Naslovna > Automobili > Porsche > Panamera > Karavan bez premca
FOTO GALERIJA (68)

Vozili smo - Porsche Panamera Sport Turismo

Karavan bez premca

Prve reakcije na Porscheov „karavanski” koncept Grand Sport iz 2012. godine bile su izvrsne. Takav razvoj situacije bio je dovoljno dobar signal čelnicima Porschea da pet godina nakon koncepta u Ženevi predstave i serijski model koji je svoje prve zvanične kilometre napravio na priobalnim cestama Dalmacije. Pogodite! I naša ekipa bila je tamo.

Šta drugo očekivati od sportskog njemačkog brenda no da bude lider na tržištu sportskih automobila. Na to su nas naučili svojim kultnim modelima poput Carrere, Boxtera, Spydera i drugih, a kroz Panameru su pokazali da veoma dobro djeluju i kada su limuzine u pitanju. Sa novom karoserijskom izvedbom oznake „Grand Sport”, krajem septembra u Trogiru Porsche je pokazao da uvijek može više i bolje. Praktični „karavan” se u dizajnerskom smislu od Sedana ne razlikuje mnogo. Na prvi pogled primjetna je izmijenjena linija krova koja kod Sport Turisma ne završava coupeovski, već se u karavanskom stilu nastavlja prema nazad ostavljajući više prostora za ramena putnika na zadnjoj klupi i čak 50 litara više prtljažnog prostora. Dakle, modeli sa tradicionalnim pogonom broje zapreminu od 520 litara, dok hibridna verzija zbog baterije ima 95 litara manje. U slučaju preklapanja naslonjača zadnjeg sjedišta (omjer 40:20:40) prtljažni prostor raste na nevjerovatnih 1.390 litara, odnosno 1.295 litara kod hybrida.

 


Interesantna je činjenica da se u Sport Turismu po prvi put pribjeglo konceptu sa pet sjedišta. Zadnja klupa je prilagođena za tri odrasla putnika, mada, prema viđenom, i dalje je centralni greben izrazito dug i visok pa bi se onaj iz sredine mogao susresti sa nedostatkom prostora za noge. Ljubitelji „four seatera” imaju opciju narudžbe podjeljene zadnje klupe. S prednje strane nema nikakvih razlika u poređenju sa klasičnom Panamerom. I dalje preovladava Porsche Advanced Cockpit sa digitalnim displayima i interaktivnim mjernim instrumentima. Na centralnoj konzoli glavnu riječ vodi 12,3 inčni ekran visoke rezolucije osjetljiv na dodir, dok se ispod njega preko centralnog grebena nastavlja veliki komandni panel sa mogućnošću upravljanja samo jednim dodirom svim elementima i sistemima vezanim za automobil. Ljubitelji muzike će na raspolaganju imati dvije verzije zvučng sistema: Bose snage  sa 14 zvučnika i snagom od 710 W, te Burmester sa 3D projekciojom zvuka  i 1455 W iz 20 zvučnika i 400 W jakog subwoofera.

Međutim, prava muzika tek dolazi kada se stisne papučica gasa jer je za pogon sportskog karavana zadužena gama od četiri agregata izlazne snage od 243 do 404 kW. Svi oni su preuzeti iz druge generacije Panamere, dakle V oblika sa 6 ili 8 cilindara. Osnovu čini Panamera 4 Sport Turismo sa 330 KS iz turbo benzinca kojima je dovoljno da do stotke „skoče” za 5,5 sekundi (5.3 sec s Sport Chrono paketom). Po snazi na listi slijedi Panamera 4S Sport Turismo sa bi-turbo agregatom koji razvija 110 KS više, a potom slijede Panamera 4 e-hybrid ST sa izlaznih 462 konja iz hibridne kombinacije V6 biturbo agregata i elektromotora, te najjača verzija Turbo Sport Turismo sa 550 konja. Bez obzira koji model kupci odabrali u pogonskoj kombinaciji će doći 8-stepeni PDK automatski mjenjač i aktivni elektronski kontrolisano PTM sistem prenosa snage na sva četiri točka.

Kada su sigurnosni sistemi u pitanju možemo reći, ništa novo. Sve što se može očekivati od luksuznog brenda poput Porschea dostupno je u Sport Turismo Panameri. Od sistema bitnih za spomenuti je Porscheov sistem aktivnog Torque Vectoringa i te aktivna Anti-roll stabilizacija u kombinaciji sa 4D kontrolom šasije. Za viši stepen sigurnosti opciono će se nuditi termalna kamera za noćni režim vožnje a za održavanje visokih performansi kočenja zadužene su opcione keramičke kočnice smještene u ogromna kliješta ispod 20 inčnih aluminijumskih naplataka.

 

Panamera Sport Turismo je dostupna i kao plug-in hybrid. Njena osnovna karakteristika je veoma niska potrošnja goriva od samo 2,5 litara benzina na 100 km, a da pri tome performanse ne trpe ni najmanje. Ubrzanje od 0-100 km/h nakon aktivacije „Launch Controla” završi se za 4,6 sekundi dok je maksimalna brzina postavljena na 275 km/h. Na čisto električni pogon Panamera Sport Turismo e-hybid ima autonomiju od 50 kilometara pri tome razvijajući brzinu do 140 km/h. Za punjenje baterije do punog kapaciteta preko 230 voltnog punjača potrebno je šest sati, a ako se vozači odluče za jači 7.2 kW punjač onda će punjenje potrajati svega 2,4 sata. Kao što svi savremeni Porsche sportski modeli na kolu upravljača imaju „mode switch” kolut, tako je i sa Panamerom Sport Turismo. Okretanjem koluta moguće je izabrati jedan od četiri ponuđena režima vožnje (kod e-hybrid modela: electric, hybrid, sport, sport+) prema kojem se automobil prilagođava i instantno počne reagovati. Međutim, ono što je interesantno je gumeni gumbić u sredini čijim se pritiskom aktivira „sport +” režim u trajanju od 20 sekundi, što bi bilo dovoljno da se izbjegnu neugodne situacije u kojima je potrebna dodatna snaga automobilu.
Zajedno sa Sport Turismo karavanom Porsche je predstavio i najjaču izvedbu Panamere Turbo-S sa E-Hybrid oznakom. To bi značilo da je V8 agregat izlazne snage 550 konja upario sa elektromotorom zbog kojeg kombinacija na kraju broji čak 680 KS. Ni obrtni momenat nije pošteđen pa je povećan sa 770 na 850 Nm. Ovakva strategija preuzeta je sa Porsche 918 Spydera pa elektromotor ne koristi samo za smanjenje potrošnje, već i povećanje performansi. Čemu sve to? Odgovor je jednostavan: da limuzina može ubrzavati poput 911-ke! Lansiranje uz Launch Control do stotke se završava za samo 3,4 sekunde! Za kraj spomenimo da će se e-hybrid od tradicioalne Panamere razlikovati samo po fluorescentno zelenim detaljima poput sjene slova oznake modela i kliješta kočionog sistema.

Slike sa vožnje pogledajte u galeriji, a ovde Vam donosimo kratak pregled tehničkih karakteristika E- Hybrid modela.

Snaga motora: 550 KS
Snaga elektromotora: 136 KS
Ukupna snaga: 680 KS
Ubrzanje: 3,4 s
Najveća brzina: 310 km/h

Datum objave: 08/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook