Naslovna > Automobili > Toyota > Land Cruiser > Nova šminka za kralja terenaca
FOTO GALERIJA (22)

Novitet - Toyota Land Cruiser

Nova šminka za kralja terenaca

Sa drugim redizajnom aktuelnog Land Cruisera, koji je na tržištu od 2009. godine, Toyota je njegov izgled i multimedijalnu opremu približila većem i luksuznijem V8 modelu, a pogonsku tehnologiju dodatno unaprijedila i dovela ju do savršenstva.

U okviru obilježavanja 65 godina postojanja jednog od najpoznatijih terenskih automobila na svijetu, Land Cruisera, Toyota je u Frankfurtu predstavila temeljno redizajniranu verziju aktuelnog modela. Mada su klasični terenci sa moćnim 4x4 pogonom i samonosivom šasijom danas u razvijenim zemljama sve manje traženi, Toyota ne namjerava odustati od proizvodnje ovog automobila, niti će ga prekomandovati u trendovsku SUV klasu. Japanci navode da se Land Cruiser prodaje u čak 190 zemalja svijeta, te da je u desetak evropskih do sada stekao reputaciju jednog od najboljih i najizdržljivijih terenskih automobila svih vremena. Kako bi održali korak sa vremenom i ostali aktuelni, u Toyoti su odlučili da temeljno osvježe model za 2018. godinu. Podsjećamo da je J15 serija na sceni od 2009. godine, te da je do sada već jednom redizajnirana u ljeto 2013. godine kada je između ostalog dobila i nova, po mnogima veoma neobična prednja LED svjetla. Redizajnirani model za 2018. godinu se prepoznaje po robusnijem vanjskom dizajnu i savremenije opremljenoj, te osjetno udobnijoj kabini u kojoj su mnoge komande pojednostavljene kako bi njihovo korištenje bilo lakše nego što je to do sada bio slučaj. Novim, uglastim oblikom prednjih svjetala i masivnom maskom hladnjaka Land Cruiser sada neodoljivo podsjeća na svoju broj veću V8 verziju (J20). Sličan utisak stiče se i pogledom s boka gdje se Land Cruiser najmanje promijenio u odnosu na originlani model iz 2009. godine. Zadnji dio je dobio modernija LED svjetla u novim stilizovanim kućištima. Stilske promjene zahvatile su i oba branika, te svjetlosna tijela i prateće ukrase. Tu je i potpuno novi poklopac motora sa jasnim pregibima, zbog kojih izgleda dinamičnije i ljepše nego do sada. Bočna linija je dodatno osvježena sa novim dezenima aluminijumskih točkova.

 


U unutrašnjosti su napravljene velike promjene. Od većeg Land Cruisera V8 je preuzet novi četverokraki upravljač, sa daljinskim komandama kojima se između ostalog može upravljati i sa novim 4,2 –inčnim višenamjenskim ekranom na instrument tabli. Dizajn instrument table je takođe promijenjen. Obrtomjer i brzinomjer nisu više odvojeni od centralnog ekrana okruglim kućištima, već su sada svi instrumenti spojeni u istu cjelinu. Novo rješenje ima svojih estetskih, ali i funkcionalnih prednosti u odnosu na dosadašnje, poručuju u Toyoti. U okviru redizajna značajno su promijenjeni izgled i raspored komandi na centralnom grebenu. Lamelarni ventilacioni otvori su spušteni niže, a ispod njih je ugrađen potpuno novi, savremeni „Toyota Touch 2 with GO” multimedijalni sistem sa 8-inčnim na dodir osjetljivim ekranom. Klima uređaj je u potpunosti promijenjen i modernizovan sa novim displejom i tasterima u boji srebra. Ispod klima uređaja je svoje mjesto dobio panel sa komandama kojima se upravlja pogonom automobila. U ovom dijelu je raspoređeno osam tastera, sa dva okrugla selektora. Sve to je stilski izvedeno puno ljepše i skladnije nego što je do sada bio slučaj. Prostor oko ručice mjenjača je u potpunosti raščišćen, a tu su tek tri tastera sa kojima se odabiraju ponuđeni stilovi vožnje: Comfort, Eco, Normal, Sport S i Sport S+. U Toyoti tvrde da su značajno unaprijedili udobnost sjedišta u oba reda, dodajući da je naprijed dostupna i ventilacija sjedišta, a pozadi grijanje. Udobnosti vožnje doprinose i nove mlaznice za pranje vjetrobrana sa ugrađenim grijačima, sistem brzog odleđivanja vjetrobrana, te novi pametni ključ koji omogućava jednostavniji ulazak i izlazak iz vozila, te startovanje motora. Da ostaje vjerna tradiciji i da kod Land Cruisera njeguje karakteristike čistokrvnog terenskog automobila, Toyota je potvrdila i zadržavanjem klasične ručne kočnice, sa polugom sa lijeve strane mjenjača.

POGON
Za evropsku verziju Land Cruisera Toyota je pripremila samo jedan 2,8-litarski D-4D dizel motor sa 177 KS, uparen sa šestostepenim automatikom. Na istoku Evrope i u ostatku svijeta biće dostupni i 2.7, te 4.0 VVT-i benzinski motori sa 164, odnosno 249 KS. Kao i do sada, srce Toyotinog 4x4 prenosa ostaje centralni Torsen LSD diferencijal, koji omogućava ograničeno proklizavanje, uz fino doziranje i optimalan prenos snage između osovina. Sve to prate i brojni elektronski asistenti, koji olakašavaju teške uspone, odnosno nezgodna spuštanja niz strmine. Pametna elektronika se prilagođava i različitim vrstama podloga, mada je vozaču ostavljeno na volju da i on obavlja određena podešavanja u skladu sa svojim vozačkim iskustvom i osjećajem. U slučaju da se mora boriti sa vodenim preprekama (do 70 cm) ili visokim kamenjem, vozač može da računa i na podešavanje visine vješanja. Kada je na dobrom asfaltu može čak i uživa u „sportskoj“ vožnji, zahvaljujući Sport S i Sport S+ režimima rada motora, mjenjača i upravljača.
 

Datum objave: 07/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook