Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Lavovski zaokret

Novitet – Peugeot 308

Lavovski zaokret

Korjenite dizajnerske i tehnološke promjene, započete sa modelima 208 i 2008, Peugeot nastavlja da prenosi i na svoje ostale modele, što najbolje potvrđuje i potpuno novi model 308...

Ako je suditi prema aktuelnom izvještaju o broju registrovanih novih automobila u prvom tromjesječju 2013. godine, koji potpisuje Evropska asocijacija automobilskih proizvođača ACEA, francuski Peugeot je sa minusom od 13,1% u ozbiljnim problemima. Istini za volju, ništa bolje ne stoje ni ostali veliki evropski proizvođači poput Volkswagena, koji je zabilježio pad od 12,2%, Renaulta sa padom od 13,9% ili Forda, koji je ostvario 20% lošiji rezultat. Pravog recepta za spas od tržišne „dubioze“ očigledno nema, ali je predstavljanje novih modela kakva takva nada za automobilske proizvođače da će izlazak iz krize dočekati spremni.

 

DRUGA GENERACIJA PEUGEOTA 308, čija zvanična prezentacija je zakazana za septembarski Sajam automobila u Frankfurtu, trebala bi da se pridruži veoma uspješnoj 208-ici, koja je već dugo vremena jedini Peugeot na listi 10 najprodavanijih modela na evropskom tržištu. Da Francuzi jedva čekaju početak prodaje novog kompakta, najbolje potvrđuje i činjenica da su prve oficijelne fotografije i najosnovnije tehničke podatke objavili na internetu puna 4 mjeseca prije njemačke premijere. Novosti su brojne i odnose se prvenstveno na dizajn, koji prati stilska usmjerenja zacrtana sa 208-icom i njenom SUV verzijom - modelom 2008.

 

Nakon ere agresivnih „mačkastih“ prednjih svjetala i velikih usisnika vazduha, koje je 1998. godine na velika vrata uvela legendarna 206-ica, Peugeot polako, ali sigurno u svoju gamu uvodi novi, rekli bismo klasičniji dizajnerski jezik. Bez prevelikog oslanjanja na emocije, samo jedan pogled na prve fotografije nove 308-ice dovoljan je da se vidi u kojem smjeru su gledali francuski inženjeri i dizajneri. Njihov uzor je nesumnjivo bio jedan od najuspješnijih kompakta - Volkswagen Golf, koji se kroz svih sedam generacija koncepcijski nikada nije suštinski promijenio. U skladu sa tom filozofijom obrisi praktične petovratne karoserije kod 308-ice sada su jasniji, a sam automobil izgleda ozbiljnije u odnosu na prethodnika.

 

KAO KAMEN TEMELJAC za podizanje druge generacije 308-ice poslužila je nova EMP2 modularna platforma, na kojoj bi u budućnosti trebali biti razvijeni mnogi modeli PSA grupacije. Osim nižih troškova proizvodnje, njena osnovna prednost je lakša konstrukcija, koja bi u prosjeku trebala donijeti do 140 kg manju težinu u odnosu na prošli model. Sa manjom težinom dobijeni su i bolja dinamika vožnje, upravljanje, ali i niža prosječna potrošnja svih agregata, tvrde Peugeotovi inženjeri, predvođeni Laurentom Declerckom, direktorom razvoja nove 308-ice.

 

On je istakao da je velika pažnja pored platforme posvećena i vješanju, sistemu upravljanja, prenosa i distribucije pogonskog potencijala, koji su unaprijeđeni kroz 116 novopatentiranih tehničkih rješenja. U Peugeotu su posebno ponosni na smanjenje emisije CO2, te već sada ističu kako će najekološkiji model 308-ice emitovati tek 85 g/CO2 po pređenom kilometru, što je jednako prosječnoj potrošnji od samo 3,2 litre dizela.

 

SA 4,25 METARA DUŽINE nova 308-ica je kraća za 2,7 cm, te nepuna 4 cm niža od prethodnika. Zvanični podatak da je osnovna zapremina prtljažnika kod novog modela 470 litara, djeluje pomalo nestvarno, jer kao takav suvereno nadmašuje najbolje predstavnike u klasi poput Citroena C4 (408 l), Honde Civic (401 l), Volkswagen Golfa (380 l), Renault Meganea (372 l)... Osim toga, to je 122 litre veći kapacitet u odnosu na aktuelnu 308-icu. Na sve to iz Peugeota poručuju da je kabina novog modela osjetno komfornija, te da su dragocjeni centimetri dobijeni potpuno novom organizacijom instrument panela, koji donosi modernizovan i veoma savremen način upravljanja klimatizacijom i multimedijom putem 9,7 inčnog displeja osjetljivog na dodir.

 

Koliko se može zaključiti na osnovu prvih fotografija, tradicionalistima su u najbogatije opremljenim modelima ostavljene klasične komande za CD, podizače stakala, centralnu bravu i još nekoliko sekundarnih funkcija... Do najbitnijih informacija za vožnju, vozač nove 308-ice će dolaziti pogledom preko obruča trokrakog upravljača. Kako će ovo rješenje, koje je koncepcijski isto kao u modelima 208 i 2008, funkcionisati u praksi, ostaje da se vidi, ali je nesumnjivo da nova 308-ica u svim segmentima pravi jasan odmak od svega onoga što je u kompaktnoj klasi nudio njen prethodnik. Peugeot 308 će se proizvoditi u francuskoj tvornici u Sochauxu, a više detalja o ovom automobilu i cijenama pojedinih modela biće poznato nakon svjetske prezentacije u Frankfurtu, polovinom septembra tekuće godine.

 

Datum objave: 28/06/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook