Naslovna > Automobili > Renault > Latitude > Lovac na kilometre
FOTO GALERIJA (44)

Test - Renault Latitude

Lovac na kilometre

Najveća Renaultova limuzina, koja je u suštini preobučeni Samsung Motors SM5, nameće se kao idealan automobil za poslovna putovanja. Latitude konkurenciju napada odmjerenim dizajnom, prostranim i udobnim enterijerom, uvjerljivim pogonom, odličnim podvozjem i bogatom opremom, koja osjetno podiže užitak u vožnji, ali i znatno utiče na konačnu cijenu...

Dosadašnji najveći Renaultov automobil Vel Satis mogao je da se pohvali nadasve ekstravagantnim dizajnom, praktičnom petovratnom karoserijom, luksuznim i udobnim enterijerom, ali nije mogao da se pohvali dobrim prodajnim rezultatima. Tačnije ovaj automobil bio je svojevrsna egzotika u klasi luksuznih automobila, koji su uglavnom uzimali kupci specifičnog ukusa ili ekscentrici, kojima je cilj bio da se na putu istaknu po svaku cijenu. Ukratko, Vel Satis je bio Renaultov promašaj ili u najmanjoj mjeri projekat koji nije opravdao očekivanja.

 

Njegov zamjenik zove se Latitude, klasične je trovolumenske koncepcije (poput Safranea) i izvorno proizvod korejskog SamsungMotorsa, koji ga pod svojim znakom i imenom SM5 prodaje na Dalekom istoku oko godinu dana. U kombinaciji sa bogatim Business paketom opreme, kojem su pridodati panoramski krov i kožna sjedišta, te snažnijim 2.0 dCi dizelašem sa 175 KS i automatskim mjenjačem testni Latitude košta okruglo 69.412 KM. Na asfaltu ovaj model izgleda uvjerljivo, masivno, limuzinski, posebno u testnoj kombinaciji sa metalik srebrnom bojom, crnim panoramskim krovom i atraktivnim aluminijumskim naplacima...


Dizajn Latitudea je mješavina korejskih i evropskih crta, koje u finalu izgledaju u najmanju ruku neobično. Raskošne dimenzije, koje se ogledaju u dužini od 4.897 mm, zatim širini od 1.832, te visini od 1.483 mm, nisu nimalo za potcjenjivanje, o čemu su tokom testa najbolje svjedočili mnogobrojni pogledi slučajnih prolaznika. Podsjećamo da Latitude leži na produženoj platformi aktuelne Lagune, te da nudi identičan međuosovinski razmak od 2.762 mm. Iako je osovinski razmak isti, dužina je za 21 centimetar na strani Latitudea, a širina za dva.

 

U praksi to znači da najveća Renaultova limuzina već samom svojom pojavom ima ozbiljniji nastup u očima posmatrača od broj manje Lagune, pa nema straha da će kupci Renaulta bilo kada poistovijetiti ova dva modela. Kao jasni znaci raspoznavanja Latitudea nameću se i veliki prednji farovi, koji su razdvojeni masivnom lamelarnom maskom hladnjaka sa velikim logotipom Renaulta. Pozadinu krase razvučena poziciona svjetla, koja danju svojom veličinom, a noću raskošnom svjetlošću obavještavaju vozače iz Latitudea da je pred njima veći i ozbiljniji automobil od Lagune.

 


Najveći adut ove limuzine trebao bi biti njen prostran i udoban enterijer. Bogata oprema iz Business paketa, kojoj su pridodati skupocjeni dodaci poput kožnih presvlaka i panoramskog krova, ne ostavljaju prostora kritikama, jer vozaču i putnicima omogućava da uživaju u blagodatima TomTom navigacije, odmjerenog muzičkog sistema, te dvozonskog klima-uređaja. Kao šlag na tortu dolazi masaža vozačevog sjedišta. Ovaj detalj lako bi mogao prirasti za srce svima koji za upravljačem u jednom danu prevale više stotina kilometara, te često imaju problema sa ukočenošću. Osim što opušta kičmeni stub i leđne mišiće, masažer održava vozača budnim zahvaljujući konstantnom pulsiranju.

 

Mada bogato opremljen i veoma prostran, posebno u zadnjem dijelu, enterijer Latitudea je kvalitetom materijala na nivou Lagune. Štaviše čini se da Laguna u redizajniranom izdanju nudi i nešto kvalitetnije te na dodir ugodnije elemente. Efekat plastičnosti najjači je na središnjem stubu, za šta su najvećim dijelom "krive" velike i glatke plastične površine oko displeja navigacionog uređaja i Start/stop prekidača, koji sam zauzima čitav jedan plastični panel. Pomenuti efekat nije prisutan stalno, jer kada padne mrak, unutrašnjost Latitudea uz pomoć dobro odabrane kombinacije boja, dobija sasvim drugačiji pečat.

 

Palac gore na prvom mjestu zaslužuju ledeno plavičasti svijetleći obrubi analognih instrumenata, te crvene kazaljke analognih pokazivača na instrument tabli koje po davanju kontakta i prije starta motora prave otklon udesno, i zatim se vraćaju u početni položaj. Zahvaljujući ugodnom bijelom osvjetljenju. središni stub u noći pokazuje svoje elegantnije lice, što naglašava utisak da se vozite u velikom i reprezentativnom automobilu.

 

 

Osim udobnošću i raskošnom ponudom prostora, enterijer Latitudea se može pohvaliti i velikim brojem pretinaca, od kojih je onaj ispred suvozača hlađen. Osmijeh na lice mami i pogled na prtljažnik, koji u osnovnom položaju prima 510 litara. Nasloni zadnjih sjedišta mogu se preklopiti, što dodatno povećava njegovu praktičnost.

 

Latitudeove šanse na evropskom tržištu trebala bi povećati zanimljiva paleta pogonskih agregata, koju čine jedan benzinac (2.0 - 140 KS), te tri dizelaša, odnosno 2.0 dCi u izvedbama sa 150 i 175 KS, te ultimativni trolitarski šestak sa 240 KS. Srednji dizelaš koji smo imali na testu čini se kao prava mjera za 1.620 kg tešku limuzinu, koja s njim do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi i dostiže maksimalnih 215 km/h. Kome to nije dovoljno, ponavljamo, tu je jači i skuplji 3.0 dCi. Renaultov šestostepeni automatski mjenjač, sa mogućnošću ručnog biranja brzina, koji se zajedno sa motorom u Koreju doprema iz Francuske korektno odrađuje svoj posao. Izmjena brzina je tečna, bez većih trzaja, a uvjerljiva su i ubrzanja.

 

U praksi Latitude na "gas do poda" iz nižih obrtaja odgovara sa malom zadrškom, karakterističnom za automatske mjenjače. Nešto više agilnosti mjenjač pokazuje u sekvencijalnom režimu rada, kada je motor biranjem nižih brzina moguće zadržati u obrtajima i iskoristiti njegov sav pogonski potencijal. U opuštenom režimu vožnje automatika radi perfektno, rasterećujući motor višom brzinom kada god je to moguće. Takav režim rada doprinosi smanjenju prosječne potrošnje, koja se u okvirima našeg dinamičnog testa kretala na nivou od 8,4 litre dizela. Sa lakšom nogom na gasu putni kompjuter Latituda spreman je ispisati i prosjeke niže od sedam litara.

 

Ono čime francuska limuzina iznenađuje su svakako njena uzorna upravljivost i odlično podešen ovjes sa zadnjim multilinkom, specijalno razvijenim za ovaj model. Na otvorenom putu Latitude sigurno "pliva" i sa lakoćom guta neravnine pretvarajući grbave bh. kaldrme u najbolje evropske puteve. Francuska limuzina, koja se dužinom rastegla na gotovo pet metara, oduševljava i u vožnji krivudavim putevima. Naginjanje karoserije je kontrolisano, nema naglih pokreta zbog prebacivanja mase i opterećenja, a na svaki pokret upravljačem Latitude odgovara gotovo kao Laguna GT. Djelovanje ABS, EBD, ASR i ESP se osjeti, ali ne u tolikoj mjeri koliko smo očekivali od automobila ove mase i dimenzija, što je svakako najbolji pokazatelj koliko je dobro pogođen sistem vješanja kod Latitudea.

 

Kakav zaključak izvući iz cijele priče? Testni model sa cijenom od 69.412 KM u samom je vrhu Latitudeove ponude, ponajviše zahvaljujući šminkerskim i skupim dodacima, poput panorama krova (2.901 KM) ili kožnih sjedišta (4.686 KM). Uz malo skromnosti i spremnosti za odricanjem od nabrojanih blagodati, moguće je sastaviti kombinaciju, koja će, kako pojavom tako i ukupnom izvedbom, opravdati početno ulaganje. Još kada se zna da je rizik od krađe takvog automobila zanemarljiv u odnosu na konkurenciju, onda se čini da nema prepreka da u narednom periodu na bh. putevima vidimo više novih Latitudea nego što smo svojevremeno vidjeli VelSatisa.

Datum objave: 12/12/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook