Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Konferencija za spas „ekoloških“ SUS motora

Japan

Konferencija za spas „ekoloških“ SUS motora

Pet najvećih kompanija koje proizvode prevozna sredstva iz zemlje izlazećeg sunca, ne dijeli bezuslovni enuzijazam ka potpunom prelasku na električne pogonske sklopove, te planiraju da rade na novim naprednim SUS motorima koji koriste ekološki prihvatljiva goriva...

Trenutno je na globalnom nivou prisutna jaka inicijativa za regulisanje i samnjenje emisije štetnih gasova, kako bi se zaustavilo globalno zagrijavanje i negativni efekti po život na zemlji, koje bi ono moglo proizvesti. Ova Ova inicijativa, između ostalog, dotiče i industriju automobila, pa su se proizvođači dužni prilagoditi novonastaloj situaciji kako bi obezbjedili svoj opstanak na radikalno izmjenjenom tržištu, koje ubrzano klizi ka elektifikaciji. Upravo su električni pogonski sklopovi prihvaćeni kao najbolja ekološki prihvatljiva alternativa za SUS motore, koji emituju ugljen-dioksid. Međutim, i pored jasnog pritiska od stane pojedinih vlada svjetskih država, ali i iskrene želje i namjere nekih kompanija da što prije prijeđu na potpunu proizvodnju elektrifikovanih automobila, pojedini proizvođači imaju rezervisano mišljenje po ovom pitanju.

 

 

 

 

 

Ove kompanije još uvijek nisu spremne da upotpunosti odustanu od SUS agregata, jer bi to značilo i kraj sistema više decenija stvaranih lanaca nabavke i infrastrukture, zbog čega bi ogroman broj radnih mjesta bio ugrožen. Dobar primjer da su proizvođači automobila daleko od konsenzusa o potpunoj elektrifikaciji je to da se samo šest kompanija obavezalo da će zaustaviti prodaju automobila sa SUS motora do 2040. godine. Dok se glavne autoindustrije kao što su Kina, Njemačka i Sjedinjene Države nisu obavezale na ugovor tokom konferencije o klimatskim promjenama COP26 u Glazgovu u Škotskoj. Najnoviji događaj koji ide u prilog ovoj pojavi je i koalicija, koju je formiralo pet velikih japanskih automobilskih kompanija za istraživanje opcija u nastojanju da se spasi motor sa unutrašnjim sagorijevanjem. Toyota, Mazda i Subaru najavili su namjeru da odu dalje od elektrifikacije,  kako bi postigli nultu emisiju ugljenika, dok su Kawasaki i Yamaha najavili namjeru da razviju motor na vodonik za transportna vozila na dva točka i druga vozila. Dakle transformacija motora sa unutrašnjim sagorevanjem na alternativna rješenja koja podrazumjevaju upotrebu ekološki prihvatljivih goriva, kakav je vodonik, postaće jedan od glavnih stubova razvoja u ovoj zemlji.

Datum objave: 15/11/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook