Naslovna > Automobili > Alfa Romeo > 8C > Ljepotica i zvijer
FOTO GALERIJA (9)

Snovi – Alfa Romeo 8C Competizione

Ljepotica i zvijer

Dizajnerski brilijant nacrtan rukom Wolfgang Eggera, proizveden u samo 500 primjeraka, jedan je od najekskluzivnijih automobila današnjice, pred čijim dizajnom bi se mogli pokloniti mnogi višestruko skuplji sportski automobili...

U bogatoj istoriji Alfa Romea mnogo je automobila koji su otišli u legendu, ali samo je jedan postao legenda i prije svog “rođenja”. Alfa Romeo 8C Competizione je predstavljena prvobitno kao koncept 2003. godine na Sajmu automobila u Frankfurtu, da bi 2007. godine na istom mjestu osvanula kao maloserijski supersportski automobil, koji je odmah postao meta kolekcionara. Limitirana proizvodnja od samo 500 primjeraka zagarantovala je ekskluzivnost svakom modelu, a prekrasan dizajn koji potpisuje Nijemac Wolfgang Egger vječnu slavu... Prezime Egger nije tako zvučno kao recimo prezimena Giugario, Pininfarina, Bertone, Bangle, Shrayer... ali bolji poznavaoci automobilskog dizajna ovog sredovječnog njemačkog kreativca smatraju jednim od najdarovitijih dizajnera današnjice, koji je generacijama iza sebe, a posebno Italijanima ostavio djelo od neprocjenjive vrijednosti. U samom imenu jedne od najekskluzivnijih Alfi svih vremena ima dosta simbolike i duha prošlosti, koji joj daju posebnu draž. Naime, njeno ime kod kolekcionara budi uspomene na model 6C 2500 Competizione, legendarni Alfin model iz 1948. godine, koji je u dizajnerskom smislu predstavljao prelaz između predratnog i poslijeratnog stila. Taj automobil je u svom izgledu uspješno spojio prošlost i sadašnjost, baš kao i njegova savremena nasljednica Alfa Romeo 8C Competizione...

 

 

 

 

 

Uzor iz prošlosti je imao i snažan sportski predznak, koji se ogledao u šestocilindričnom 2.5-litarskom benzinskom agregatu, sa za to vrijeme veoma moćnih 145 KS, koji su automobilu teškom samo 850 kg omogućavali postizanje za to vrijeme vrtoglavih 200 km/h. Kada svemu tome dodamo da je ovaj automobil učestvovao na legendarnoj italijanskoj utrci Mille Miglia, te da su ga tada vozila neka od najvećih imena tadašnjeg auto-moto sporta Juan Manuel Fangio i Augusto Zanardi, onda postaje jasnije zašto se Alfa Romeo odlučio da svom novom modelu da na povjerenje dio slavne prošlosti. Za razliku od pedesetih godina prošlog vijeka, kada je Alfa Romeo palila i žarila stazama širom Evrope, te imala izražen sportski predznak, savremena Alfa je pod patronatom Fiata postala komercijalnija, sa puno manjim mogućnostima za razvoj tehnologije, prvenstveno motora, koji bi bio dostojan ugradnje u automobil tima 8C Competizione.

 

 

 

Zbog toga je moćna mašinerija posuđena od Maseratija, tačnije od njegovog Gran Turismo modela. Konstrukcija vješanja i većina dinamičkih rješenja su identični kod oba automobila, a interesantno je da se završno sklapanje svih pet stotina Alfi 8C odvijalo u Maseratijevim pogonima u Modeni. Za pogon 8C Competizione iskorišten je izvorni 4.2-litarski agregat, čija zapremina je za potrebe Alfe povećana na 4.7-litara. Ovakvim zahvatom snaga je sa Maseratijevih 400 povećana na 450 KS, pa je 1.585 kg teška Alfa 100 km/h u stanju uhvatiti za samo 4,2 sekunde. Maksimalnih 300 km/h je najveća brzina koju je dostigla jedna maloserijska Alfa, a teško je i zamisliti ko bi tražio više od toga. Mada ima sve predispozicije da bude supersportski automobil, sa gotovo idealnim omjerom masa između osovina 49:51, 8C Competizione ima jedan veliki nedostatak. Prelijepa je. Svaki od 500 sretnika koji su je parkirali u garažu spreman je tvrditi da bi je radije gledao satima nego je vozio. Za njih je to automobil nemjerljive vrijednosti, koji su dugo, dugo sanjali... Pet stotina sanjara je svoj san ispunilo za 150.000 eura, puno jeftinije nego što će ga ispuniti svi oni, koji još čeznu za Alfom Romeo 8C Competizione, jer njena cijena ne pada, već raste iz dana u dan.

Datum objave: 29/04/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook