Naslovna > Automobili > Citroen > C4 > Moderan dizajn i maksimalna udobnost
FOTO GALERIJA (35)

Vozili smo – Citroen C4 Picasso i SpaceTourer

Moderan dizajn i maksimalna udobnost

Firma C Automobil Import d.o.o. za domaće je novinare u Neumu organizovala predstavljanje novih modela – Citroen C4 Picasso i SpaceTourer. Organizator nam je dao odriješene ruke što se testne rute tiče pa smo se otisnuli na vožnju po poluotoku Pelješac. Odlični automobili i ista takva konfiguracija ceste bili su recept za uživanje. I vrijeme je bilo idealno...

Tokom dvodnevnog druženja u jedinom bh. primorskom gradu, Neumu, imali smo priliku za vožnju novih C4 Picasso, C4 Grand Picasso te SpaceTourera. Budući da naš dio obale nije baš predugačak na testnu smo se vožnju otisnuli u susjednu Hrvatsku. Zbog lijepe konfiguracije ceste skrenuli smo prema drevnom gradu Stonu a odatle nastavili do mjestašca Sreser čija se obala pokazala idealnom za slikanje.

 


Prvo smo uzeli ključeve modela C4 Picasso te smo se uputili na parking. Već se izdaleka može uočiti razlika u odnosu na verziju koja je na tržište plasirana 2013. godine. O uspješnosti koncepcije najbolje svjedoči više od 300.000 kupaca. Redizajnirana verzija, s kojom smo se družili u Neumu, donosi napredak u svim segmentima. Vanjski i unutrašnji dio unaprijeđeni su u dizajnerskom i tehnološkom pravcu. Obzirom da se radi o redizajnu zadržane su prepoznatljive konture kojima je dodana velika doza svježine.
Najviše se promjena može uočiti na prednjem dijelu koji se u odnosu na dosadašnji razlikuje u mnogo detalja. Nazad su ugrađena svjetla sa 3D grafikom a u ponudi je i dvobojni krov (dostupan samo uz kraću verziju). Tu su i sivi krovni nosači i nanovo dizajnirane felge. U ponudi su i tri nove boje karoserije.
Ugodna i bogato opremljena unutrašnjost zaštitni je znak Citroenovih automobila. Tradicija se nastavlja i u novom Picassu. Da bi svi bili zadovoljni francuski je proizvođač predvidio četiri različita uređenja čime se može postići veliki stepen personalizacije.

 


U skladu sa današnjim vremenima velika se pažnja posvetila multimedijalnom sistemu. A on kod Citroena, kao što je već poznato, radi po sistemu sve prisutnih tableta. Bogatiji paketi opreme raspolažu sa dva ekrana- od 7 i 12 inča. Kada se starta automobil i ekrani ''ožive'' ugođaj je potpun. Obzirom da smo imali iskustva sa prošlim modelom koji je bio opremljen sličnim sistemom osjećali smo se kao kod kuće.   
Prvi kilometri po Jadranskoj magistrali uvjerili su nas u umješnost dizajnera i inženjera. Ergonomski položaj za komandama kao i maksimalno udobna sjedišta nagovještavaju da se u C4 Picasso može voziti satima bez pauze. Što je paket opreme bogatiji to je ugođaj bolji ali treba naglasiti da i osnovna verzija sadrži sve ono što je potrebno.
Bez obzira da li se radi o standardnoj ili produženoj verziji C4 Grand Picasso vlasnik dobiva modularnu unutrašnjost. Manipulacije sa sjedištima su krajnje jednostavne pa postavljanje željene konfiguracije ni pripadnicama ljepšeg spola neće predstavljati nikakav problem. Naslon suvozačkog sjedišta može se preklopiti prema naprijed čime se ionako veliki tovarni prostor može dodatno produžiti. Naglasimo da se u drugom redu nalaze tri identična sjedišta koja se mogu podešavati u više smjerova. Slično je i u posljednjem redu (Grand Picasso) pa ni jedan od putnika neće biti u podređenom položaju.

 


Kod vozila ovog tipa kupci s posebnom pažnjom čitaju podatak o zapremini prtljažnika. Kada su sva sjedišta u funkciji zapremina je 537 litara. Pomicanjem kliznih sjedišta u drugom redu u krajnji prednji položaj oslobađa se zapremina od 630 litara. (C4 Grand Picasso od 645 do 704 litara).   
U posljednje vrijeme pomodan je dodatak senzor ispod zadnjeg odbojnika koji detektuje mahanje nogom te aktivira mehanizam za otvaranje/zatvaranje petih vrata. U praksi se ovaj dodatak dokazao kao efikasan pa nadoplatu svakako preporučujemo.
Naša dosadašnja prijatna iskustva sa EMP2 platformom ponovo su potvrđena. Iako je ovjes podešen tako da pruža uzoran komfor to ne znači da Picasso stoji na klimavim nogama. Naprotiv, može se reći da je i tokom neprimjereno brze vožnje novi francuski monovolumen stabilan kao na šinama. Tokom vožnje po vijugavim cestama Pelješca primjetili smo da je osječaj na volanu sada puno direktniji, da ne kažemo bolji, nego što je bio slučaj kod prve serije iz 2013.
Za maksimalnu sigurnost zadužen je cijeli niz sistema. Izdvajamo: sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem za preporučivanje brzine, aktivni tempomat sa funkcijom za zaustavljanje, nadzor nenamjernog prelaska vozne trake, aktivno sigurnosno kočenje, sistem pračenja koncentracije vozača, nadzor mrtvog ugla, Coffe Break Alert, sistem za upozorenje od sudara...

 


Tokom prezentacije u Neumu objavljene su i cijene za naše tržište. Modeli sa benzinskim motorima čija se snaga kreće od 130 do 165 KS koštaju od 42.728  do 58.427 KM do registracije. Verzije sa dizel motorima snažnim od 120 do 150 KS mogu se dobiti u rasponu cijena 47.886 – 62.197 KM.

 

 

 

 

 

Citroen SpaceTourer
Citroenov kombi SpaceTourer daleko je više od klasičnih kombi vozila koja mnogi svrstavaju u klasu grubih radnih mašina. Baš kao i manji Citroenovi modeli i SpaceTourer dolazi na modularnoj platformi koja omogućava maksimalno korištenje potencijala motora, ovjesa i dimenzija karoserije. Za razliku od starijih generacija kombija koje nisu imale aktivne i pasivne sisteme sigurnosti na današnjem nivou SpaceTourer ima sve što modernim kupcima treba. U ponudi su tri dužine karoserije i dva međuosovinska razmaka (2,92 i 3,27 m). Istaknimo da je najkraća sa 4.609 mm praktična za svakodnevnu upotrebu. I ostale dimenzije, visina i širina, odgovaraju standardnim gradskim garažama pa za nema nikakvih prepreka za opušteno korištenje čak i ako vozač nije vješt.
Ponuda od 9 boja trebala bi zadovoljiti sve ukusu. Oni koji se još više žele istači mogu nadoplatiti za elegantne aluminijske naplatke od 17 inča.

 


Mi smo se družili sa srednje opremljenom verzijom. Ona se na itnireru dugom, približno 60 km, pokazala kao vrlo udobna i praktična. Povišen položaj vozača daje odličnu preglednost na situaciju na cesti. Udobna sjedišta postavljena su na svim pozicijama pa su duža putovanja, za koje je SpaceTourer i namijenjen, maksimalno ugodna.
Pristup u drugi i treći red sjedišta dopuštaju klizna vrata čiji je otvor skoro 1 metar (ovisno o odabranoj verziji do 0,93 m). Osnovna verzija dolazi sa kliznim vratima na desnoj strani dok skuplje verzije raspolažu sa kliznim vratima na obje strane. Ko ne žali novce moguće je naručiti klizna vrata sa sistemom automatskog otvaranje - zatvaranja. Istina, nikome neće otpasti ruke ako sam gurne vrata u jednom ili drugom smjeru ali malo šminke nije na odmet...
Ovisno o odabranoj konfiguraciji 9 ili 5 sjedišta ovisi i raspoloživi prostor po jednom putniku. Isto se odnosi i na zapremini prtljažnika koja u izvedbi XL sa 5 sjedišta iznosi do 2.932 litara.
Tokom vožnje po Jadranskoj magistrali i poluotoku Pelješcu uvjerili smo se u uzornu upravljivost. Ovisno o dužini međuosovinskog razmaka krug okretanja se kreće od 11.3 do 12,4 metara što je u rangu automobila srednje klase. Šta više, osjećaj za volanom je takav da smo se više puta pitali da li vozimo kombi ili putničko vozilo. Tokom vožnje u automobilu su bile tri odrasle osobe dok je prtljažnik bio prazan. Usprkos tome nije bilo poskakivanja zadnje osovine ali ni neugodnih udara ovjesa.
Dovoljno je reći da je SpaceTourer osvojio 5 NCAP zvjezdica i to po znatno strožim kriterijima nego što je bio slučaj do sada. To pak otkriva da je Citroenov kombi opremljen svim sigurnosnim sistemima kao modeli kompaktne klase, limuzine i MPV-i. Tu je i ''head up'' displej. Ko bi mogao pretpostavljati da će transfer tehnologije iz automobila srednje klase biti tako brzo dostupan u kombi vozilima. 
Što se motora tiče u ponudi su trenutno najmoderniji dizelski motori. Oni pak dolaze sa tehnologijom BlueHDI. Tu su: BlueHDi 95 s ručnim mjenjačem (5,5 l/100 km i 144 g/km CO2), BlueHDi 95 S&S ETG6 (5,2 l/100 km i 135 g/km CO2), BlueHDi 115 S&S sa šestostepenim ručnim mjenjačem (5,1l/100 km i 133 g/km CO2), BlueHDi 150 S&S sa šestostepenim ručnim mjenjačem (5,3l/100 km i 139g/km CO2) te BlueHDi 180 S&S EAT6 (5,8l/100 km i 151 g/km CO2).

 

 

Kombi je dostupan u četiri izvedbe SpaceTourerFeel, SpaceTourerShine, SpaceTourer Business i SpaceTourer Business Lounge.

Cijene se kreću od 47.736 do 81.592 KM u zavisnosti od motora, dimenzija i paketa opreme. Raspon cijena najbolje oslikava o koliko se broju varijanti radi...

 

Datum objave: 13/11/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook