Naslovna > Automobili > Citroen > C5 > Lađa koja traži kapetana
FOTO GALERIJA (16)

Test – Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Confort

Lađa koja traži kapetana

Citroenova hidraulika već 54 godine u svijetu automobila promoviše ideju da se “lađe” mogu voziti i po suvom. Plivajuće vješanje, provjeren dizelaš, savremena arhitektura, potpuna oprema i direktorska sjedišta su kao stvoreni za pomorske pustolove, koji se ni na suvom ne žele odreći svoje lađe...

Automobilizam je oduvijek pratio razvoj tehnologije, mode, životnog stila, standarda i potreba kupaca. Proizvođači su se konstantno prilagođavali promjenama, a oni najbolji su ih uspješno predviđali. Citroen, međutim nikada nije bio u tom filmu! Njegov sudbina određena je 1955. godine, kada je svijet dobio po mnogima jedan od najrevolucionarnijih automobila svih vremena Citroen DS. Aerodinamičan, sa prednjim pogonom i samoregulirajućim hidropneumatskim vješanjem, motorom od 75 KS, maksimalnom brzinom od 140 km/h, disk kočnicama (prve u svijetu) i bezvremenskim dizajnom ovaj automobil bio je i ostao Citroenova sudbina.

 

 

 

 


Tradicija je važna, a da nije tako, mnogi njemački automobili vjerovatno ne bi ni izbliza bili popularni kao danas, kada ih mnogi kupuju po navici. Svjestan toga Citroen je odlučio da s novim C5 napravi kompromis i u jednom automobilu ponudi koncepciju, koja će podjednako zadovoljiti tradicionalna, ali i moderna shvatanja njegovih automobila. Podsjećamo da je Citroen C5 Tourer predstavljen 2008. godine u Ženevi, kao jedini model srednje klase koji se može dobiti sa klasičnim ili hidropneumatskim Hydractive 3 vješanjem, kakvo je imao testni model. I dok je prvi model napravljen kao pandan “klasičnoj” njemačkoj konkurenciji, testni je onaj pravi, čistokrvni Citroen zasnovan na tradiciji.

 

 


C5 Tourer izgledom nije revolucionaran, ali je skladan, lijepo oblikovan lifestyle karavan, koji nerijetko mami poglede prolaznika. U tom pogledu njegovi najjači aduti su masivna izvedba, te markantan prednji kraj sa neobičnim svjetlima i mnoštvom hromiranih, oku zanimljivih detalja. Interesantno je zapaziti da C5 Tourer, kao nijedan Citroen do sada, djeluje “njemački” robusno, a da pri tome ne gubi ništa od prepoznatljivog francuskog šarma. Zahvaljujući hidropneumatskom vješanju, koje omogućava regulisanje udaljenosti od podloge, “karavanska petica” je spremna i da koketira sa crossoverima i monovolumenima. Ko drži do imidža ovo bi trebao prihvatiti kao adut više u odnosu na konkurenciju.

 

 

 

 

Da u Citroenu sve više razmišljaju “njemački”, uočljivo je već poslije otvaranja vrata. Dupli keder na njima i ugodno “bup” po zatvaranju zvuče lijepo i “mirišu” na poseban ugođaj. Unutrašnjost je originalna, a najviše pažnje privlače preudobna sjedišta, u kojima se sjedi direktorski. Kada tome dodate hidropneumatsko vješanje, C5 Tourer jednostavno nema konkurencije na polju udobnosti. U takvom okruženju kilometri se podnose s lakoćom, posebno na autoputu, koji C5 guta poput superbrzog TGV voza. Idealne preporuke za poslovnu limuzinu, u kojoj bi samo rijetki mogli imati problema sa bolovima u leđima. Kvalitet izrade je na nivou srednje klase, ne prvoklasan, ali veoma solidan. Dobar dio instrument table obložen je mekanom guma-plastikom kakvu koristi većina konkurencije, dok je plastika središnjeg stuba nešto tvrđa i ostavlja prostora za napredak. Instrumenti su izvedeni u kombinaciji analogno-digitalnih pokazivača, sa narandžastom podlogom. Na instrument tabli su čak tri digitalna displeja, dok je još jedan na središnjem stubu.

 

 

 

Ljubiteljima digitalizacije to bi se trebalo svidjeti, ali će se i oni morati priviknuti na parcijalni način očitavanje informacija. Oprema Confort nudi sve što je potrebno za udobnu vožnju, automatsku dvozonsku klimu, električne podizače, CD MP3 Player... i multifunkcionalni upravljač sa fiksnim centralnim dijelom. Komande na upravljaču su gusto raspoređene i njihovo savlađivanje, bez obzira na vozačevu prilagodljivost, zahtijeva vrijeme. Prostor iza drugog reda sjedišta, koji nudi dovoljno komfora za noge dvometraša, iskorišten je za prtljažnik, koji u osnovnom kapacitetu može da primi 533 litre, a sa obaranjem zadnje klupe 1.490 litara, što je sasvim dovoljno za potrebe petočlane porodice, čak i na dužim putovanjima.

 

 

 

Dvolitarski dizel agregat sa filterom čestica protiv čađi iz 1.997 ccm izvlači 138 KS pri 4.000 obrtaja u minuti. Solidan obrtni moment od 340 Nm omogućava mu uvjerljive performanse i pored popriličnih 1.700 kg, koliko je težio testni model, kojem je do 100 km/h trebalo 12,2 sekundi. Maksimalnih 200 km/h na sat je iznenađujuće lako ostvarivo u praksi, što dovoljno govori o elastičnosti agregata i uspješnoj kombinaciji sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Mjenjač je još jedna od stvari koje ostavljaju prostora za napredak, ponajviše zbog njegovog defanzivnog i na štedljivost orijentisanog karaktera. Zbog toga smo kod angažovanije vožnje poželjeli da su Francuzi ponudili još malo više preciznost i brzine. Da Citroen nije sportski gliser, već najugodnija lađa, najbolje potvrđuje Hydractive 3 vješanje, zahvaljujući kojem C5 bešumno klizi, bez obzira na podlogu. Ovakav sistem vješanje automobila serijski dolazi sa elektronskim podešavanjem tvrdoće vješanja, koje omogućava spuštanje i podizanje automobila, te dodatno ukrućivanje u Sport modu.

 

 

 

U startu treba naglasiti da je prioritet hidrauličkog vješanja udobnost, a tek onda dinamika te da smo se u to uvjerili tokom testne vožnje. Serijski ESP odlično ispunjava svoj zadatak i uspješno zadržava automobil u granicama fizike, mada po krivudavom putu  zbog „plivajućeg vješanja“ imate osjećaj nestabilnosti, na koju se jednostavno treba naviknuti. Kočnice su uvjerljive i ne posustaju ni poslije učestale eksploatacije te na testu dinamičkih sposobnosti nude prosječan kočioni put od 40,7 metara... Citroen C5 Tourer 2,0 HDi sa hidropneumatskim vješanjem bez sumnje je najudobniji karavan u klasi, koji za 45.901 KM, koliko u okviru akcijskog popusta košta testni model, nudi potpunu opremu i provjeren dizelaš. Poštena cijena za poštenu količinu jedinstvene hidropneumatske tehnologije, koja ima tradiciju staru 54 godine.
 

Datum objave: 27/09/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook