Naslovna > Teme > Nova platforma za električna vozila

Kia Motors

Nova platforma za električna vozila

Grupacija Hyundai Motor Group (HMG) predstavila je novu platformu namijenjenu isključivo električnim automobilima, a biće u primjeni i kod sestrinskih modela Kije i Genesisa...

E-GMP (Electric-Global Modular Platform) je nova platforma razotkrivena na današnjem online događaju ,,E-GMP Digital Discovery“, a služiće kao centralna tehnologija za sljedeću generaciju električnih vozila marki Kia, Genesis i Hyundai. Od 2021. godine će E-GMP biti temelj novih baterijskih električnih vozila (BEV), kada će između ostalog biti predstavljen model Kia CV i još nekoliko drugih modela ovog koncerna. Platforma je nastala isključivo za baterijska električna vozila, a u odnosu na postojeće platforme nudi različite prednosti poput poboljšanja performansi, bolje vozne dinamike, duži domet i više prostora za putnike i njihov prtljag.

 

 

 

E-GMP s modularizacijom i standardizacijom pojednostavljuje proizvodnju, jer dozvoljava brz  i prilagodljiv razvoj modela koji se temelji na konstrukciji primjerenoj u većini automobilskih razreda, kao što su npr. limuzine i sportski terenci različitih dimenzija. Model visokih performansi će ubrzavati od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekunde, dok će njegova maksimalna brzina iznositi čak 260 km/h. E-GMP stvoren je da nudi udobnost u vožnji i stabilnost pri visokim brzinama. To pruža zahvaljujući optimalnoj distribuciji mase između prednje i zadnje osovine, kao i zbog novih snažnih elektro motora, zadnjeg ovjesa s pet vodilica i kao prvi na svijetu  s integriranom pogonskom osovinom (IDA - Integrated Drive Axle).


Pored toga E-GMP zbog dugog međuosovinskog razmaka te kratkog prednjeg i zadnjeg prevjesa maksimalno iskorištava prostor u kabini. S baterijskim sklopom smještenim ispod dna kabine E-GMP omogućava ravno dno kabine. To putnicima nudi više prostora za noge, dok ujedno nudi i različite položaja prednjih i zadnjih sjedišta. Sam baterijski sklop postavljen između prednje i zadnje osovine spadaće među energijski najgušće ikada proizvedene za serijski model u grupaciji Hyundai-Kia. Na tome se može zahvaliti poboljšanom hlađenju što je rezultat nove odvojene konstrukcije bloka za hlađenje zbog čega je baterijski sklop kompaktniji.

 

Kupci će moći birati između zadnjeg i 4x4 pogona. Sistem 4x4 pogona između ostalog uključuje isklapanje EV mjenjača, koji može kontrolisati vezu elektro motora i točkova, ali i preklapa između pogona na dva i četiri točka s ciljem smanjenja potrošnje energije ili performansi, zavisno od uslova vožnje. BEV na E-GMP platformi imaće domet preko 500 km s jednim punjenjem u WLTP ciklusu. Za 80-postotnu napunjenost baterije biće dovoljno tek 18 minuta, dok će za 100 kilometara dometa trebati samo 5 minuta punjenja.

 

U Kia Motors trenutno teče transformacija u eru elektrifikacije koja se temelji na Planu S – srednjeročnoj i dugoročnoj strategiji. U septembru ove godine ovaj najstariji korejski proizvođač automobila najavio je da će do 2025. godine udio baterijskih električnih vozila kod njih iznositi 20 posto, a do 2027. će predstaviti čak 7 isključivo električnih modela.

Datum objave: 02/12/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook