Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Mercedes-Benz 230 SL slavi 60. rođendan

Vječni klasik

Mercedes-Benz 230 SL slavi 60. rođendan

Mnogi vlasnici "Pagoda" SL su klijenti Mercedes-Benz Classic Centra u Felbahu, sa jedinstvenim stručnim znanjem u svim aspektima visokokvalitetnih klasika ovog brenda...

Sportski, udoban i prekretnica u razvoju sigurnosti Mercedes-Benz vozila prije 60 godina, brend je predstavio 230 SL (W 113) na Ženevskom salonu automobila marta 1963. godine. Očekivanja publike su bila visoka, jer je 230 SL zamijenio dva vozila istovremeno: 300 SL Roadster (W 198) i 190 SL (W 121). Modeli 230 SL, 250 SL i 280 SL su željeni Mercedes klasici. To se, između ostalog, vidi po cijenama dobro očuvanih primjeraka W 113 serije. Trenutno istraživanje tržišta za 2022/2023 navodi cijenu od 128.000 evra za 230 SL u najboljem stanju i 156.000 evra za 280 SL.

 

 

 


U 1963. godini, 230 SL je impresionirao kao udoban, dvosjed turistički automobil sa visokim performansama. Njegov dizajn je stvoren pod nadzorom Fridriha Gajgera. Kombinovao je jednostavne linije sa klasičnim SL izgledom, uključujući veliku centralnu zvijezdu u rešetki hladnjaka. Opcioni tvrdi krov je podsjećao na azijske hramove svojom zakrivljenom površinom krova. To je sportskom automobilu dalo nadimak "Pagoda". Vješanje je bilo čvrsto, ali gotovo neuobičajeno udobno za sportski automobil iz 1960-ih. Prvi put u sportskom automobilu SL, četvorostepeni automatski mjenjač bio je dostupan kao opcija. 230 SL je već imao disk kočnice na prednjim točkovima. Počevši od 250 SL koji je predstavljen 1967. godine, disk kočnice na zadnjoj osovini dopunile su opremu.

 


Mercedes-Benz je ovaj SL nudio postepeno sa tri različita motora tokom osmogodišnjeg perioda izgradnje. To ga je razlikovalo od modela 300 SL i 190 SL. Motori ova prva dva sportska automobila u SL tradiciji, predstavljenih 1954. godine, bili su praktično nepromijenjeni do 1963. godine. Sportski M 127 šestocilindarski agregat 230 SL-a baziran je na M 180 pogonskoj jedinici 220 SE. Zapremina je povećana na 2.306 kubnih centimetara za upotrebu u SL-u. Ovaj pogonski agregat proizvodio je 150 KS, maksimalna brzina bila je 200 km/h, a sportski automobil ubrzavao je od mirovanja do 100 km/h za 11,1 sekundu.

 


Krajem 1966. godine, 250 SL je zamijenio 230 SL. Njegov redni šestocilindarski M 129 motor imao je zapreminu od 2.496 kubnih centimetara. Snaga i maksimalna brzina odgovarale su 230 SL. Međutim, veći obrtni moment je smanjio vrijeme ubrzanja od nule do 100 km/h za 1,1 sekundu. Osim toga, 250 SL je bio opremljen regulatorom kočione sile, većim diskovima kočnica naprijed i dodatnim diskovima kočnica na zadnjim točkovima. 280 SL sa rednim šestocilindarskim M 130 motorom zapremine 2.778 kubnih centimetara pojavio se 1968. godine. To je bila treća i najuspješnija verzija W 113 serije. Snaga je porasla na 170 KS. 280 SL je ubrzavao od nule do 100 km/h za devet sekundi. Maksimalna brzina je i dalje bila 200 km/h. U martu 1971. godine, proizvodnja W 113 se završila nakon što je ukupno proizvedeno 48.912 vozila. 230 SL je činio 19.831 jedinica, 250 SL 5.196, a 280 SL 23.885.

 

Datum objave: 13/03/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook