Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Lancia dovozi model Rally 037 koji je osvojio Svjetski reli prije tačno 40 godina

Rétromobile 2023.

Lancia dovozi model Rally 037 koji je osvojio Svjetski reli prije tačno 40 godina

Lancia podržava „Lancia Classiche“ program koji promoviše originalnost i autentičnost sopstvenih istorijskih vozila...

47. izdanje revije Rétromobile, najstarije i najprestižnije evropske revije klasičnih automobila, održaće se od 1. - 5. februara u izložbenom centru Paris Expo Porte de Versailles. Na ovom prestižnom francuskom događaju biće predstavljeno preko 1.000 vozila i biće domaćin za preko 600 međunarodnih izlagača i skoro 130.000 posjetilaca. Lancia nije mogla da propusti šansu da se predstavi na ovom događaju sa odjeljenjem Stellantis Heritage. Cilj ovog odjeljenja osnovanog 2015. godine jeste zaštita i promocija istorijskog nasljeđa brendova Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Abarth, a svoju misiju sprovodi učešćem na događajima i nuđenjem usluga posvećenih ljubiteljima i vlasnicima klasičnih automobila italijanskih brendova ove Grupe.

 

 

 


Sa „funkcionalnim“ i oštrim formama kako sprijeda tako i pozadi, Lancia Rally 037, poznatiji kao kod projekta u kom je nastao, „037“, čist je sportski automobil koji otelotvoruje poznatu pobjedu Davida nad Golijatom. Lancia Rally 037 bio je posljednje vozilo s pogonom na dva točka koji je osvojio Svjetsko prvenstvo u reliju 1983. godine, nadvladavši moćne protivnike s pogonom na sve točkove. Zasnovan na modelu Beta Montecarlo, Lancia Rally 037 nije dizajniran kao vozilo za masovnu proizvodnju s obzirom da je model na putevima bio je striktno potreban za ulazak u svijet relija. Predstavljen je 1982. godine na Sajmu automobila u Torinu, a proizvedeno je 200 primjeraka kako bi se dobio pristup grupi B, ali svega 53 primjerka su opremljena za takmičenje.

 


Debitovao je na reliju Costa Smeralda u aprilu 1982. godine i zvanično se takmičio u sezoni 1983. sa zvaničnim timom Lancia Martini Racing. Model 037 je dominirao svjetskim prvenstvom od svoje prve trke i osvojio Monte Karlo sa Valterom Rorlom (Walter Röhrl) za volanom. Na kraju sezone, uprkos jakoj konkurenciji novog Audijevog modela Quattro sa pogonom na sve točkove, Lancia je osvojila Svjetsko prvenstvo u konstruktorima i osvojila drugo mjesto u Svjetskom prvenstvu za vozače i Evropskom i Italijanskom prvenstvu.

 

 

 

Opremljen četvorocilindarskim motorom sa ubrizgavanjem sa dvije osovine, sa snagom od 260 do 305 KS u zavisnosti od zapremine motora (od 1.995 do 2.111 cc), Rally 037 se pokazao kao lagano, okretno vozilo visokih performansi sa superiornim upravljanjem i trenjem na putu. Ovo je takođe omogućeno zahvaljujući njegovoj originalnoj hibridnoj, monokok i cjevastoj konstrukciji koju je opremila radionica Pininfarina, koja je razvila agresivnu i elegantnu karoseriju sa značajnim aerodinamičkim opterećenjem ka tlu. Da bi se postigla maksimalna efikasnost, napravljen je od poliestera sa ojačanjima od fiberglasa, a i poklopac prtljažnika i motora mogu se vrlo brzo odvojiti. Minimalistički i racionalni enterijeri bili su neophodni za takmičenje. Pored toga, imao je nekoliko aerodinamičkih dodataka, uključujući upadljiv zadnji spojler, što ga je učinilo još impresivnijim.

Datum objave: 01/02/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook