika dolazimo do jednog proizvođača čije ime smo već spominjali u “Snovima”. Aston Martin, zvuči otmeno, gospodski, britanski. To ime nećete čuti svaki dan, već samo u rijetkim prilikama. Automobili Aston Martina viđaju se još rjeđe, oni su teška ekskluziva. Priča o Aston Martinu zvanično je počela 1913. godine, kada su dvojica engleskih entuzijasta Lionel Martin i Robert Bamford osnovala kompaniju, koja je 1915. godine proizvela svoj prvi automobil. Dalji razvoj kompanije bio je turbulentan, sa čestim usponima i padovima, koje su pratile promjene vlasnika. Savremeni Aston je stabilna kompanija, u privatnom vlasništvu dvije investicione kuće Investment Dar i Adeem Investment na čelu sa Davidom Richardsom, proslavljenim rally vozačem, šefom Prodrive i Aston Martin Racing tima... Svi modeli poznate britanske manufakture imaju izražen sportski predznak, koji prati jedinstven, do savršenstva dotjeran dizajnerski jezik. Svi su rađeni ručno, sa brižljivo njegovanim detaljima, vrhunskim materijalima i jedinstvenim dinamičkim dostignućima, koja proizlaze iz uspješne sinergije snažnih benzinskih agregata i savremenih sistema vješanja. Svi su prestižni i visoko kotirani na listama želja najbogatijih ljudi svijeta, koji od sada mogu da uživaju u Aston Martinu na jedan sasvim drugačiji način.

 

 

 

 

 

 

Aston Martin Rapide je ekstraluksuzna britanska limuzina čistokrvnih sportskih gena, koja se svrstava u segment sve popularnijih sportskih limuzina, gdje se još nalaze Maserati Quattroporte, Mercedes-Benz CLS i Porsche Panamera. Ekskluzivnost engleskog predstavnika zagarantovana je maloserijskom proizvodnjom od dvije hiljade jedinica godišnje, ali i cijenom od početnih 150 hiljada eura. Dizajn Rapida izveden je kao spoj retro i savremenih linija, koje Aston Martin koristi na gotovo svim svojim modelima. Najviše prošlosti ogleda se na prednjem dijelu automobila, sa dvodijelnim grilom od poliranog aluminijuma i agresivno izduženim svjetlima, čiji mrki pogled naglašavaju trendovska LED svjetla. Naborani poklopac motora, koji se blago izdiže iznad bokova, krije i dvije “retro” rešetkice, pomoću kojih se nekada motoru olakšavalo disanje. Danas one služe za evociranje uspomena, ali i pobuđivanje prijatnih osjećanja.

 

 

 

Zgodni detalji nalaze se i na bokovima, koji nude jednu od najljepših limuzinskih silueta u svijetu savremenog automobilizma. Nijedan detalj tu nije suvišan, sve je lijepo i smisleno uklopljeno, sa puno, puno elegancije i stila, koja tako dobro pristaje engleskim limuzinama, pa je lako dati za pravo svima koji kažu da je Aston Martin Rapid prvo skulptura pa onda automobil. Elegancija i luksuzan stil karakterišu i unutrašnjost. Sportski karakter automobila osim snažno profilisanih sjedišta naglašava i središnji tunel, koji se proteže čitavom dužinom enterijera. U Aston Martinu ističu da ovaj detalj pojačava sportski doživljaj putnicima na zadnjim sjedištima, koja su poput prednjih sportski profilisana i klimatizovana. Kako i dolikuje limuzini čija cijena je ispisana šestocifrenim brojevima, Aston Martin uz Rapid nudi i vrhunsku opremu.

 

 

Posebno povlašteni su putnici u drugom redu, koji u toku vožnje mogu da gledaju DVD zapise na jednom od dva 6.5-inčna LCD ekrana ili da uživaju u slušanju muzike, za čiju reprodukciju je zadužen vrhunski Bang&Olufsen muzički sistem sa bežičnim slušalicama. Ima tu još niz blagodati u kojima uživaju samo putnici najluksuznijih limuzina današnjice, ali njihov repertoar nije nimalo neobičan za ovu klasu. Ono po čemu je Rapid poseban u klasi je njegov šestolitarski V12 agregat, koji je osmišljen u od strane engleskih inženjera u Gaydonu, a proizvodi se u njemačkom gradu Kölnu, gdje je Aston Martin podigao novu tvornicu agregata. Moćna mašina iz Njemačke se transportuje u Austriju u Graz, gdje se u pogonima Magna Steyr obavlja sklapanje Rapida. Kada se jednom nađe u dvotonskoj limuzini, sa sportskim omjerom masa između osovina 51:49, ovaj agregat spreman je da otkrije svoj raskošni potencijal. Putem šestostepenog Touchtronic 2 automatskog mjenjača, sa mogućnošću ručnog „šaltanja“ na zadnju osovinu prenosi se pogonska moć 477 KS, koji se bude pri 6.000 obrtaja u minuti. Rapidu je to dovoljno da do 100 km stigne za 5,3 sekunde i da se ne zaustavi sve dok ne dostigne maksimalnih 303 km/h, brzinu o kojoj se samo može sanjati.

Datum objave: 04/07/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook