Naslovna > Automobili > Alfa Romeo > Giulia > Najmoćniji automobil koji je brend proizveo

Alfa Romeo Giulia GTA

Najmoćniji automobil koji je brend proizveo

Svi ekskluzivni modeli koji su dio GTA projekta pronašli su novi dom kod petsto ljubitelja modela, Projekat koji je sproveden, osmišljen i inspirisan prethodnikom iz 1965. koji je proizvela Autodelta u Areseu...

Kako god da se pogleda, Giulia GTA je sada kolekcionarski model. Model je međunarodnim medijima predstavljen u maju, a 500 numerisanih automobila je sada rasprodato kupcima iz svih krajeva svijeta, uključujući značajan broj iz Kine, Japana i Australije, što ga čini komercijalnim uspjehom na međunarodnim nivou. Kao priča o autentičnoj strasti, bio je to projekat sa snažnom emocionalnom komponentom, koji je proizveo ne samo automobil za ljubitelje brenda, već i za one koji vole sportske automobile generalno.

 

 

 

 

 

Kada je Alfa Romeo odlučio da napravi omaž svojim fanovima kao dio proslave 110. godišnjice, ideja se odmah okrenula ka modelu Giulia GTA iz 1965. godine, jednom od najpoznatijih i uspešnijih automobila u istoriji brenda.  Autodelta Racing Team razvio je model 1965 GTA na stazi Baloko (Balocco), gdje je tim mehaničara radio prekovremeno na projektu koji je učinio taj prepoznatljivi automobil pravim trkačkim vozilom. Slično tome, tim koji je napravio današnji model Giulia GTA radio je na projektu na neobičan način, trudeći se da vrati u život poglavlje iz istorije brenda Alfa Romeo vrijedno pamćenja. Inženjeri i mehaničari radili su na projektu - sa kodnim imenom „the Monster“ (monstrum) - na istim mjestima gdje je osmišljena i Giulia iz '65. U tom duhu, GTA sada nosi isti istorijski Autodelta znak.  Model 1965 Giulia GTA proizveden je u 500 primeraka, broj koji je potreban za odobrenje sportskog automobila u klasi Grupa 2 Turismo, u isto vrijeme je i broj ekskluzivnih automobila rezervisanih za prave ljubitelje brenda. Afinitet ne prestaje tu i odnosi se i na tehničku stranu projekta. U pogledu alleggerimento (smanjenja težine), tim je radio na posebnim dizajnerskim elementima za oba automobila, uključujući kvake, prozore i felne (koje su napravljene od magnezijumske legure na modelu GTA iz 1965, a današnji ekvivalent ima specifičan dizajn sa jednom maticom, inspirisan Formulom 1 - što je jedinstveno rješenje u klasi putnih sedana). Treba pomenuti i lake materijale koji su korišćeni za karoseriju (Peraluman 25 u modelu GTA iz 1965, a opsežna upotreba ugljeničkih vlakana u modernom modelu).  Dodatna prednost u pogledu aerodinamičnosti je dodatak usisnika za vazduh na oba modela. Ta oblast je još bila na početku u 1965, dok današnji GTA model uživa pogodnosti saradnje sa kompanijom Sauber Engineering i 50 godina iskustva u moto-sportu, kao aktivan učesnik u dizajnu, radu na prototipima i proizvodnji aerodinamičnih komponenti, zahvaljujući sopstvenom vetro-tunelu - jednom od najnaprednijih u Evropi.  Konačna sličnost između dva modela je podrška koji su pružili stručnjaci za performanse: vozači Teodoro Zecoli i Andrea de Adamič, čiji najveći uspjesi su bili u modelu Giulia GTA; i dva trkača tima Alfa Rome Racing ORLEN F1 Antonio Đovinaci i Kimi Rejkonen, koji su imali aktivnu ulogu u testiranju na stazi, tokom kojeg su pružili dragocjene uvide, posebno o aerodinamičnim komponentama automobila i upravljanju. Konzistentnost rada u prošlosti omogućio je poseban element koji je uvijek bio odlika Alfa Romeo kreacija: funkcionalna ljepota. Jedinstven dizajn, zasnovan na vještoj kombinaciji oblika i funkcije. I zaista, stil automobila mora da odgovara opštem principu ljepote, da prevaziđe prolazak vremena, dok zadržava funkcionalnost, zahvaljujući aerodinamičnosti i mehaničkoj efikasnosti. Ovu maksimu u potpunosti otjelotvoruje novi model Giulia GTA.


 

Datum objave: 01/10/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook