Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Neosporivi lider u Brazilu, Italiji i Turskoj

Fiat je vodeći globalni Stellantis brend u 2022.

Neosporivi lider u Brazilu, Italiji i Turskoj

U 2022. godini, Fiat je doprinio rezultatima grupe Stellantis kao brend broj jedan unutar grupe, sa više od 1,2 miliona vozila prodatih širom svijeta...

Stellantis je upravo objavio svoje rezultate za 2022. godinu. Brend Fiat je uspio da uspostavi svoje globalno liderstvo među ključnim igračima u ovoj novoj eri, sa značajnim rezultatima. Olivier François, izvršni direktor brenda Fiat i globalni direktor marketinga grupe Stellantis, rekao je: „Fiat je ponovo potvrdio svoj globalni uspjeh, sa značajnim doprinosom rezultatima grupe. U pogledu prodaje, Fiat je vodeći brend u okviru Stellantis grupe sa više od 1,2 miliona vozila registrovanih u 2022. godini, uključujući Abarth i Fiat Professional vozila. Mi smo apsolutni tržišni lider u Brazilu, Italiji i Turskoj i ubrzano se krećemo ka održivoj budućnosti sa električnim modelom Novi 500, kojih je registrovano skoro 120 hiljada u 2022. otkada je predstavljen. A zahvaljujući sinergijama ukorijenjenim u grupi Stellantis, Fiat će u 2023. nastaviti da nudi rješenja relevantna za društvo i predstaviće četiri nova proizvoda.“

 

 

 


U Evropi, Fiat je uvijek bio lider na tržištu gradskih automobila. Konkretno, usljed sve veće pažnje posvećene ekološkim pitanjima, Novi 500 - električni simbol brenda - prošle godine je registrovan više od 66.000 puta, od ukupno 120.000 jedinica prodatih globalno otkad je predstavljen. Ovaj uspjeh čini ga najprodavanijim električnim automobilom na italijanskom tržištu, drugim najprodavanijim u Španiji i trećim u Njemačkoj. Pored toga, on je treće najprodavanije električno vozilo na baterije na 10 važnih evropskih tržišta i predstavlja najprodavanije električno vozilo Stellantis grupe. U segmentu gradskih automobila, takođe treba naglasiti rezultate modela Fiat 500 i Fiat Panda, koji su na prvom i drugom mjestu u segmentu, a zajedno su imali tržišni udio od 43,8% tokom godine, ponovo potvrdivši lidersku poziciju brenda  u Evropi. Konačno, brend je bio broj jedan u Italiji, sa udjelom na tržištu od 15,1%.

 

 

Fiat je daleko najprodavaniji brend u Južnoj Americi, sa tržišnim udjelom od 13,6%, i apsolutni je lider u Brazilu, najvažnijem tržištu brenda. U 2022. godini registrovano je 430.000 vozila i zabilježen je udio od 21,9% - što je najbolji rezultat na godišnjem nivou, kao i najbolji rezultat bilo kog brenda u prošloj deceniji. Izvanredni rezultati postignuti su zahvaljujući modelima koji su osvojili srca Brazilaca u različitim segmentima: udio od 24,7% u kategoriji malih automobila, skoro 50% u kategoriji pikapa i 37,1% u kategoriji kombija. I drugu godinu zaredom, model Fiat Strada bio je najprodavanije vozilo, dok je Fiat Toro bio najprodavaniji C-pikap u zemlji. Limuzina Cronos je takođe zabilježila dobre rezultate, sa 49% većom prodajom nego u 2021, kao i kompaktni terenac Pulse, koji je prodat u više od 50 hiljada primjeraka tokom godine.

 


Na Bliskom Istoku i u Africi, rezultati su bili izvanredni, posebno na turskom tržištu, gdje je Fiat četvrtu godinu za redom bio najprodavaniji brend sa udjelom od 18,7%. Apsolutna zvijezda bio je definitivno Fiat Tipo, koji je osvojio titulu najprodavanijeg automobila u državi i kralja segmenta, koji je bio izbor za više od 50% kupaca.

Datum objave: 28/02/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook