Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Kinez ozbiljnih namjera

Novitet – Qoros 3 Sedan

Kinez ozbiljnih namjera

Dojučerašnji anonimus među proizvođačima automobila, kineski Qoros, u Ženevi je predstavio jedan serijski i dva zanimljiva konceptna modela...

O Qorosu, kineskom proizvođaču, čiji automobili su privukli veliku pažnju javnosti na ovogodišnjem sajmu u Ženevi, do sada nismo nikada pisali. Rekli bismo opravdano, jer je ova relativno nepoznata “joint venture” kompanija nastala tek 2007. godine, udruživanjem kapitala jedne izraelske kompanije i kineskog proizvođača automobila Chery Automobile Co. Bilo kako bilo, Kinezi su u Ženevu došli sa jednim gotovim proizvodom, kompaktnom limuzinom, pomalo bezidejnog imena “Sedan 3” i dva koncepta: karavanskom verzijom “trojke” Estate Concept i jednim SUV modelom, Qoros 3 Cross Hybrid.

 

Svjesno ili ne, Qoros je podigao veliku medijsku prašinu još prije Ženeve, kada je objavio da će se njegova nova limuzina zvati GQ3. Njemački gigant Audi je u tom imenu prepoznao sebe i pod hitno tražio da se ime GQ3 “prepravi”, jer nesumljivo asocira na njegove modele. Kinezi su shvatili poruku i njihova limuzina u Ženevi je osvanula kao Sedan 3. Sada kada smo razjasnili “zavrzlamu” oko imena, koja je podigla medijsku prašinu oko Qorosa, da napišemo i par riječ o samom automobilu. Njegov dizajn potpisuje zvučno ime Gert Hilderbrand, isti onaj dizajner, koji potpisuje izgled savremenog Minija.

 

“Trojka je naš temelj, automobil po kojem će se pamtiti ova kompanija i koji će biti reper za sve buduće modele. Naš cilj nije da ostavimo impresivan utisak na prvu, već da trajemo”, izjavio je Hilderbrand, u Ženevi.

 

Da je riječ o ozbiljnom proizvodu, koji prati savremene standarde, najbolje potvrđuje činjenica da je “Sedan 3” razvijen na modularnoj platformi, poput Volkswagenove MQB, koja dozvoljava “poigravanje” sa dimenzijama, ali i podiže sigurnosne standarde na visok nivo. Koliko su ti standardi visoki vidjećemo tek kada “Sedan 3” izađe na megdan mjernim uređajima i preprekama za simuliranje sudara u EuroNcapovom testnom centru.

 

Ono što je za sada izvjesno je da ovaj automobil nudi korektan vanjski dizajn, te enterijer čija struktura i dizajn nesumljivo podsjećaju na neke modele iz VAG koncerna. Od Audija je “posuđen” dizajn upravljača, a od Volkswagna centralni greben, automatski mjenjač i rolo poklopac odlagališta za sitnice.

 

No, ima i jedinstvenih detalja poput ekrana osjetljivog na dodir sa dijagonalom od 20 centimetara. Njegovu veličinu, nažalost, ne prate ni brzina informacionog sistema, a ni njegova grafika, za koju tehnofili tvrde da je već sada poprilično zastarjela. Sama kabina je komforna i nudi dovoljno prostora za četiri putnika, te prtljažnik od 450 litara, čiji kapacitet je u okvirima klase.

 

Kada se “Sedan 3” krajem ove godine nađe na evropskom tržištu, kupci bi trebali da biraju između 1.2-litarskog trocilindričnog benzinca i 1.4-litarskog benzinskog turboagregata, koji je na zadnjoj osovini potpomognut hibridnim pogonom. Ova kombinacija bi trebala ponuditi združeni potencijal od 223 KS i 450 Nm, uz emisiju Co2 nižu od 120 g/km. Mada nije definitivno potvrđeno, najjeftiniji model Qorosa u Evropi bi trebao startovati po cijeni od 16.000 eura

 

KONCEPTI

 

Karavan i crossover

 

Mada su deklarisani kao koncepti, ovi modeli već sada djeluju kao automobili iz serijske proizvodnje...

 

Iako su ženevski izložbeni modeli djelovali kao 99 % gotovi serijski automobili, Estate Concept i Qoros 3 Cross Hybrid su deklarisani kao nedovršeni koncepti. Qoros Estate Concept zamišljen je kao karavanska verzija Sedan 3 modela, koja bi trebala da ponudi više komocije na zadnjim sjedištima i više slobodnog prostora iza njih u prtljažniku. Osim toga u taboru kineskog proizvođača navode da će ovaj model nuditi mnoštvo praktičnih i korisnih pretinaca u kabini, te nadasve uzornu udobnost.

 

Ljubiteljima crossover modela, Qoros je predstavio 3 Cross Hybrid Concept, koji takođe predstavlja dizajnerski izvedenicu Sedan 3 modela, u hatchback verziji sa petoro vrata, povišenim vješanjem i detaljima karakterističnim za savremena off-road vozila. Napredna strategija ovog automobila najbolje se ogleda u koncepciji njegovog pogona, sastavljenog od 1.2-litarskog trocilindričnog turbobenzinskog agregata sa 130 KS i 50 kW elektromotora, koji snagu crpi iz litium-ionskih baterija, maksimalnog kapaciteta 1.9 kWh.  

Datum objave: 03/06/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook