Naslovna > Automobili > Renault > Megane > Kompaktni transformers
FOTO GALERIJA (15)

Test - Renault Megane CC 1.4 TCe Dynamique

Kompaktni transformers

Četvrta karoserijska izvedba Meganea treće generacije za dvadesetak sekundi transformiše se iz atraktivnog kupea u još atraktivniji kabriolet, nudeći tako dva potpuno drugačija ugođaja u vožnji...

Da danas veoma popularna Coupe Cabriolet vozila iza sebe imaju veoma dugu istoriju, potvrđuje sada veoma vrijedni i izuzetno rijetki oldtimer Peugeot 402 BL Eclipse Decapotable, koji je debitovao daleke 1934. godine. Ipak, prvi moderni i veoma popularni Coupe Cabriolet rođen je 1996. godine u obliku Mercedesa SLK, poslije kojeg je svaki proizvođač već planirao da svoju gamu obogati sa jednim sličnim modelom.

 

Jedan od tih proizvođača je i Renault, koji je 2003. godine lansirao Meganea CC, coupe kabriolet sa čvrstim sklopivim krovom konstruisanim od njemačkog specijaliste Karmann. Zahvaljujući prodaji od preko 170.000 primjeraka u periodu od 2003. do 2010. godine, Renault je predstavljanjem nove, treće serije Meganea već uveliko razvijao i njegovu CC verziju, koja se u verziji 1.4 TCe Dinamique našla i na našem testu.

 

 

U poređenju sa standardnim modelom, Megane CC s njim dijeli samo prepoznatljivo lice, dok je sve ostalo potpuno drugačije dizajnirano. Pogled na bok otkriva sada već uobičajenu formu coupe cabriolet vozila, iz razloga što upravo čvrsti sklopivi krov diktira ne samo proporcije, već i sam oblik zadnje sekcije, gdje će pritiskom na prekidač biti smješten. Međutim u Renaultu su se poslužili sa nekoliko trikova, koji ovom modelu obezbjeđuju dovoljno izraženu prepoznatljivost, a riječ je o metaliziranim A stubovima, retrovizorima u drugoj boji, te razvučenim zadnjim svjetlima, koja zadiru duboko u bokove vozila. Tu su svakako i u Dinamique paketu opreme standardni Schuss 17-inčni laki točkovi sa pneumaticima dimenzija 205/50, koji Renaultovom Coupe Cabrioletu daju finalni pozitivni pečat. 

 

Za razliku od prednjeg dijela, zadnja sekcija jednostavno ništa ne dijeli sa klasičnim modelom, a na njoj dominiraju zanimljivo skrojena svjetlosna grupa, te poklopac prtljažnika sa donjim rubom spuštenim sve do tamnog dijela odbojnika. U pogledu dimenzija, Megane CC na granici je zone kompaktnih automobila, iz razloga što je sa 4.495 mm čak 19 centimetara duži u odnosu na svog bratskog petovratnog modela. Razlog za to krije se upravo u zadnjem dijelu, gdje je bilo potrebno obezbijediti dovoljno prostora za dvije osobe, a da se uz sklopljeni krov nađe mjesta za odlaganje prtljaga.

 

 

Kako se ovakvi automobili uglavnom kupuju da bi se u njima uživalo, ali i da biste bili i primijećeni, enterijer našeg Meganea CC Dinamique predstavlja priču za sebe. Iako je instrument tabla sa analogno-digitalnim pokazivačima i prepoznatljivim aranžmanom centralnog grebena preuzeta od klasičnog Megane, kožom presvučena unutrašnjost u crveno-crnom koloritu, brojni metalizirani implantati, te sportski skrojena sjedišta, jednostavno ne dozvoljavaju bilo kakve negativne kritike. Isto važi i za stakleni dvodijelni krov, koji se pritiskom na prekidač sklapa ispod poklopca prtljažnika za oko 20 sekundi. Ponuda prostora na prednjem sjedištima zadovoljiće i korpulentnije osobe, što naravno ne važi za pomoćnu zadnju klupu, dovoljnu za dvoje djece ili osobe nižeg rasta.

 

U pogledu opreme naša Dinamique opcija pored uobičajenih detalja imala je kompletnu elektrifikaciju stakala i retrovizora, dvozonsku klimatizaciju, tempomat, audio CD sistem Arkamys snage 4x30 W i bluetooth handsfree priključkom, te senzore parkiranja na zadnjem dijelu. Ono što posebno treba pohvaliti je sama atmosfera u vozilu, što najviše treba zahvaliti upravo staklenom krovu, sa unutrašnjom zaštitnom zavjesom, koja je posebno efektivna pri veoma sunčanom vremenu. Da je Megane CC veoma sposoban i kao automobil za duža putovanja, najbolje potvrđuje prtljažnik, čija zapremina sa podignutim krovom iznosi sasvim pristojnih 417 litara, međutim ako preferirate vožnju sa vjetrom u kosi, moraćete se pomiriti sa polovinom prtljažnika, odnosno sa volumenom od 211 litara.

 

 

 

MOTOR: PRIPADNIK "DOWNSIZING" GENERACIJEU Testni Megane CC bio je ugrađen svojevrsni novitet u Renaultovoj gami 1.4-litarski TCi turbo benzinac, koji pri 5.500 o/min razvija 130 KS i 190 Nm obrtnog momenta, raspoloživog od 2.250 o/min. Renault ovaj agregat opisuje na sljedeći način: snaga 1.8-litarskog, obrtni moment 2.0-litarskog i potrošnja 1.6-litarskog benzinca, a riječ je o još jednom pripadniku sada sve prisutnije “downsizeing” porodice motora. U našoj CC opciji ovaj agregat je iskombinovan sa šestostepenim ručnim mjenjačem, koji svojim prenosnim odnosima, tačnije odličnom usklađenošću sa osobinama motora, naprosto mami na čestu izmjenu brzina i ispitivanje krajnjih karakteristika pogonskog sklopa.

 


Na testu sposobnosti Renault Megane CC TCe je u dovoljnoj mjeri opravdao svoj dinamični izgled, što osim ubjedljivih karakteristika ugrađenog 1.4-litarskog turbo benzinskog agregata sa 130 KS treba da zahvali i svom uvjerljivom ogibljenju u kombinaciji prednja McPherson i zadnje torziona osovina. Tokom brze izmjene trake Megane CC uz minimalno naginjanje karoserije poslušno je slijedio zadanu putanju, samo na krajnjem limitu pokazavši tipičnu prednjepogonašku osobinu ka proširivanju trajektorije prednjeg dijela. Tokom konstantne izmjene pravca Meganeovo ogibljenje na najbolji način je pokazalo da je konstruisano sa ciljem postizanja kompromisa između dobrog ležanja na cesti i udobnosti. Zahvaljujući srčanosti malog ali potentnog agregata Megane CC po pitanju dinamike zaslužuje visoku ocjenu, pogotovo ako dodamo činjenicu da je standardno naoružan ESP i ASR elektronskim pomagalima.

 


Prilikom mjerenja performansi, naš testirani model do 100 km/h stizao je za 10,9 sekundi, nakon čega je uspio ostvariti i maksimalnu brzinu od 199 km/h. U ostale pozitivnosti uvrstili smo i efikasne karakteristike kočionog sistema, opremljenog uređajem protiv blokiranja točkova, distribucijom kočione sile i pomoćnikom pri naglom kočenju, koji je sa 100 km/h Renaultovog coupe cabrioleta uspijevao zaustaviti za 38,5 metara. Što se tiče ekonomičnosti, naš testirani primjerak svakih 100 kilometara je zahtijevao 9,4 litre bezolovnog goriva, što je solidno ostvarenje, uzmemo li u obzir da se tokom testa nismo trudili da vozimo štedljivo.Ukupna cijena na bh. tržištu od 43.189 KM mnoge će odvratiti od ovog po mnogo čemu posebnog automobila, ali ne i one koji preferiraju ovu vrstu vozila. Ovaj po mnogo čemu posebni model predstavljaće odabir uglavnom osoba koji žele atraktivan i svestran automobil za cijelu godinu, a nipošto se ne žele odreći užitka koji može da obezbijedi samo vožnja sa vjetrom u kosi.

Datum objave: 15/11/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook