Naslovna > Automobili > Porsche > Taycan > Najpristupačnija verzija električnog Porschea
FOTO GALERIJA (8)

Porsche Taycan

Najpristupačnija verzija električnog Porschea

Sa 4S verzijom Porsche je značajno proširio ciljnu grupu kupaca Taycana spustivši donju cjenovnu granicu na 105.607 eura, što je za oko 47.000 eura niža cijena u odnosu na dosadašnji najpovoljniji Turbo model…

 

Nakon što je u septembru prošle godine predstavio svoj prvi električni kupe-limuzinski model Taycan, u skupocjenim Turbo i Turbo S verzijama, Porsche je svojim kupcima ponudio i njegovo do sada najpovoljnije 4S izdanje. Taycan 4S je bazna verzija koja je namijenjena drugom valu kupaca, kojima su Turbo i Turbo S modeli jednostavno bili finansijski nedodirljivi i preskupi. Podsjećamo da su svi ljubitelji Porschea koji su željeli među prvima da sjednu za upravljač Taycana Turbo morali da izdvoje 152.136 eura, odnosno čak 185.456 eura koliko košta Turbo S model. S druge strane, najnovija, bazna 4S verzija dostupna je već za 105.607 eura sa osnovnim paketom baterija, dok je ona sa jačim skuplja za 6.500 eura. Za vozačku premijeru 4S modela Porsche je izabrao jedinstven zimski ambijent na sjeveru Finske, u blizini turističkog grada Kittili, koji je nalazi u okviru ledenog Arktičkog kruga. Ova za električne automobile nemilosrdna sredina izabrana je iz više razloga, a neki od najvažnijih su demonstracija raskošnih dinamičkih mogućnosti Taycana i sposobnost njegovih baterija da zadrže kapacitet i na veoma niskim temperaturama.

 

 

Podsjećamo da je Taycan 4S dostupan sa dva različita paketa baterija, energetske vrijednosti od  79,2, odnosno 93,2 kWh. U prvom slučaju Porscheova električna kupe-limuzina ima masu od 2.140 kilograma, dok je u drugom ona malo veća od 2,2 tone. To je značajno manje u poređenju sa Turbo i Turbo s verzijama čija masa dostiže čak 3.000 kilograma. Razliku u masi prati i razlika u pogonskom potencijalu, pa je 4S sa 530, odnosno 571 KS koliko u „overboost“ režimu raspolaže model sa jačim baterijama, značajno slabiji od elitnih Turbo i Turbo S verzija čiji maksimumi iznose 680, odnosno čak 761 KS. I pored ovih razlika Taycan 4S može da ponudi više nego raskošne sportske performanse koje se ogledaju u ubrzanju od 0 do 100 km/h za samo četiri sekunde. Impresivno je i ubrzanje od 0 do  200 km/h koje traje 12,9 sekundi, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Kada je riječ o punjenju baterija njihov interval se razlikuje od vrste punjača koji se koristi. Podsjećamo da Taycan može da se puni na tri vrste punjača sa snagom od 11, 50 i čak 225 kW, te da zavisno od toga njegove baterije 100% kapaciteta mogu da postignu u rasponu od osam sati do samo pola sata. Porsche za 4S deklariše autonomiju u rasponu od 333 do 407 kilometara za model sa 79,2 kWh baterijama, odnosno od 386 do 463 kilometra sa jačim 93,2 kWh paketom. Dizajnerske razlike između tri verzije Taycana su minimalne i uglavnom se tiču drugačije dezeniranih alu naplataka. Sve njih odlikuje rekordno nizak stepen otpora vazduha od 0,22 i prepoznatljiv Porscheov dizajn, sa originalnim LED svjetlima i izuzetno dinamičnom bočnom linijom. Enterijer je potpuno digitalizovan, sa virtuelnom instrument tablom projektovanom na otvorenom 16,8-inčnom zakrivljenom ekranu. Na vrhu centralnog grebena je 10,9-inčni na dodir osjetljivi ekran multimedijalnog sistema ispod kojeg se nalazi još jedan 8,4-inčni za upravljanje klima uređajem i audio sistemom. Opciono je dostupan i 10,9-inčni ekran, koji se instalira ispred suvozača. Taycan 4S već je dostupan za naručivanje, a prvi modeli kupcima bi trebalo da budu isporučeni u prvom kvartalu 2020. godine.

 

 

 

 

 

Datum objave: 15/02/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook